Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 163 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
 Waar blijft onze vernieuwde C5? 
Auteur Bericht
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 30 okt 2007 16:25
Berichten: 399
Woonplaats: Berlicum (+diagbox)
Auto: C5 1.6THP Exclusive
Opties: Pack Buss. Excl, Protection, Leder Claudia Matinal
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12051
Productienummer: 0446
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 152000
Kleur: gris thorium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Waar blijft onze vernieuwde C5?
H_H schreef:
Ik zou Tesla nou niet meteen een toonbeeld van goed ontwikkelde “alles elektronisch” willen noemen. Praat maar eens met brandweer lieden die iemand uit een gecrashte Tesla hebben moeten halen.
Of de zelfrijdende technologie van Tesla, ook niet helemaal feilloos gebleken.


Gesproken als een ware alfa.

Die paar ongevallen met een Tesla in autopilot mode vallen in het niet met de vele duizenden ongevallen die dagelijks gebeuren met auto's waarin iemand aan het stuur zit. En alle gevallen waarin een autopilot - of andere features zoals automatisch remmen - een ongeval voorkomt negeer je met dit argument ook net zo makkelijk.

Is autopilot feilloos? Nee, natuurlijk niet. Maar het siert Tesla dat ze het wel gewoon invoeren. Als "assistive" technologie. Je bent en blijft zelf nog steeds verantwoordelijk, precies zoals je dat ook bent bij het gebruik van eenvoudige assitive features die we allemaal kennen, zoals cruise control.

Voor wat betreft de brandweer: tja, elektrische auto's brengen andere risico's met zich mee dan auto's met een verbrandingsmotor. Benzine kan vlam vatten, accu's kunnen kortsluiting veroorzaken. Daar zijn in zo'n auto veel voorzorgsmaatregelen tegen getroffen maar er is natuurlijk altijd nog een gewenningsfase waarin dat soort technologie onbekend is. Ik denk dat je refereert aan de situatie vorig jaar waarin de brandweer iemand niet durfde te bevrijden uit een Tesla die in de flevopolder was gecrashed. Uiteindelijk bleek er helemaal geen risico te zijn, maar men was simpelweg onbekend met de situatie. Dat betekent dus dat er training en gewenning noodzakelijk is.

Overigens, ik had het over vernieuwing van user interfaces. Wat een argument rondom de vermeende onveiligheid van elektrische auto's (in het algemeen) na een crash hier dan mee te maken heeft vraag ik me sowieso af.

Citaat:
Ik ben juist van mening dat ze het concept comfort ernstig aan het loslaten zijn in de huidige modellen en meer op de irrelevante cosmetische tour gaan.


Mee eens. Zo'n techniek als HP is uniek en daar moet je aan vasthouden, al is het alleen maar voor de high-end markt. Ieder merk heeft mijns inziens zo'n high-end segment nodig, ook al is het maar een relatief klein deel van de omzet. Ik zal hierdoor vermoedelijk geen nieuwe Citroen meer kopen, terwijl ik anders zeer zeker weer bij Citroen was uitgekomen.


06 jun 2017 18:30
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:13
Berichten: 598
Woonplaats: Vlaanderen
Auto: C5 break 2.0HDi-163pk - Exclusive
Opties: exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: Haria Grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Waar blijft onze vernieuwde C5?
de HP van citroen is toch comfortabeler dan de luchtvering van diverse andere merken.
het was voor mij een moeilijke zoektocht naar een wagen met hetzelfde (of quasi) veringcomfort.
Heb diverse andere merken (Tesla-Mercedes, Volvo) test-gereden maar toch, het is niet hetzelfde en nog steeds een verschil.
Ik rij nog af en toe met de C5, en dan voel je toch direct het verschil met mijn huidige wagen welke luchtvering heeft.

