Inhouden 2.0 HDI motor uit C5 PH3
Auteur |
Bericht |
epson
C5club Rookie
Geregistreerd: 15 nov 2009 12:36 Berichten: 13
Auto: c5 Ph 3 2.0HDI
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 1100
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Inhouden 2.0 HDI motor uit C5 PH3
Hallo,
Als ik rond de 2000 tr/min zit (en naar mijn gevoel enkel vanaf de 3de versnelling merkbaar) dan lijkt het alsof de motor niet dadelijk 'luistert' naar mijn druk op het gaspedaal, maar even verder blijft draaien aan het huidige toerental, om even (een halve seconde of zo) later te reageren. In de lagere versnellingen merk je duidelijk dat de motor reageert als je een beetje drukt, dus het kan niet aan de gaspedaal zelf liggen (potmeter oid). Iemand een idee?
Kurt
|
21 nov 2009 22:19 |
|
|
MarsTDI
C5club Bikkel
Geregistreerd: 31 aug 2008 19:50 Berichten: 295
Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11566
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: Rouge Profond
Naar boven
|
Re: Inhouden 2.0 HDI motor uit C5 PH3
Ik denk dat je met het op toeren komen van de turbo te maken hebt, als het een heel korte vertraging is.
_________________ Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
|
22 nov 2009 02:10 |
|
|
Pollewop
C5club Rookie
Geregistreerd: 29 jun 2009 16:59 Berichten: 37 Woonplaats: 't Gooi
Auto: Een C5 Tourer 2.0 HDI Comfort
Opties: TomTom One Europa 22 v.4, Afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11980
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 41000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
Re: Inhouden 2.0 HDI motor uit C5 PH3
Hoi Kurt,
De vertraging die je voelt wordt veroorzaakt doordat de uitlaatgas-turbine (Turbo) wat tijd nodig heeft om "Turbo-druk" op te bouwen in het inlaatspruitstuk. Bij een laag toerental is deze laag. Zodra het toerental van de motor iets stijgt zal de turbo-druk exponentieel toenemen. Vanaf dat moment heb je dan weer het volle vermogen van de motor. E.e.a heeft te maken met de grootte (massa) van de turbo. Sommige fabrikanten kiezen ervoor om twee turbo's te installeren. 1 die al goed werkt bij lage toeren en een normale turbo.
m.vr.gr.
Rob
|
22 nov 2009 12:53 |
|
|
epson
C5club Rookie
Geregistreerd: 15 nov 2009 12:36 Berichten: 13
Auto: c5 Ph 3 2.0HDI
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 1100
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: Inhouden 2.0 HDI motor uit C5 PH3
Hallo,
Het is dus niet dat Turbo gat, dat ken ik wel van voorgaande auto's, dan heb je trekkracht maar in mindere mate tot turbo 'aanspringt'. Nu is het net alsof het even zo steil bergop is dat hij geen kik geeft, overigens wel zonder lawaai te maken. Hij doet het ook niet altijd even erg.
Vandaag langs garage geweest, technieker voelde het na even rijden ook. Dacht aan EGR klep of zoiets die even blijft hangen. Volgende week aan computer en missch klep vervangen. Is dit een veel voorkomend euvel?
|
24 nov 2009 21:25 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13886 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: Inhouden 2.0 HDI motor uit C5 PH3
Heb ge alle aansluitingen vanaf de turbo tot aan het motorblok,nagezien of dat er geen lekker zijn,heel belangrijk
|
24 nov 2009 22:01 |
|
|
epson
C5club Rookie
Geregistreerd: 15 nov 2009 12:36 Berichten: 13
Auto: c5 Ph 3 2.0HDI
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 1100
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: Inhouden 2.0 HDI motor uit C5 PH3
Lekken? Na 2700km? Ik hoop van niet... Nee, niet gekeken.
|
24 nov 2009 22:57 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13886 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: Inhouden 2.0 HDI motor uit C5 PH3
Het zou kunnen dat er bepaalde delen zijn los gekomen of een pakking die stuk is. Het is zo dat ge in lage toeren de turbo zo goed als niet werkt, en wel bij hogere toeren , als ge dan een lek hebt gaat bijna alles verloren.
|
24 nov 2009 23:04 |
|
|
dodger
C5club Fan
Geregistreerd: 16 aug 2009 18:33 Berichten: 78 Woonplaats: W-Vlaanderen (België)
Auto: C5 Tourer - 2.0HDi Exclusive
Opties: Detectie pack plus Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11816
Productienummer: 0182
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 35.000
Kleur: Zwart Perla Nera
Naar boven
|
Re: Inhouden 2.0 HDI motor uit C5 PH3
Zou dit niet kunnen te maken hebben met het (continue) aanleren van het rijgedrag van de chauffeur?? Ikzelf heb enkel last van dit probleem wanneer ik een tijdje aan het "cruisen" ben geweest en dan plots sportief wil rijden ... Niet echt last van enkel overgang van 1ste en 2de daar zou ik er es durven hinder van ondervinden ...
_________________ Op en neer - weg en weer - Maar dan veel comfortabeler .....
|
26 nov 2009 02:17 |
|
|
|