Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 asje veercilinder ruim van de schokbreker achter 
Auteur Bericht
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 sep 2017 11:30
Berichten: 259
Woonplaats: Midden tussen Groningen en Leer.
Auto: 2x C5 Break 2.0 16v Exclusive
Opties: full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 322200 +
Kleur: bleu oriëntal


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: asje veercilinder ruim van de schokbreker achter
Moet ik hier (rode pijl) een beitel zetten?
Scheurt de lager-ring dan niet van de stift?


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

_________________
zeg maar Rob .


17 aug 2019 12:11
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: asje veercilinder ruim van de schokbreker achter
sla op het gedeelte met een hamer daar waar het vast zit.


17 aug 2019 12:22
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 feb 2015 19:20
Berichten: 435
Woonplaats: Haren (GN)
Auto: Break 2.0I 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: asje veercilinder ruim van de schokbreker achter
flink wat imal gebruiken ook in het gaatje van de splitpen spuiten. Goed laten inwerken en dan de hamer gebruiken zoals willy dat voorstelde


17 aug 2019 12:28
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 sep 2017 11:30
Berichten: 259
Woonplaats: Midden tussen Groningen en Leer.
Auto: 2x C5 Break 2.0 16v Exclusive
Opties: full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 322200 +
Kleur: bleu oriëntal


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: asje veercilinder ruim van de schokbreker achter
Sorry maar ik moet even duidelijk hebben waar ik een stompe beitel of schroevendraaier moet plaatsen.
Voor ik grof geweld ga toepassen en ik hem achteraf verkeerd heb geplaatst. Dan ben ik verder van huis.

- - - Achter de kraag bij Rode pijl A of Groene pijl B ?


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

_________________
zeg maar Rob .


17 aug 2019 13:09
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: asje veercilinder ruim van de schokbreker achter
Daar zou ik zeer voorzichtig mee zijn, om het risico te vermijden dat hij losscheurt van die vastzittende stift.
Waar Willy op doelt, is dat je met een hamer tikt op de plaats waar de stift in de draagarm vast zit. Hopelijk laat dan de roest die losgaan verhindert, een beetje los.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


17 aug 2019 13:28
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 sep 2017 11:30
Berichten: 259
Woonplaats: Midden tussen Groningen en Leer.
Auto: 2x C5 Break 2.0 16v Exclusive
Opties: full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 322200 +
Kleur: bleu oriëntal


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: asje veercilinder ruim van de schokbreker achter
Kijk daar was ik al bang voor.
Ik vond die lager-ring ook al te fragiel om er grof geweld op los te laten.
Dan sla ik met de hamer en perslucht beitel op het draagarm deel in de hoop dat er iets los trilt.
Zal wel een kwestie van lange adem worden.

Dank.

Tips blijven natuurlijk welkom.

_________________
zeg maar Rob .


17 aug 2019 13:47
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51
Berichten: 3350
Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: asje veercilinder ruim van de schokbreker achter
Luchtbeitel op groef B.
Gaat prima

_________________
Zeg maar André


17 aug 2019 14:06
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: asje veercilinder ruim van de schokbreker achter
Daarmee loop je geen risico dat die lagerring loskomt van de stift?

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


17 aug 2019 14:10
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51
Berichten: 3350
Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: asje veercilinder ruim van de schokbreker achter
Ik heb er al verschillende op deze manier zo gedaan, geen probleem mee gehad.
Het kopje van de bovenkant zit door vervuiling en oxidatie strak in de draagarm.

De beitel trilt hem los als het ware en zodra er een beetje bewging in zit springt ie er meteen uit.
Alleen zorgen dat je de beitel (met de holle snijkant voor meer draagvlak) goed tegen de kop aandrukt. anders loop je kans dat ie wegspringt en dat schiet de beitel onder de auto door.

_________________
Zeg maar André


17 aug 2019 16:28
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 sep 2017 11:30
Berichten: 259
Woonplaats: Midden tussen Groningen en Leer.
Auto: 2x C5 Break 2.0 16v Exclusive
Opties: full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 322200 +
Kleur: bleu oriëntal


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: asje veercilinder ruim van de schokbreker achter
Oké andré, nog even voor de zekerheid een plaatje met pijltjes.

Achter deze kraag zet jij altijd de luchtbeitel?
Net Imal opgehaald kijken of dat beter werkt dan Brunox. Hoop het iig.

mvg Rob.


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

_________________
zeg maar Rob .


17 aug 2019 16:58
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: asje veercilinder ruim van de schokbreker achter
wel zien dat je er geen scherpe kanten aanmaakt , dan kan de stofkap scheuren als je die er over trekt.


17 aug 2019 18:19
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 sep 2017 11:30
Berichten: 259
Woonplaats: Midden tussen Groningen en Leer.
Auto: 2x C5 Break 2.0 16v Exclusive
Opties: full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 322200 +
Kleur: bleu oriëntal


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: asje veercilinder ruim van de schokbreker achter
Eindelijk is de stift in beweging.
10 bar op de beitel gezet, eigenlijk veel te veel, maar kan hem nu bewegen in de draagarm-cup.

Nu krijg hem niet ver genoeg uit de draagarm om de stang en rubber te verwijderen.

Heb hem voor het krikken op de hoogste stand gezet.
Daarna de krikken eronder en opgekrikt tot de achterwielen helemaal los waren van de grond (15cm ong.).
Vervolgens de auto in de laagste stand laten zakken.
Wielen eraf en na veel zweet en hoofdpijn de stift los weten te krijgen.
Dankzij de tips van André.

Brunox en Imal erin gespoten en met met de compressor op druk zetten om de olie erdoor te drukken.
Beetje bij beetje zag ik lucht/olie tussen de stift en draagarm ontsnappen.
Luchtbeitel rond gevijld zodat het mooi om de achterste kraag viel.

Maar nu? :smt198 me verder op weg.
Hoe krijg ik meer ruimte tussen draagarm en ophanging veerbol/-poot.
Als ik de arm opkrik wordt de lengte kleiner.
Volgens mij hangt de arm op zijn uiterste uitslag.
Wat zie ik over het hoofd?

_________________
zeg maar Rob .


17 aug 2019 19:36
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 sep 2017 11:30
Berichten: 259
Woonplaats: Midden tussen Groningen en Leer.
Auto: 2x C5 Break 2.0 16v Exclusive
Opties: full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 322200 +
Kleur: bleu oriëntal


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: asje veercilinder ruim van de schokbreker achter
willy4 schreef:
wel zien dat je er geen scherpe kanten aanmaakt , dan kan de stofkap scheuren als je die er over trekt.


Bedankt Willy, ben alleen bang dat er al scherpe kanten aan zaten, deze zal ik moeten afronden met een zoetvijl, mss leukoplast erom heen wikkelen zoals ze ook bij DS-en soms doen zag ik in een filmpje.

_________________
zeg maar Rob .


17 aug 2019 19:40
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: asje veercilinder ruim van de schokbreker achter
heb je de bol eraf gedaan.


17 aug 2019 19:46
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 sep 2017 11:30
Berichten: 259
Woonplaats: Midden tussen Groningen en Leer.
Auto: 2x C5 Break 2.0 16v Exclusive
Opties: full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 322200 +
Kleur: bleu oriëntal


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: asje veercilinder ruim van de schokbreker achter
Nee, moet dat dan?
Heb ook geen lexia om het drukloos te maken.
De zuiger steekt er ca. 74 mm uit.

Moet ik mss de leiding wat losdraaien zodat de druk op de zuiger kan wijken?


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

_________________
zeg maar Rob .


17 aug 2019 20:18
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.