_________________
op de oprit:
... (in bestelling)
1 x C5 tourer 2.0 HDi-163pk - Excl BVA6 '13
1 x C4 1.6e-HDI '12

TE KOOP
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '13 - emyway, leder, ...
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 - fulm.gris

exit:
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10
C5 Break 2.0HDi-138pk - Excl BVA6 '06
C5 Break 2.2HDi-136pk - Excl BVA4 '03
Smart For2 cabrio CDi


09 jun 2017 12:52
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2011 21:11
Berichten: 771
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 105000
Kleur: Zwart parelmoer


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Waar blijft onze vernieuwde C5?
Er is nog hoop. Deze fabrikant maakt nog voertuigen met hydropneumatische vering. Weegt een paar honderd ton, en diesel, dus tikt lekker aan in de wegenbelasting. Maar ze hebben ook kleinere modelletjes... :lol:

Dieseltje klinkt wel lekker trouwens.


15 jun 2017 19:06
Profiel
Beheerder & KPH distributeur
Beheerder & KPH distributeur
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 34527
Woonplaats: 033
Auto: Citroën & Peugeot


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Waar blijft onze vernieuwde C5?
Nieuwe C5 pas in 2020 :shock:
Nog ff geduld ....


http://www.autoweek.nl/nieuws/nieuwe-ci ... t-in-2020/

_________________


Citroën 2CV AZ-A Blue Cyclades 1968 & Citroën Xantia 2.0i 16v AL-4 Vert Vega 1999 & Peugeot 2008 1.2 Allure automaat Gris Platinium 2017




19 sep 2017 19:39
Profiel
C5club Executive
C5club Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 sep 2010 20:25
Berichten: 1849
Auto: Voorheen C5 1.6 THP
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12454
Productienummer: 0056
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 115000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Waar blijft onze vernieuwde C5?
Is prima zo, ben ik net weer toe aan een nieuwe :)

_________________
Citroën-historie:

DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
Citroën C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
Citroën C5 VTR 2.0 (PHII) (met Citroën C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
Citroën C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met Citroën ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Citroën Xantia Tentation 1.6
Citroën GS pallas 1.2


19 sep 2017 22:19
Profiel
Beheerder & KPH distributeur
Beheerder & KPH distributeur
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 34527
Woonplaats: 033
Auto: Citroën & Peugeot


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Waar blijft onze vernieuwde C5?
M.i raak je zo klanten kwijt , kijk maar naar de C6 , was ook een verkoop flop , XM rijders die waren al lang en breed overgestapt ....

_________________


Citroën 2CV AZ-A Blue Cyclades 1968 & Citroën Xantia 2.0i 16v AL-4 Vert Vega 1999 & Peugeot 2008 1.2 Allure automaat Gris Platinium 2017




20 sep 2017 08:45
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 apr 2009 11:33
Berichten: 548
Woonplaats: Tollebeek
Auto: C5 Sedan 155 THP Automaat Exclusive
Opties: Pack Protection
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12895
Productienummer: 10762
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 107000
Kleur: Blanc Nacré


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Waar blijft onze vernieuwde C5?
Ik moet nog een kleine 5 jaar tot mijn pensioen. Dan hebben we geen twee auto's meer nodig en tot zo lang hoop ik dat m'n 5 het nog uithoudt (afgelopen april bij 85 Mm is er al een "THP-reparatie" geweest)
Of we tegen die tijd nog in een Cactus (huidig), C3 (Aircross) of wellicht een ander merk rijden kan ik nu natuurlijk nog niet overzien. Wellicht dat de dan al weer een paar jaar verkochte C5 Aircross) een optie is (we worden een jaartje ouder dus een hogere instap wordt steeds aantrekkelijker) weet ik nog niet. M'n vrouw (is dan nog lang niet met pensioen) zal er het meest in rijden en die vindt zo'n bak vast te groot. Een nieuwe "gewone" C5 (vanaf 2020) zie ik er bij ons niet meer zo snel komen. Er zit toch geen HP meer in :(

