Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 3 vraagjes 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 3 vraagjes
Goed opgetreden, Menno! :smt203

Bovendien heb ik er wel begrip voor, gezien de situatie van slagbomen en priveterrein. Als ik even flauw mag zijn, heftruckchauffeurs dragen ook geen gordel.

Wat betreft het zachtere geluid, vermoedelijk is dat omdat mp3-spelers (e.d.) eigenlijk niet meer dan een voorversterkertje zijn. Kortom, het geluid is pas op standaard niveau als je de mp3-speler voluit zet, pas dan is de uitgangsspanning zoals bij standaard apparaten. Dat zou dan ook meteen de oplossing moeten zijn, voluit zetten dan heb je nergens last van (tot je weer via je oordopjes luistert natuurlijk).


18 nov 2009 10:01
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 3 vraagjes
Rijd zelf ook vaak op industrie terrein, (peugeot 307 sw) die heeft ook dat klikkersysteem, nu kan je zoals eerder beschreven, een extra gordelslot halen, en die in de houder steken,zodat deze niet meer piept.(nadeel je hebt totaal geen bescherming meer)
Nu doe ik het zelf anders, ik doe voordat ik instap, de gordel al vast, en neem dan pas plaats achter het stuur, de gordel (borstgedeelte)kan je gewoon om je heen slaan (het heupgedeelte rust dan op de stoel,je zit daar dan op) en je hebt geen last meer van het piepen,en je gordel (borstgedeelte) kan je nog steeds snel om en af doen.
geen prent van oom agent, en (redelijk) beschermd


18 nov 2009 19:21
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10664
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 3 vraagjes
tjob schreef:
. Als ik even flauw mag zijn, heftruckchauffeurs dragen ook geen gordel.

.



dan zijn die verkeerd bezig, sorry hoor..
maar gordel op de hefttuck is verplicht.. en als je de arbeidsinspectie op bezoek krijgt krijgen zowel de werkgever als de chauffeur een aardige boete!!!!!


18 nov 2009 20:14
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 mei 2009 16:55
Berichten: 710
Woonplaats: Ardèche
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 3 vraagjes
Nosmo King schreef:
Bismarck schreef:
ik zou gewoon de gordel omdoen



Ja ik ook, maar anders ff langs de sloop en van de gordels van een C5 alleen de "gesp" meenemen en die in "gespslot" (of hoe je het ook allemaal noemt) steken. :smt190


Mijn idee Nosmo? Een fout advies.

Bekijk het eens vanuit de reïncarnatiegedachte.

Jij doet een suggestie, een ander verongelukt, jij draagt ook verantwoordelijkheid.
Maar let wel, het is maar een visie van iemand die het nier erg vindt te worden aangezien voor een een reïncarnist :smt203 .

_________________
Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404


18 nov 2009 20:34
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 aug 2009 09:10
Berichten: 1000
Woonplaats: Uden
Auto: Berline 1.6 HDIf Ligne Prestige
Opties: Pack Athena en inmiddels ook Pack Harm ;)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10168
Productienummer: 10078
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 500.000+
Kleur: Gris Aluminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 3 vraagjes
L A schreef:
Nosmo King schreef:


Ja ik ook, maar anders ff langs de sloop en van de gordels van een C5 alleen de "gesp" meenemen en die in "gespslot" (of hoe je het ook allemaal noemt) steken. :smt190


Mijn idee Nosmo? Een fout advies.

Bekijk het eens vanuit de reïncarnatiegedachte.

Jij doet een suggestie, een ander verongelukt, jij draagt ook verantwoordelijkheid.
Maar let wel, het is maar een visie van iemand die het nier erg vindt te worden aangezien voor een een reïncarnist :smt203 .


Ik adviseer niet dat topic starter zijn gordel niet moet dragen, dat doet hij toch al niet daarom heeft hij ook last van de piepjes. Ik adviseer hem de gordel te dragen maar als hij dat toch niet doet geef ik hem een optie om van de piepjes af te komen. Uit concentratie oogpunt gezien is het waarschijnlijk beter zonder piepjes dan met piepjes zonder gordel te rijden. Veiliger dus. ;)

Verder is iedereen verantwoordelijk voor zichzelf en zolang men er anderen niet mee in gevaar brengt / benadeeld hebben ze mijn zegen.

Ik draag overigens zelf altijd mijn gordel ook toen ik een auto had zonder gordelpiepjes. Ik heb een gevoel van onveiligheid als ik ze niet aan heb, wat van een kant raar is omdat ik ook motor rijdt en dan heb ik geen kreukelzone, gordels of airbags.

Zal maar niemand adviseren motor te gaan rijden om het rekeningrijden te omzeilen. :smt203

De reïncarnatiegedachte kan ik helaas niet plaatsen :smt017

_________________
Afbeelding


18 nov 2009 21:31
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33404
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 3 vraagjes
Nu weer antwoorden op de overige vragen van de TS graag ;)

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


19 nov 2009 11:21
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 3 vraagjes
Giessenburger schreef:
Weet je, ik snap dit niet.
Waarom willens en wetens je gordel niet om doen? Er is toch mag ik hopen geen twijfel meer dat een gordel een veiligheidsmiddel is dat zijn nut al ettelijke malen bewezen heeft?

Sorry, het kan er bij mij niet in. :roll: :|


als je een paar berichten hoger kijkt zie je ook waarom ik dit vroeg. Ik draag steeds mijn gordel op de openbare weg...


19 nov 2009 14:59
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 3 vraagjes
tjob schreef:
Wat betreft het zachtere geluid, vermoedelijk is dat omdat mp3-spelers (e.d.) eigenlijk niet meer dan een voorversterkertje zijn. Kortom, het geluid is pas op standaard niveau als je de mp3-speler voluit zet, pas dan is de uitgangsspanning zoals bij standaard apparaten. Dat zou dan ook meteen de oplossing moeten zijn, voluit zetten dan heb je nergens last van (tot je weer via je oordopjes luistert natuurlijk).


heb inderdaad het volume op het maximum niveau gezet, en dat vond ik juist opmerkelijk stiller als gewoon FM radio. Ik heb verscheidene mp3 spelers geprobeerd, de ene is al wat luider als de andere dus het zal wel daar aan liggen ! ik moet wel zeggen dat ik de locatie van de audiomodule niet zo schitterend vind aangezien mijn kabel als ik het handschoenkastje sluit, redelijk slordig hangt. had het liever in de armsteun gehad maar dat is mijn persoonlijke mening !


19 nov 2009 15:44
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 16 aug 2009 18:33
Berichten: 78
Woonplaats: W-Vlaanderen (België)
Auto: C5 Tourer - 2.0HDi Exclusive
Opties: Detectie pack plus Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11816
Productienummer: 0182
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 35.000
Kleur: Zwart Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 3 vraagjes
Klopt idd dat het volume van de mp3-speler op et maximum moet staan.
Bij mij net hetzelfde als ik mijn creative Zen Jukebox op aansluit .... is wel gemakkelijk langs ene kant wel beetje ongemakkelijk door de kabel die uit et handschoenkastje hangt ... was er maar een USB aansluiting in de armleuning. :o

_________________
Op en neer - weg en weer - Maar dan veel comfortabeler .....


20 nov 2009 01:40
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 3 vraagjes
Ja in mijn opties lijst stond connection box ... en daaronder stond ook USB maar ik heb deze nog wel niet gevonden ...


20 nov 2009 18:43
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 3 vraagjes
Joris- schreef:
hallo iedereen,
2: Het geluidje als ik mijn gordel niet draag... Heel irritant in sommige gevallen. Zou de garage dit eventueel kunnen uitschakelen! ?

Alvast bedankt ;-)


Onder de stoel zit een stekker :) Die gewoon los trekken ;)


20 nov 2009 23:52
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33404
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 3 vraagjes
Dan werken de gordelspanners ook niet :shock:

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


20 nov 2009 23:54
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 3 vraagjes
Je had die gordel toch al niet om .. wat moet je dan met gordel spanners ;)


20 nov 2009 23:59
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42
Berichten: 5090
Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 3 vraagjes
Wat Menno bedoelt, is dat ze dan ook niet werken als de gordel wel om is.

_________________
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)


21 nov 2009 11:48
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 3 vraagjes
Het probleem met het zwakke geluid is inderdaad gekend. Ik reed vroeger met een C8 met NaviDrive RT3 en wou een iPod aansluiten. Ik heb gekozen voor een voorversterker van Belkin waar ik eerst m'n iPod op aansloot (en op die manier ook werd opgeladen) en die dan het signaal versterkt doorstuurde naar de radio. De inkomende AUX wordt namelijk niet meer versterkt door de radio...


22 nov 2009 12:40
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.