Citroen C5 club forum
https://c5club.nl/c5forum/

1.6THP "problemen" ?
https://c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=54&t=8514
Pagina 127 van 143

Auteur:  c5jan [ 18 jan 2019 23:44 ]
Berichttitel:  Re: 1.6THP "problemen" ?

Als ik het goed interpreteer blijft de coulance historie buiten de normale onderhouds/reparatie historie?
Dat is wel belangrijk om te weten als argeloze koper?

Auteur:  BJG [ 18 jan 2019 23:53 ]
Berichttitel:  Re: 1.6THP "problemen" ?

Ja normaal gesproken wel.

Auteur:  Zeevijver [ 19 jan 2019 11:41 ]
Berichttitel:  Re: 1.6THP "problemen" ?

Ik heb destijds specifiek gevraagd wat er buiten het reguliere onderhoud gedaan is en dit werd mij verteld toen.

Persoonlijk wil ik het ook geenszins maken BJG.
Reden dat ik toch deze keuze gemaakt had destijds is ook zeker geweest dat ik zelf werkzaamheden kan uitvoeren. En dat deze kosten dan echt wel meevallen.
Daarvoor had ik even mijn oog op een BMW laten vallen met een 2 liter diesel. Deze heb ik wel laten staan om dergelijke ketting problemen. Voor de vervanging daarvan zou het blok eruit moeten. Dat ging mij wel te ver. Niet dat ik het niet zou kunnen maar de beschikbare middelen en tijd.

Auteur:  c5jan [ 19 jan 2019 11:53 ]
Berichttitel:  Re: 1.6THP "problemen" ?

Ik heb de - gelukkig voor mij niet al te dure - les geleerd dat iets wat niet zwart op wit staat niet meegewogen moet worden. Sluitende historie zwart op wit, of geen enkele waarde aan hechten. Maar niets er tussenin. Dan kan je beter de actuele toestand van een auto bekijken.
En gelukkig voor jou valt die behoorlijk mee.

Auteur:  Zeevijver [ 19 jan 2019 13:33 ]
Berichttitel:  Re: 1.6THP "problemen" ?

Wat een goed teken kan zijn is dat het geen ex lease bak was door de dealer altijd onderhouden.
Als het zoveel ellende geeft blijf je als particulier niet 6 jaar rijden.
De vorige eigenaar heeft zelf de nodige kilometers gemaakt.
Het is geen eigenaar geweest die onder de 10 kkm per jaar reed.

Schade is er ooit wel geweest maar goed hersteld. Waaraan ik het kon zien is dat er onderdelen uit het productie jaar 2014 zijn waaronder de koplampen.

Auteur:  exroosje [ 23 jan 2019 12:46 ]
Berichttitel:  Re: 1.6THP "problemen" ?

Dit vond ik nog over dat product van mecatech:

https://myshop.s3-external-3.amazonaws. ... orstap.pdf

Ben benieuwd of er ook ervaringen zijn hiermee....

Auteur:  JanSr [ 23 jan 2019 13:26 ]
Berichttitel:  Re: 1.6THP "problemen" ?

Bij het aanschouwen van dat "schoonmaak ritueel" weet ik één ding zeker: Nooit een auto met zo'n intern vervuilingssysteem!

Auteur:  tafkap72 [ 14 feb 2019 20:27 ]
Berichttitel:  Re: 1.6THP "problemen" ?

THP’tje op de rollenbank. https://www.autoweek.nl/autotests/artik ... ollenbank/

Auteur:  boes [ 14 feb 2019 20:33 ]
Berichttitel:  Re: 1.6THP "problemen" ?

Netjes! Hoewel hij in mijn ogen nog gloednieuw is met iets meer als 100kkm.
(En dan al een nieuwe ketting.....)

Auteur:  c5jan [ 14 feb 2019 20:36 ]
Berichttitel:  Re: 1.6THP "problemen" ?

Interessant commentaar:

SIMCAATJE
19:35
0
Simcaatje
Mijn Peugeot 508 met 156 pk THP heeft 180.000 km gereden zonder granulaat en met originele ketting. Vervuiling komt door met lage toeren te rijden en veel korte stukken.


Wat is daar van waar?

Auteur:  tafkap72 [ 14 feb 2019 21:12 ]
Berichttitel:  Re: 1.6THP "problemen" ?

Geen idee, maar ik rijd nu volledig tevreden al 80k met mijn thp, die dus destijds wel een nieuwe ketting en granulaatbehandeling heeft gehad. Die heeft ie mijn inziens niet nog weer nodig, want hij jast nog lekker door.

Ik houd me idd niet aan de schakelindicator, als ie warm is dan jaag ik hem lekker op toeren. Olieverbruik is ook binnen de perken, litertje op 8000km.

Auteur:  willy4 [ 21 feb 2019 18:04 ]
Berichttitel:  Re: 1.6THP "problemen" ?

hier staat wat op van kleine motoren.
https://www.amt.nl/werkplaats-onderhoud ... n-10161909

Auteur:  BJG [ 21 feb 2019 22:22 ]
Berichttitel:  Re: 1.6THP "problemen" ?

Ja ik heb het ook gelezen.

Auteur:  JanSr [ 22 feb 2019 10:38 ]
Berichttitel:  Re: 1.6THP "problemen" ?

En de bottom line? Gewoon de klant laten betalen voor veel kortere onderhoudsintervallen, met allerlei kostbare tijdrovende handelingen. Elke 20 k kettingen, bougies en bobines vervangen en een granulaatbehandeling? :smt198

Het wordt tijd om op het bordje naast de nieuwe auto met mooie uitstootcijfers ook de onderhoudsintervallen en kosten te vermelden.
Of, ik lees het goed, in een Ford gaan rijden?

In elk geval gouden tijden voor de diagnose specialisten :smt193
Vrolijk word je er niet van...

Auteur:  Henk2304 [ 22 feb 2019 10:39 ]
Berichttitel:  Re: 1.6THP "problemen" ?

Zeevijver schreef:
200 kkm.
Al lezende snappen de meesten wel dat het niet om 2000 km zal gaan. ;)
Je bedoelt dus eigenlijk 200 Mm (megameter, 1 Mm = 1.000 km). In dit ICT tijdperk gebruiken we wel probleemloos de standaard aanduidingen k, M, G, T en tegenwoordig zelf P, maar voor auto's gaan we onze eigen eenheden verzinnen? :smt203

Pagina 127 van 143 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/