Auteur |
Bericht |
Jalu
C5club Bikkel
Geregistreerd: 05 okt 2006 13:30 Berichten: 390 Woonplaats: Stadskanaal
Auto: Opel Vectra SW V-line
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
Re: Waarom een C5??
In mijn geval werd het een C5 omdat ik me in mijn hoofd had gehaald dat ik een Citroën wilde met een zescilinder motor. Na diverse Xantia's bekeken te hebben (want dat was mijn eerste kandidaat, qua model vind ik een Xantia nog altijd mooier dan een C5 ) kwam de conclusie naderbij dat het zoeken naar een Xantia Activa of Exclusive V6 met een niet al te hoge kilometerstand het zoeken naar een speld in een hooiberg zou worden; toen de aandacht eens verlegd naar de toch wat jongere C5 en al snel geslaagd, en ik moet zeggen: ik heb er, ondanks vrij hoge aanloopkosten door achterstallig onderhoud, nog geen spijt van gehad.
|
19 jun 2010 17:05 |
|
|
KlaasS
C5club Executive
Geregistreerd: 08 feb 2010 19:39 Berichten: 1720 Woonplaats: Roden(Drenthe)
Auto: C4 berline
Opties: image
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 75000
Kleur: noir obsidien (exl)
Naar boven
|
Re: Waarom een C5??
wij wilden iets kleiner na onze picasso! maar zagen deze C5 en waren op slag VERLIEFD op het comfort ,de ruimte (makkelijk voor de hond) de luxe en voora'l de rust in de auto!
_________________ vr gr KlaasS
think positive
auto historie:citroen dyane,simca 1100,opel kadett city,vw passat,mazda 323gt,ford escort, opel e kadett sedan,opel e kadett sedan,vw passat,mercedes vito,saab 900 s,saab 900i, vw t4,citroen xsara piccasso,seat marbella,citroen c5 break,porsche924,,citroenc4 berline,agm retro scooter
|
19 jun 2010 20:49 |
|
|
Bert65
V.I.P.
Geregistreerd: 24 mei 2010 21:24 Berichten: 1949 Woonplaats: Almere
Auto: C4 VTI 120 Collection
Opties: eMyway, navigatie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 243
Kleur: Blu Bourrasque
Naar boven
|
Re: Waarom een C5??
Ik koos de C5 break omdat ik dit qua uiterlijk al een mooie, strakke auto vond. Na een proefritje was ik door het rijcomfort al helemaal verkocht. Gewoon dus een prachtbak en in zo'n bakkerswagen kan je inderdaad veel troep kwijt.
_________________ Grtz Rob
2.0 HdiF Break Exclusive met alle opties; zelfs RVS dorpels en tellerringen. Ook nog C3 1.6 VTI120 Zenth 6-2010 ExC3 1.4 IF Exclusive 10-2002 Ex C2 1.1 Ex Berlingo 1.9D ex ZX 1.4 ex ZX 1.4 ex ZX 1.9D ex AX 1.0
|
20 jun 2010 10:19 |
|
|
kuusamon
|
Re: Waarom een C5??
leuk, deze reacties om te horen de verschillende redenen waarom iemand gekozen heeft voor de C5. ik heb ook nog verschillende tests gezien zoals op 5th gear etc. Ik zou zelf de keuze maken voor een 6 cyl 3ltr. Ik heb in het verleden wel 6 cyl gereden (en 8) en nu dus even een mitsu 4 cyl 2,4 maar de ervaring is en zo ook de C5, dat de 6 cyl tot 3 ltr het zelfde of nog zuiniger rijdt dan de 4 cyl mitsu's. Ook las ik ergens dat de C5 'inparkeer hulp' heeft? dus de ruimte meet of je in een vak past? niet dat ik dat persé nodig heb maar leuk is het wel.
|
20 jun 2010 11:17 |
|
|
mardan811
C5club Rookie
Geregistreerd: 06 jun 2010 08:38 Berichten: 22 Woonplaats: Merksplas
Auto: C5 Berline SX
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 68.000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: Waarom een C5??
Hallo
ik heb sinds 3 weken een zwarte C5 VAN 11/2004 en het rijd bangelijk
het lijkt wel een vliegend tapijt zoals vele zeggen
kom van een megane dus groot verschil he
mvg
|
20 jun 2010 11:21 |
|
|
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
Re: Waarom een C5??
bangelijk?
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
20 jun 2010 11:32 |
|
|
edgo
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 06 maart 2009 19:14 Berichten: 190 Woonplaats: Tilburg
Auto: 1.8 16v Ligne Prestige Berline
Opties: DHZ PDC,CD Wisselaar etc.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9230
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 157.200
Kleur: Gris orageux
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Waarom een C5??
bangelijk?
Onbesnappelijk
_________________ Als je taal fouten vindt mag je ze houden!
|
20 jun 2010 12:51 |
|
|
mardan811
C5club Rookie
Geregistreerd: 06 jun 2010 08:38 Berichten: 22 Woonplaats: Merksplas
Auto: C5 Berline SX
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 68.000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: Waarom een C5??
BANGELIJK is een typisch belgisch woord voor ongeloofelijk
dus fenomenabel zeker
|
20 jun 2010 13:03 |
|
|
Cyberbob
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 28 feb 2010 16:12 Berichten: 595 Woonplaats: Brunssum (Zuid Limburg)
Auto: C5 2.0I 16V Break Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09192
Productienummer: 0446
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 179000
Kleur: Gris Fulminator
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
Re: Waarom een C5??