_________________
L8r, Henk


19 dec 2017 14:38
Profiel
C5club Executive
C5club Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 mei 2006 08:59
Berichten: 1817
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Waar blijft onze vernieuwde C5?
Nee geen hp, maar ik verwacht wel dat het nieuwe veersysteem beschikbaar wordt in de nieuwe c5. Misschien rijdt dat zo slecht nog niet. Een C5 heeft sowieso nooit gereden als een ‘echte’ hydraupneumaat zoals een DS, GS, CX of Xm (enz). Dus in die zin hebben we al langzaam kunnen wennen aan een nieuwe beleving van een bollenkar. Verandering of vernieuwing zorgt altijd voor wat weerstand in t begin, maar is niet per definitie altijd slecht. (Maar ook niet altijd goed ;) )


19 dec 2017 15:25
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 mei 2006 10:50
Berichten: 510
Woonplaats: Zonnigste provincie van Nederland
Auto: Volvo XC 90 D5 AWD
Opties: Summum, Dynaudio, Navi, Telefoon, Leer, Meedraaiiend Xenon, 18", 6-traps automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
kilometerstand: Impressief
Kleur: Silver Electric


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Waar blijft onze vernieuwde C5?
Ik had wel verwacht dat er op het forum een discussie over de C5 Aircross zou zijn ontstaan.... sinds de onthulling van gisteren....


https://www.autoweek.nl/nieuws/citroen- ... venzitter/

Bijlage:
IMG_1526.JPG


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

_________________
Na een Fiat Ritmo 60L (1983), Peugeot 405 1.6 GRi (1992), Rover 416si (1995), Citroen C5 Berline 2.0 Exclusive (2001) en een zelf uit Duitsland geïmporteerde C5 Tourer 1.6 THP Exclusive (2010) nu een Volvo XC90 D5 AWD (2008). Onze "tweede autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 (1984?), Renault Clio (1992), Peugeot 106 (1996) nu een Xsara Picasso 1.8 (2003).


25 mei 2018 16:45
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard

Geregistreerd: 21 maart 2007 14:56
Berichten: 805
Woonplaats: 035
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 170.000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Waar blijft onze vernieuwde C5?
OK dan, lelijk ding. In 2020 komt de echte nieuwe C5 volgens autoweek.

_________________
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen


25 mei 2018 16:58
Profiel
Beheerder & KPH distributeur
Beheerder & KPH distributeur
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 34527
Woonplaats: 033
Auto: Citroën & Peugeot


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Waar blijft onze vernieuwde C5?
Al die suf troenen gaan wel erg op elkaar lijken :-(


Ik hou het lekker bij m’n “ oude meuk “ , word niet heet of koud van het nieuwe gamma.

_________________


Citroën 2CV AZ-A Blue Cyclades 1968 & Citroën Xantia 2.0i 16v AL-4 Vert Vega 1999 & Peugeot 2008 1.2 Allure automaat Gris Platinium 2017




25 mei 2018 18:11
Profiel
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10863
Woonplaats: Belgium
Auto: Honda CRV
Opties: 4 wielen, stuur remmen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2018
kilometerstand: 10
Kleur: Urban titanium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Waar blijft onze vernieuwde C5?
Jammer dat de naam c5 erin zit..
Op zich geen verkeerde auto

_________________
exit, evasion,berlingo,c3,c5-2,c1,c5-3,c3p,c4p,c2,c4,c3,crv
en nu renegade en crv 2.0


25 mei 2018 19:10
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01
Berichten: 3988
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Waar blijft onze vernieuwde C5?
Maar goed, krijgt de C5 aircross een plekje op dit forum?

After all is het een C5....

Allemaal C5 rijders die het een lelijk hok vinden en klagen over hydropneumatiek is wel de snelste manier om deze doelgroep weer weg te jagen .. Grumpy old men ipv hipsters....

Over hydropneumatiek, ook ik merk direct weer dat een C5 anders rijdt na een uitstapje met een huurauto. Anders is echter niet altijd beter en ik vind dat het systeem zelfs slecht omgaat met korte oneffenheden zoals richels. Daarom geen platte banden voor mij.

En dat 4 jaar tussen modellen geen goed nieuws is, dat lijkt me evident. Maar een sedan in het D segment is een stuk minder belangrijk als vroeger.

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding Voorheen Ph2V6: Afbeelding


29 mei 2018 10:37
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 163 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: