Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Hifi nieuwe C5 
Auteur Bericht
C5club Veteraan
C5club Veteraan

Geregistreerd: 21 maart 2007 14:56
Berichten: 1310
Woonplaats: 035
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 245.000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hifi nieuwe C5
Duurde even, maar ik denk dat je bedoelt dat de radio Harman-Becker en dus geen Philips is. Dat kan kloppen, maar daarom kan ie nog wel erg goed zijn toch? En kan de versterking etc. toch best van Philips zijn. Overigens heb ik in het verleden ook een erg goede Philips radio-cd gehad, die had zelfs een dynamiekregeling of zoiets voor de CD-speler, werkte perfect. Alleen liep de zaak vast als je langer dan een uur of 8 onderweg was, hitteprobleem .

_________________
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen


11 maart 2010 20:31
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hifi nieuwe C5
Uiteraard, ook een Harman Becker Radio kan zeer goed klinken. De Becker Radio's hebben op dit punt een reputatie op te houden, een positieve welteverstaan ;)

Aan die radio hangt nu de Philips DSP versterker, totaal vermogen 350W. En naar ik veronderstel zitten er ook Philips speakers gemonteerd, 8 stuks plus een subwoofer.

Mijn huidige Philips/VDO radio, de MR4000 is er nog zo eentje zoals jij beschrijft. Die heeft een per geluidsbron instelbare dynamiek regeling. Daar maak ik gebruik van bij de CD speler, voor de radio is dat niet nodig. Die wordt al aan de zenderzijde gecomprimeerd.
Van warmte problemen heb ik geen last bij mijn radio, ook niet bij lange ritten in zeer zomerse condities. Kennelijk doet de fan z'n werk goed en kan 'ie aan de achterkant z'n warmte kwijt.

Nog een vraag: zie je kans een plaatje te maken van de subwoofer opstelling en dat hier te plaatsen?
En waar zit die subwoofer, in de ruimte rechtsachter die eigenlijk voor de CD wisselaar bedoeld is?

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


11 maart 2010 22:19
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 22 maart 2009 17:16
Berichten: 22
Woonplaats: HEERHUGOWAARD
Auto: 2.2 Hdif Sedan Exclusive
Opties: Metallic (Gris Thorium), Pack Protection, Pack Concert Excl, Pack Detection3 Excl, Schuif-/Kanteldak, Trekhaak wegklapbaar
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11797
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 370000
Kleur: Gris Thorium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hifi nieuwe C5
Ja die subwoofer en versterker zijn weggebouwd aan de rechter kant met een plaat ervoor. Als ik een foto schiet zie je niets. Je kan deze plaat makkelijk weghalen en dan zie je een donkere ruimte.


11 maart 2010 23:34
Profiel
C5club Veteraan
C5club Veteraan

Geregistreerd: 21 maart 2007 14:56
Berichten: 1310
Woonplaats: 035
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 245.000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hifi nieuwe C5
Het is inderdaad niet zo boeiend om daar een foto van te maken. Voorheen had je daar een vak waar ik mijn looplamp, handschoenen, res. lampjes in propte. Ook nu is er wel wat ruimte over, maar lijkt me slecht idee om dat op te vullen. Wel jammer dat het vak links vol zit met de accu... Overigens kan je nog wel wat kwijt bij het reservewiel, bij mij een 135/80 (of 85) thuiskomertje.

_________________
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen


12 maart 2010 00:15
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hifi nieuwe C5
Ccinq schreef:
Het is inderdaad niet zo boeiend om daar een foto van te maken. Voorheen had je daar een vak waar ik mijn looplamp, handschoenen, res. lampjes in propte. Ook nu is er wel wat ruimte over, maar lijkt me slecht idee om dat op te vullen. Wel jammer dat het vak links vol zit met de accu... Overigens kan je nog wel wat kwijt bij het reservewiel, bij mij een 135/80 (of 85) thuiskomertje.


Tsja, een V6, noblesse oblige :P
Of zoals JJC het altijd zegt: elk voordeel heb ze nadeel :idea:

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


12 maart 2010 00:27
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 apr 2009 11:33
Berichten: 565
Woonplaats: Tollebeek
Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: B
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hifi nieuwe C5
JW-NHS schreef:
Uiteraard, ook een Harman Becker Radio kan zeer goed klinken. De Becker Radio's hebben op dit punt een reputatie op te houden, een positieve welteverstaan ;)

Aan die radio hangt nu de Philips DSP versterker, totaal vermogen 350W. En naar ik veronderstel zitten er ook Philips speakers gemonteerd, 8 stuks plus een subwoofer.

Mijn huidige Philips/VDO radio, de MR4000 is er nog zo eentje zoals jij beschrijft. Die heeft een per geluidsbron instelbare dynamiek regeling.

Als je bedoeld dat je zaken als volume, klankkleur en loudness per geluidsbron kunt instellen, dat kan ik met mijn MyWay ook. In het instructieboekje staan zelfs een paar adviezen hoe je per geluidsbron een aantal zaken het beste kunt instellen (uit m'n hoofd, loudness wel bij CD maar niet bij radio of zo).

