Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
 Aanpassen klok 
Auteur Bericht
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 14 mei 2009 21:35
Berichten: 49
Auto: C5 Tourer Ligne Business 1.6 HDI
Opties: Ligne Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 8000
Kleur: Gris Thorium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Aanpassen klok
Met de wintertijd wil ik de klok aanpassen van de MyWay. Echter hij staat ingesteld op sync met GPS. Blijkbaar geeft de GPS geen wintertijd door.

Als ik e.e.a. handmatig wil aanpassen weigert de MyWay

Iemand anders wel geluk?


26 okt 2009 10:53
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 jan 2007 22:17
Berichten: 388
Woonplaats: Utrecht
Auto: C5 2.2 HDi-16v 6v Exclusive Break
Opties: RT3, JBL
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10080
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 303000
Kleur: gris iceland


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aanpassen klok
Tsja, vroeger draaide je gewoon aan een knopje, ging altijd goed ;)

_________________
C5 2.2 HDi-16v 6v Break, jbl + tel + navi (RT3), 7/2004, 303.000, ice blue metallic VERKOCHT

Voorloper P508 SW1.6 thp

In bestelling: P508 SW 1.6 hdi 2-tronic noir perla nera, pack look, xenon, sensoren v+a, leder, afneembare trekhaak en integrated sound upgrade


26 okt 2009 12:09
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aanpassen klok
jasa schreef:
Met de wintertijd wil ik de klok aanpassen van de MyWay. Echter hij staat ingesteld op sync met GPS. Blijkbaar geeft de GPS geen wintertijd door.

Als ik e.e.a. handmatig wil aanpassen weigert de MyWay

Iemand anders wel geluk?


Uiteraard geeft de GPS satelliet geen wintertijd door, die zendt tijdsignalen uit die gekoppeld zijn aan GMT.
In jouw systeem wordt dat verwerkt, en moet er tov GMT in de winter +1, of in de zomer +2 gekozen worden voor de werkelijke tijd.
Bij sommige systemen gebeurt dit automatisch, dat zit in de programmatuur, bij andere moet je dat handmatig instellen.
Dat zelfde kan ook gebeuren als je naar een andere tijdzone gaat, UK bij voorbeeld, dan moet dat aangepast worden.
Hoe dit bij MyWay gedaan moet worden weet ik niet, zit er in het Instellingen-Menu geen mogelijkheid de +2 te veranderen in +1? In Hst 8 Configuratie wordt er over gesproken dat er instelmogelijkheden zijn.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


26 okt 2009 13:24
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 apr 2009 11:33
Berichten: 565
Woonplaats: Tollebeek
Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: B
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aanpassen klok
JW-NHS schreef:
Uiteraard geeft de GPS satelliet geen wintertijd door, die zendt tijdsignalen uit die gekoppeld zijn aan GMT.
In jouw systeem wordt dat verwerkt, en moet er tov GMT in de winter +1, of in de zomer +2 gekozen worden voor de werkelijke tijd.
Bij sommige systemen gebeurt dit automatisch, dat zit in de programmatuur, bij andere moet je dat handmatig instellen.
Dat zelfde kan ook gebeuren als je naar een andere tijdzone gaat, UK bij voorbeeld, dan moet dat aangepast worden.
Hoe dit bij MyWay gedaan moet worden weet ik niet, zit er in het Instellingen-Menu geen mogelijkheid de +2 te veranderen in +1? In Hst 8 Configuratie wordt er over gesproken dat er instelmogelijkheden zijn.

Groet,
JW

Mijn MyWay staat wel ingesteld om te synchroniseren met GPS maar ik kan de tijd toch gewoon handmatig bijstellen en heb dus de ureninstelling aangepast. De minuten staan altijd goed dus de synch met GPS zal ook wel werken. Overigens ben ik zwaar teleurgesteld dat ik dit überhaubt heb moeten doen. We hebben thuis drie mobieltjes die allemaal automatisch aangepast zijn. En onze (Windows)computers, video- en DVD-recorders gaan ook vanzelf goed. Waarom MyWay dan niet? En nog ff offtopic "wintertijd" als aanduiding van een tijdzone bestaat officieël niet. "Zomertijd" (of DST, Daylight Saving Time) wel omdat daarmee een afwijking van de normale tijd wordt aangegeven. Waarom is de forumtijd nog niet aangepast?