Om te beginnen van harte welkom hier Bij mij was de keuze van een C5 verrassend. Grotendeels altijd in duits spul rondgereden en er zonder uitzondering altijd veel geld in gepompt. Tsja, een man moet nu eenmaal een hobby hebben nietwaar Vanwege een nogal 'intensief geleefd leventje' (o.a. motorsport, vechtsport, workaholic) kwamen enkele jaren geleden de eerste lichamelijke klachten om de hoek kijken. Ik ga er niet teveel over zeuren maar hou het er maar op dat ik een bekend gezicht ben geworden op de afdelingen Orthopedie en Neurologie van ons streekziekenhuis Omdat ik van oudsher veelal in rasechte stuiterbakken rondreed (zelf schuld) werd autorijden zo langzaamaan een kwelling voor me. Ik zat en stapte vrijwel altijd uit met pijn. En da's nie leuk kan ik je vertellen. Op een goeie dag reed ik een stukkie mee in de C5 van een collega van me en 'Ow my God' wat was dat een opluchting. Lekkere zachte stoelen en een rij- en veercomfort om 'U' tegen te zeggen. Vervolgens weer doodleuk in de eigen auto ingestapt en me zoals vanouds weer gekastijd. De C5-ervaring gleed langzaam naar een stoffig hoekje in Memory Lane. Totdat ik weer eens instapte bij een kennis van me. Hij zou me effe afzetten omdat ik op dat moment geen vervoer had. En wederom was dat ritje in die C5 geweldig. Niks geen gestuiter of harde stoelen maar rust en comfort. M'n auto meteen op Marktplaats gemikt en omdat ik er perse snel vanaf wilde heb ik hem ver beneden de prijs verkocht. Soms moet je gewoon je verlies nemen maar dat beperkte m'n budget wel aanzienlijk. Vervolgens begon de zoektocht naar de dame die nu alweer enkele weekjes in m'n garage overnacht Ik ga haar wel nog ietwat personalizen want dat zit me nu eenmaal een beetje in het bloed. Maar de wijzigingen blijven subtiel want met dat schreeuwerige heb ik het nu wel gehad.
_________________ Eén dag niet gelachen is één dag niet geleefd.
|
20 jun 2010 13:44 |
|
|
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Re: Waarom een C5??
Voor mij telde ruimte, comfort, automaat en dikke diesel...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
20 jun 2010 13:55 |
|
|
zandvoorta
V.I.P.
Geregistreerd: 31 mei 2006 21:32 Berichten: 1206 Woonplaats: Wagenborgen
Auto: C5 Tourer LB 2009
Opties: Half leer, Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000
Kleur: Blue Bourrasque
Naar boven
|
Re: Waarom een C5??
Eigenlijk wil ik een Freelander, maar ja, wegenbelasting is dan zo hoog, vandaar C5
_________________
C5 Tourer 2.0i 16V Ligne Business '09 (Blue Bourrasque) C1 Ambiance 5d, airco, LMV '09 (Vert Mica) BX 14E '86 (Blanc Cremant) Ex: BX (2x), Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 Break HDi
|
20 jun 2010 14:16 |
|
|
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
Re: Waarom een C5??
Cyberbob schreef: Omdat ik van oudsher veelal in rasechte stuiterbakken rondreed (zelf schuld) werd autorijden zo langzaamaan een kwelling voor me. Ik zat en stapte vrijwel altijd uit met pijn. En da's nie leuk kan ik je vertellen. Op een goeie dag reed ik een stukkie mee in de C5 van een collega van me en 'Ow my God' wat was dat een opluchting. Lekkere zachte stoelen en een rij- en veercomfort om 'U' tegen te zeggen.
Vervolgens weer doodleuk in de eigen auto ingestapt en me zoals vanouds weer gekastijd. De C5-ervaring gleed langzaam naar een stoffig hoekje in Memory Lane. Totdat ik weer eens instapte bij een kennis van me. Hij zou me effe afzetten omdat ik op dat moment geen vervoer had. En wederom was dat ritje in die C5 geweldig. Niks geen gestuiter of harde stoelen maar rust en comfort Dit kon mijn verhaal zijn, eerst een 1.6HDIF geprobeerd met handbak, na 6 maanden een "nieuwe" automaat gekocht.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
20 jun 2010 16:38 |
|
|
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
Re: Waarom een C5??
Een automaat zit ik ook aan te denken, maar is het verbruik nou zoveel meer?
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
20 jun 2010 16:43 |
|
|
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
Re: Waarom een C5??
Herman schreef: Een automaat zit ik ook aan te denken, maar is het verbruik nou zoveel meer? van de week 1x naar België en 1 x naar Osnabruck. 1100km op 64 liter, dat komt overeen met het stuk Luxemburg-Spaanse grens en v.v. dat we ook regelmatig rijden. Valt wel mee dus.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
20 jun 2010 16:49 |
|
|
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
Re: Waarom een C5??
Ik denk dat als je veel korte ritjes maakt het verbruik iets hoger ligt omdat je dan veel 'slipt' met je automaat.
Op de lange weg maakt het niet veel uit, ik haal nu ook ongeveer 1 op 11 en dat deed ik met mijn 2 liter Xm met handbak op gas ook.
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
20 jun 2010 16:55 |
|
|
|