_________________
L8r, Henk


12 maart 2010 12:19
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hifi nieuwe C5
Uiteraard kun je zaken als klankkleur loudness etc. per geluidsbron instellen, zó kan dat tegenwoordig.

Maar bij die Philips/VDO kun je ook de dynamiekcompressie regelen, en dat is bij gebruik van een CD in een auto erg handig. CD's hebben immers een zeer groot dynamisch bereik, dat kan zomaar 70 dB of meer zijn. En in een auto is dat wat teveel van het goede, dan hoor je zachte passages niet meer en harde zijn dan te hard als je de volumeknop wat opdraait bij een zachte passage. Door de dynamiekcompressie in te schakelen, regelbaar in stappen van 5 dB als ik me goed herinner, kun je de dynamiek verkleinen waardoor de zachte passages iets harder, en de harde passages wat zachter klinken.
Errug handig dus :D

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


12 maart 2010 12:37
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 31 jan 2010 14:07
Berichten: 52
Auto: C5 Tourer Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 45000
Kleur: Zwart metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hifi nieuwe C5
Hmm, ben ik dan de enige die vind dat de geluidskwaliteit van het concert pack (hifi) te wensen over laat?

Ik heb deze in combinatie met de NG4. De bassen vind ik niet echt zuiver klinken, maar vooral het midden en hoog vallen storen mij, ze zijn weinig sprankelend. Het valt mij ook op dat in andere wagens het stereobeeld veel breder is (neen, de fader staat niet naar achteren).

Mijn vorige wagen was een Lancia Lybra (heb ik nog steeds) die inmiddels 10 jaar oud is, deze is standaard uitgerust met een Bose-systeem en dat klinkt naar mijn mening vele malen beter.

Van een optie waar zo'n prijs tegenover staat, had ik wel meer verwacht. Helaas was er voor aankoop nergens een testwagen te vinden die hier mee uitgerust was en heb ik het er toen maar op gewaagd.


11 mei 2010 09:42
Profiel
C5club Veteraan
C5club Veteraan

Geregistreerd: 21 maart 2007 14:56
Berichten: 1310
Woonplaats: 035
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 245.000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hifi nieuwe C5
het maakt wel veel uit of je per bron de juiste instellingen kiest voor de equalizer, en dan zelf nog laag en hoog instellen. Maar ik neem aan dat je dat wel gedaan hebt... Overigens niet allemaal even handig dat gepiel met de joystickachtige zwarte knop, maar misschien is dat de leeftijd :cry:

_________________
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen


11 mei 2010 16:00
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 31 jan 2010 14:07
Berichten: 52
Auto: C5 Tourer Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 45000
Kleur: Zwart metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hifi nieuwe C5
De equalizer doet volgens mij meer slecht dan goed en die heb ik dan ook op linear staan voor alle bronnen. Bas en treble varieert naargelang de bron tussen 0 en 2. De fader heb ik op +2 (naar voren) staan denk ik. Die instellingen klinken voor mij het beste, maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak.

Ik ken je leeftijd niet, maar een touchscreen had het misschien net iets eenvoudiger/handiger gemaakt. ;)


11 mei 2010 17:03
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hifi nieuwe C5
Zó zou ik 'm ook instellen, denk ik.
En de Loudness op uit, uiteraard.

Volgende week krijg ik een dagje een Tourer-met-HiFi mee, ik zal dat zeker even uitproberen :idea:

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


11 mei 2010 17:07
Profiel
C5club Executive
C5club Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 sep 2010 20:25
Berichten: 1848
Auto: Voorheen C5 1.6 THP, nu Volvo V60 Cross Country
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Organummer: 12454
Productienummer: 0056
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 115000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hifi nieuwe C5
Het duurt nog een maandje of 3 voor ik mijn PH3 in ontvangst kan nemen, maar ik ben we wel vast aan het oriënteren op een beter geluid want dat viel me tijdens de proefrit met een soortgelijk exemplaar wel tegen.

Ik vraag me nl. af of alleen nieuwe speakers en evt. een aanvullende versterker veel brengen. Ik vrees echter dat de kleine opening (het rooster) van de speaker (ik neem aan dat er een 16cm speaker achter zit) een raar tunneleffect veroorzaken. Wellicht als je de lage frequenties van de 4 speakers afknijpt en een subwoofer toevoegt dat het wat beter wordt. Ik weet niet of iemand zoiets al geprobeerd heeft.

Ik ben zeer benieuwd of iemand weet of er een kabel voor een subwoofer naar achter is gelegd (en is geactiveerd), je kunt nl. wel een subwoofer met stekker als accessoire voor de C5 aanschaffen en die zal toch ergens op aangesloten moeten worden.

_________________
Citroën-historie:
DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2

Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country


31 okt 2010 22:53
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: martslaats en 104 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.