H_H schreef:
Over de andere "probleempjes", het lijkt er op dat je een auto hebt gekocht die lang heeft stilgestaan en lang niet onderhouden is. Beginnen met een grote beurt, uitlezen met de Lexia, raamrubbers eens smeren, alle electra nalopen op breuken en losse stekkertjes, Accu controleren, misschien een keer een product in de olie/benzine voor wat interne (motor, emissiesysteem) schoonmaak, remmen controleren etc.
Zo doe ik het ook altijd met een "nieuwe" C5; altijd eerst volledig onderhoud en checkup. Dan weet je in elk geval waar je aan toe bent.
Hij heeft zijn beurten keurig gehad hoor.
De vorige eigenaar heeft er 11 jaar mee gereden(daarvoor zat hij drie jaar in de lease) en ik ben de derde eigenaar. Auto heeft een maand stilgestaan.
Dat ik wat elektr(on)ische euveltjes zou hebben, was ik op berekend. Het blijft een Fransoos hè?
Ik verwacht ook geen wonderen van een auto onder de 1000 euro en een respectabele km-stand
Maar alles wat eenvoudig te repareren/vervangen/gangbaar te maken is, wil ik gewoon oplossen. De ramen gaan al soepeler door een uitgebreid wasprogramma er op los gelaten te hebben.
Ik erger me nu vooral aan de rechterbuitenspiegel (die klapt niet in), het stelmotortje werkt wel, maar is dit een en dezelfde stelmotor voor zowel het in- en uitklappen van de spiegels als de verstelling van het spiegelglas?
Als ik het contact aanzet, klapt de linkerspiegel keurig uit en ook het glas staat nog zoals ik het hebben wil. Aan de rechterkant hoor ik de stelmotor gaan en wordt elke keer het spiegelglas in standje "vliegtuig spotten" gezet, ook al heb ik die daarvoor alweer met de hand goed gezet. En ik kan hem rechts niet elektrisch in de gewenste stand zetten.
En ja, ik weet dat je dat in- en uitklappen ook uit kunt zetten en ik weet ook nog hoe.
Maar het motortje werkt. dus zou ik het met wat TLC terug gangbaar moeten kunnen krijgen, maar dan moet ik wel weten waar dat motortje zit en hoe het werkt.