Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
 Nieuwe USB box 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Nieuwe USB box
Net bij de dealer geweest inzake de krakkemikkige BT handsfree kit en niet werkende iPod aansluiting op oude USB box

er is dus een nieuwe versie beschikbaar per deze week en die gaan ze inbouwen. Heb een PDF met de specs. Wie wil er z'n licht over laten schijnen? Stuur even een PB als je de PDF wilt hebben.


23 okt 2009 14:01
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuwe USB box
Werd net nog even gebeld door de dealer. Ze hebben contact gehad met Citroen en onderkennen het probleem van de slechte kwaliteit van de MyWay carkit. In Frankrijk wordt op dit moment gewerkt aan een (softwarematige) oplossing.


23 okt 2009 16:57
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 04 jul 2006 00:07
Berichten: 290
Auto: geen citroen
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuwe USB box
ik heb de nieuwe type usb/bluetooth box op mijn werkbank liggen (USB,aux,bluetooth handsfree,a2dp), maar nog niet werkend gekregen in mijn simulatie peugeot 407.
dus er mist nog iets...(hardware of software)

ten2de is de bedrading ook anders dan de oude bluetooth systeem.
dus een op een omwisselen zal niet lukken

axl


23 okt 2009 20:46
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2008 16:57
Berichten: 223
Woonplaats: 3e byte rechts
Auto: C5 Tourer 2.0i Exclusive
Opties: Panoramisch Dak - Pack Protection - Pack Detection 2 Exclusive - USB box - iPhone - TomTom
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11797
Productienummer: 10036
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 111956
Kleur: Vert Suroit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuwe USB box
Interessant axl.
Ik heb nog steeds een 207cc met parROTding.
Laat even weten hoe het afloopt.

_________________
"I tawt I taw a puddy tat!" Tweety             Afbeelding


23 okt 2009 21:17
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuwe USB box
axl schreef:
ik heb de nieuwe type usb/bluetooth box op mijn werkbank liggen (USB,aux,bluetooth handsfree,a2dp), maar nog niet werkend gekregen in mijn simulatie peugeot 407.
dus er mist nog iets...(hardware of software)

ten2de is de bedrading ook anders dan de oude bluetooth systeem.
dus een op een omwisselen zal niet lukken

axl


Axl,

ook gij hier? Je hebt met toen goed geholpen met de 407 :smt038 Ik heb dus straks 2 BT systemen in m'n C5?

Leuk


Gerard

1. BESCHRIJVING
In de USB-box met Bluetooth zijn de volgende voorzieningen geïntegreerd:
o Bluetooth hands-freeset (microfoon + Bluetooth telefoonaansluiting)
o Een USB-box (muziekdrager, aan te sluiten op USB-poort en analoge poorten (jack of RCA) geïntroduceerd op de C4 en C4 Picasso sinds november 2008).
(1) USB-Box met Bluetooth, technische benaming: Nomade V2 (identificatie via sticker )
(a) aansluiting voor bedrading in de auto (microfoon, Jack-stekker of RCA-stekker, CAN-Comfort, RD4-radio)
(b) USB-poort
(c) Bluetooth-verbinding voor de telefoon.


24 okt 2009 08:46
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 14 mei 2009 21:35
Berichten: 49
Auto: C5 Tourer Ligne Business 1.6 HDI
Opties: Ligne Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 8000
Kleur: Gris Thorium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuwe USB box
iBub schreef:
Net bij de dealer geweest inzake de krakkemikkige BT handsfree kit en niet werkende iPod aansluiting op oude USB box

er is dus een nieuwe versie beschikbaar per deze week en die gaan ze inbouwen. Heb een PDF met de specs. Wie wil er z'n licht over laten schijnen? Stuur even een PB als je de PDF wilt hebben.


He iBub,

Heb eerder een draadje gestart met het ge#$%^ dat ik heb gehad met mijn USB Box op mijn MyWay. De bediening van de iPod was werkelijk kl#$% en absoluut niet functioneel. Nu heb ik gezworen nooit meer zo'n Citroen ding in te laten bouwen, zeker gezien de meer dan lousy support.
In hoeverre claimen ze dat de nieuwe wel een goede iPod ondersteuing biedt? En met goed bedoel ik niet 6 afspeellijsten die random doorgeploegd worden :( .

Ik heb overigens geen slechte ervaring met de MyWay BT verbinding, overigens moest ik wel eerst naar een WM 6.1 toestel gaan, voorgaande versies werkte niet helemaal lekker (lag dus aan WM, niet aan carkit).


25 okt 2009 16:05
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuwe USB box
De BT verbinding op zich geen probleem. Probleem ligt er ten eerste dat het te lang duurt voordat met daadwerkelijkhet gesprek kan beginnen. Dit is zo'n 3-4 seconden na het totstandkomen van de verbinding

Ten tweede is de kwaliteit van het geluid vanuit de C5 naar de ontvanger boven de 70kmh belabberd. Dit heeft Citroën onderkend en gaan hiermee aan het werk.

Met betrekking tot de USB box blijft het afwachten. Op papier lijkt het wel in orde maar in praktijk moet het nog blijken. Probleem ligt mi in het principe dat de USBbox als CD wisselaar wordt gezien. Dus de beperking van de functionaliteit ligt meer in het MyWay systeem dan in de USB box.

Ik houd jullie op de hoogte!


26 okt 2009 14:18
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 14 mei 2009 21:35
Berichten: 49
Auto: C5 Tourer Ligne Business 1.6 HDI
Opties: Ligne Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 8000
Kleur: Gris Thorium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuwe USB box
iBub schreef:

Met betrekking tot de USB box blijft het afwachten. Op papier lijkt het wel in orde maar in praktijk moet het nog blijken. Probleem ligt mi in het principe dat de USBbox als CD wisselaar wordt gezien. Dus de beperking van de functionaliteit ligt meer in het MyWay systeem dan in de USB box.

Ik houd jullie op de hoogte!


Ik ben het niet helemaal met je eens. In beginsel kan de USB Box door het audiosysteem aangestuurd worden in een mode te gaan waar de bediening overgegeven wordt aan de iPod GUI. Op deze wijze heb je wel toegang tot alle nummers. De combinatie MyWay - USB Box kan dit niet, waar de simpele instap radio het wel kan.

Echter de firmware van de USB Box dient hoervoor aangepast te worden, echter dit is iets dat Citroen niet wil doen. Het ligt dus ook gedeeltelijk aan de USB Box.


26 okt 2009 17:06
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2008 16:57
Berichten: 223
Woonplaats: 3e byte rechts
Auto: C5 Tourer 2.0i Exclusive
Opties: Panoramisch Dak - Pack Protection - Pack Detection 2 Exclusive - USB box - iPhone - TomTom
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11797
Productienummer: 10036
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 111956
Kleur: Vert Suroit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuwe USB box
Maar Citroën mag de firmware niet aanpassen om op die manier te werken.
Dat zijn weer richtlijnen van Apple.

Schijnbaar moet een iPod in "accessoire mode" worden gezet als deze wordt gekoppeld aan een ander systeem, anders krijg je de "Made for iPod" goedkeuring niet.

Is wel een beetje "Klok - Klepel" samenvatting, maar dat is ongeveer de gedachtengang die er achter zit.
Andere apparaten gedragen zich hetzelfde met iPods en iPhones.

_________________
"I tawt I taw a puddy tat!" Tweety             Afbeelding


26 okt 2009 19:39
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 14 mei 2009 21:35
Berichten: 49
Auto: C5 Tourer Ligne Business 1.6 HDI
Opties: Ligne Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 8000
Kleur: Gris Thorium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuwe USB box
macpro schreef:
Maar Citroën mag de firmware niet aanpassen om op die manier te werken.
Dat zijn weer richtlijnen van Apple.

Schijnbaar moet een iPod in "accessoire mode" worden gezet als deze wordt gekoppeld aan een ander systeem, anders krijg je de "Made for iPod" goedkeuring niet.

Is wel een beetje "Klok - Klepel" samenvatting, maar dat is ongeveer de gedachtengang die er achter zit.
Andere apparaten gedragen zich hetzelfde met iPods en iPhones.


Ben het niet eens met je Macpro. De firmware van de Icelink Plus (simpele versie van de Gateway 300, die weer familie is van de USB Box) is er wel geschikt voor icm mijn Renault radio. Ook Dension (de fabriaknt van de Gateway 300 en de USB Box) geeft aan dat het mogelijk is, echter zij hadden nog geen beschikking over een MyWay om dit in orde te maken van de Gateway. Voor de USB Box kunnen ze dat alleen na verzoek van Citroen.....

Dit heb ik telefonsich doorgekregen van Dension.


26 okt 2009 21:39
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.