_________________
L8r, Henk


27 okt 2009 11:49
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44
Berichten: 2874
Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aanpassen klok
Henk2304 schreef:
Waarom is de forumtijd nog niet aangepast?


Ik heb begrepen dat je dat zelf in je eigen profiel moet doen....

_________________
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive

Afbeelding


27 okt 2009 11:53
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 14 mei 2009 21:35
Berichten: 49
Auto: C5 Tourer Ligne Business 1.6 HDI
Opties: Ligne Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 8000
Kleur: Gris Thorium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aanpassen klok
Citaat:
Mijn MyWay staat wel ingesteld om te synchroniseren met GPS maar ik kan de tijd toch gewoon handmatig bijstellen en heb dus de ureninstelling aangepast. De minuten staan altijd goed dus de synch met GPS zal ook wel werken. Overigens ben ik zwaar teleurgesteld dat ik dit überhaubt heb moeten doen. We hebben thuis drie mobieltjes die allemaal automatisch aangepast zijn. En onze (Windows)computers, video- en DVD-recorders gaan ook vanzelf goed. Waarom MyWay dan niet? En nog ff offtopic "wintertijd" als aanduiding van een tijdzone bestaat officieël niet. "Zomertijd" (of DST, Daylight Saving Time) wel omdat daarmee een afwijking van de normale tijd wordt aangegeven. Waarom is de forumtijd nog niet aangepast?


Is inderdaad toch wel teleurstellend dat ie zelf zijn tijd kan ophalen maar niet slim genoeg is om DST aan te passen.....


27 okt 2009 14:07
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aanpassen klok
Henk2304 schreef:
...Mijn MyWay staat wel ingesteld om te synchroniseren met GPS maar ik kan de tijd toch gewoon handmatig bijstellen en heb dus de ureninstelling aangepast. De minuten staan altijd goed dus de synch met GPS zal ook wel werken. Overigens ben ik zwaar teleurgesteld dat ik dit überhaubt heb moeten doen. We hebben thuis drie mobieltjes die allemaal automatisch aangepast zijn. En onze (Windows)computers, video- en DVD-recorders gaan ook vanzelf goed. Waarom MyWay dan niet? En nog ff offtopic "wintertijd" als aanduiding van een tijdzone bestaat officieël niet. "Zomertijd" (of DST, Daylight Saving Time) wel omdat daarmee een afwijking van de normale tijd wordt aangegeven. Waarom is de forumtijd nog niet aangepast?


Jouw mobieltjes, Video- en DVD recorder zijn met een externe bron verbonden die zorgt dat deze info op jouw apparaat verwerkt kan worden. Mijn Tuner thuis doet dat niet, net zo min als m'n sat-ontvanger.
Een GPS systeem krijgt alleen GPS signalen door van satellieten die op basis van GMT werken. En die satellieten weten echt niet op welke plaats van de wereld jij je bevindt, dus ook niet in welke tijdzone je zit.
Tijdsaanpassingen moeten dan door de SW in de MyWay zelf gedaan worden, die moet dan geprogrammeerd zijn om DST te kunnen verwerken. En als jij naar een andere tijdzone rijdt met je auto, zou 'ie dat dan via de gebruikte kaart kunnen doen.
Dat kan allemaal geprogrammeerd worden, uiteraard, maar is het nou echt zo erg om twee keer per jaar even de GMT +1 naar een +2 te veranderen en vise versa? Bij mij thuis, en in de auto moet ik bij elkaar een stuk of 10 klokken aanpassen, dan kan deze er ook nog wel bij ;)

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


27 okt 2009 14:53
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29
Berichten: 3648
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aanpassen klok
Mobieltjes hebben ook gewoon de datum voor DST en een omschakelcommando'tje dat op de juiste dagen gestart wordt hoor... Niks sync met wat voor externe bron ook.

_________________
Johan


28 okt 2009 00:27
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aanpassen klok
Er zullen ongetwijfeld mobieltjes zijn die dit zó doen.
De mijne niet, net zo min als mijn klokthermostaat van de verwarming dat niet doet, en de nodige andere apparatuur thuis zoals klok-timers voor de verlichting.

Bij Navi's is het nog een slag gecompliceerder om de juiste tijd aan te houden, ik heb dat hierboven uitgelegd.

Oftewel, sommige apparaten hebben dat wel, andere niet. Mij stoort dat niet bijzonder, anderen wel, kennelijk.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


28 okt 2009 00:41
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29
Berichten: 3648
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aanpassen klok
JW-NHS schreef:
Er zullen ongetwijfeld mobieltjes zijn die dit zó doen.
De mijne niet, net zo min als mijn klokthermostaat van de verwarming dat niet doet, en de nodige andere apparatuur thuis zoals klok-timers voor de verlichting.


Kan, is helemaal aan de fabrikant natuurlijk....

Citaat:
Bij Navi's is het nog een slag gecompliceerder om de juiste tijd aan te houden, ik heb dat hierboven uitgelegd.
Oftewel, sommige apparaten hebben dat wel, andere niet. Mij stoort dat niet bijzonder, anderen wel, kennelijk.


Ik heb een losse Navigon en daar kan ik de tijd niet eens van instellen, ik kan ook geen klokje op het scherm toveren overigens. Doch hij rekent keurig de aankomsttijd uit. Deze minus de reistijd, kom ik op exact GMT +1 uit (GMT kan ik weer wel in het satt. statusscherm bekijken).

Aangezien ik de klok niet kan aanpassen, kan ik dus ook geen zomer/wintertijd aanpassing doen, ik kan zelfs geen GMT +2 instellen.

Dat hoeft ook niet, want dat rekent 'ie dus zelf uit aan de hand van z'n positie en de GMT van de satellieten... Ik heb het dan over een navi van 179 euro... Ik vind het niet gek dat men zich dan verbaast dat de C5 zoiets niet 'kan'....

_________________
Johan


28 okt 2009 23:46
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 14 mei 2009 21:35
Berichten: 49
Auto: C5 Tourer Ligne Business 1.6 HDI
Opties: Ligne Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 8000
Kleur: Gris Thorium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aanpassen klok
Het heeft zich opgelost!.

Heb eerst de klok handmatig teruggezet, kon nergens een instellening +1 of zo vinden. Koste even moeite om het terugzetten voor elkaar te krijgen aangezien ik iedere keer vergat te drukken op de knop....

Afijn, een dag later toch maar weer eens GPS sync aangevinkt, en zowaar de klok blijft goed staan op de wintertijd.


29 okt 2009 12:27
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 apr 2009 11:33
Berichten: 565
Woonplaats: Tollebeek
Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: B
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aanpassen klok
Kapitein Rob schreef:
Henk2304 schreef:
Waarom is de forumtijd nog niet aangepast?


Ik heb begrepen dat je dat zelf in je eigen profiel moet doen....

Dank je, eigenlijk net als bij de C5 zelf dus zullen we maar zeggen :( Slecht voorbeeld doet blijkbaar slecht volgen ;)
Dit soort aanpassingen kunnen nu toch echt wel automatisch gedaan worden, lijkt me. Ik ben ook nog op andere fora actief maar heb nog nergens zelf m'n profiel van zomertijd af moeten halen.

In reactie op andere forumleden: ja, ik heb thuis ook nog een aantal gewone klokken die ik met de hand moet bijstellen. M'n timerschakelaars hebben daar een optie voor, net zoiets als dit forum, zelf zomertijd uitzetten. De AVMap Geosat6 in onze C1 moet je ook op die manier aanpassen; ook de autoradio in de C1 moet je handmatig aanpassen. Maar m'n klokthermostaat doet 't wel zelf :!: net als m'n jaren oude PDA.
Het aanpassen van al die klokken/horloges is inderdaad allemaal niet zoveel moeite, ik vind het zelfs wel leuk een soort van folklore zal ik maar zeggen, net zoiets als St. Maarten en Sinterklaas, maar dan twee keer per jaar.
Echter, van ietwat geavanceerde computerachtige (navigatie)systemen als de MyWay waarbij de tijdfunctie een wezenlijk onderdeel is (oa. ivm. het voorspellen van de verwachtte aankomsttijd) had ik meer verwacht. Het is toch allemaal niet zo moeilijk, de omschakeling vindt altijd plaats op de laatste zondag van maart (zomertijd aan) en van oktober (zomertijd uit). Anderzijds is het ook weer niet iets waar ik me erg druk over maak, ik weet nu dat ik in de C5 net als vroeger in m'n vorige auto's nog steeds de klok met de hand moet bijregelen en dat wordt dan gewoon onderdeel van de folklore ;)

_________________
L8r, Henk


30 okt 2009 15:52
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.