Re: Tips gezocht voor doorslaan borgveer veerpoot (rechts)ac
Fijn dat jullie meedenken in oplossingen.
De ring is al afgebroken nadat ik hem met een griptang en op de tang richting het midden hamerde. Resultaat was een rechte staaf zonder ring.
Daarna getracht met de griptang en waterpomptang het draad te draaien in de hoop dat er beweging in zou komen of zoals goudfrank aangeeft tussen de draagarm en stift misschien zou breken.
Helaas braak het 4 mm buiten de draagarm af.
Kan van het midden uit helemaal geen slag maken zonder de remleiding te raken.
Met een moordenaar zou ik het "lager"ring vermoorden. Moet ik dat ook nog vervangen.
Nu heb ik twee nieuwe rubbers hier liggen.
Eén oude van de linkerzijde in de lengte doorgeknipt op de persnaad. Lijm gekocht (Bison Polymax extreme) dit zou volgens Hornbach moeten werken en Bison Max repair extreme voor rubber (volgens bison advies scherm). Maximale sterke worden na 4 uur bereikt. Het zit nu drie kwartier op elkaar.
Als één van deze lijmen het uithouden op de oude proef-lekzak. Dus draaien, in elkaar duwen torsen en uit elkaar trekken dan ga ik denk ik voor dat alternatief morgen.
Doorstaat de oude doorgeknipte hoes de beproeving dan kan ik de nieuwe ook in de lengte doorknippen.
of ja of ......
Vroeger ook wel eens een hoes voor een homokineet zo laten vervangen door een garage. En dat hield verrekte lang stand.
Andere optie dacht ik, is nog de veer-bol losdraaien en de aansluitnippel losdraaien van de veerpoot. De veerpoot naar voren schuiven en uit de ophanging trekken waar die in vast is gedraaid met die 2 torx-bouten. Dan kan de hoes ook van de drijfstang worden gehaald.
Maar dat doe ik dan na de apk want als het lijmen vandaag niet werk zet ik de andere zijde in elkaar met een nieuwe lekzak en plak ik de hoes rechts provisorisch dicht op advies van de keurmeester met ducktape en binnenfietsband (stofdicht).