Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 Inhouden 1.6 HDI bij acceleratie in lagere versnellingen 
Auteur Bericht
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 01 jan 2013 22:40
Berichten: 326
Auto: Citroën C5 1.6 E-HDI Tendance
Opties: Navigatie Myway
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12777CJ
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 274.000
Kleur: gris aluminium


Naar boven
Bericht Re: Inhouden 1.6 HDI bij acceleratie in lagere versnellingen
Citaat:
Dat dit probleem optreedt boven een bepaalde temperatuur is technisch goed verklaarbaar, je mag het vreemd vinden en onzin, maar dat verandert niet dat het gewoon zo is.

Wat ik dan graag zou willen weten wat de technische verklaring hiervoor is. Wat verandert er dan precies boven de 17 graden in de injector of in het stuurapparaat en vooral waarom is dit zo gemaakt? Ik neem aan dat motoren voor ze in productie gegaan worden getest onder verschillende temperaturen en omstandigheden. Zoiets moet toch ook in de testfase naar boven zijn gekomen? Soms vraag ik me weleens af, gezien de problemen met verschillende PSA motoren (ook de beruchte THP en de vroegere HPI is hier een goed voorbeeld van), of men bij PSA überhaupt weleens producten test alvorens ze in productie te nemen. Want het ketting en vervuilingsprobleem bij deze motoren komt toch tijdens zo'n testfase onherroepelijk naar voren? Zou wel vreemd zijn als dat niet zou gebeuren en later bij de klanten wel? Zelfde met mijn injectorprobleem. Ik heb gisteren bij de Citroën dealer geïnformeerd waar mijn Citroën nieuw is verkocht. Blijkt dus dat de eerste eigenaar van mijn C5 voor exact ditzelfde probleem onder garantie is terug geweest met de auto. Ook toen zijn de injectoren opnieuw ingeleerd. Met andere woorden is het al de derde keer in 4 jaar tijd dat mijn C5 met dit bokken en inhouden te maken krijgt. Probleem is dat dit bokken en inhouden steeds terugkomt en het opnieuw inleren à 300 euro dus geen permanente oplossing biedt. Ik ben dus echt niet van plan zowat ieder jaar hieraan 400 euro uit te geven. Immers, garage stelt eerst een diagnose à 100 euro (voor iets dat ik als eigenaar al lang weet!) en gaat dan de injectoren opnieuw inleren à minimaal 300 euro! Ik denk dat het probleem alleen maar kan worden opgelost door echt alle 4 injectoren te vervangen voor exemplaren die wel deugdelijk zijn. Dat zullen dus de injectoren zijn die na begin 2014 worden toegepast. Dat wordt dus een reparatie van zo'n 2000 euro! Daar komen dan nog de andere problemen bij zoals de BMP6 die kraakt en waarvan ik sterk het vermoeden heb dat de koppeling op z'n eind is gezien deze ook licht begint te slippen bij het overschakelen en een airco die de helft van de tijd niet meer werkt. Nieuwe koppeling met noodzakelijke vervanging van het DMF zit je ook zo op 1600 euro. En dat met een auto die ik bijna nieuw heb aangeschaft, precies op tijd zijn onderhoud kreeg en waar ik zeer zuinig mee ben omgegaan en zo te zien de vorige eigenaar ook gezien de perfecte staat waarin de auto was en nog steeds is qua uiterlijk en interieur. De auto is alleen maar in het vlakke Nederland gebruikt en er worden geen zware caravans/aanhangers etc mee de bergen op getrokken. Heb ik dan gewoon weer ééns pech en te maken met een maandagochtendauto (voor de zoveelste keer bij een PSA product) of hebben we hier dan gewoon te maken met een ondeugdelijk product? Kunnen jullie mijn frustraties begrijpen als je na zo weinig kilometers met een vrij dure auto al tegen zulke torenhoge onkosten aanloopt? En ja, ik ben 10 jaar klant geweest bij Honda en heb 1 Honda tot aan de 3 ton gereden met 0,0 problemen. Mag ik dan die vergelijking maken? Zo kan het dus ook bij een automerk en zo te lezen ben ik niet de enige Honda rijder met zeer goede ervaringen met dit merk.
Mijn bedoeling was niet deze auto alweer naar 2 jaar in te moeten ruilen wegens allerlei technische mankementen. Wilde deze ook graag rijden tot de 3 ton maar gezien de huidige technische mankementen en onkosten zie ik dat dus echt niet zitten. Erg jammer want als de C5 loopt zoals hij lopen moet is het een fijne auto waarmee je prettig langere afstanden kunt afleggen. En dat is ook precies waarvoor ik deze auto heb gekocht.
Nogmaals, ik vind dat het gewoon gezegd mag worden als een merk er een potje van maakt wat in dit geval zeker zo is. Ik val hier immers niemand persoonlijk aan.
Verder zal ik de komende dagen eens proberen regelmatig op de motor af te remmen tussen de 3500 en 1600 tpm. Eens kijken of dat effect heeft en of het inhouden/bokken er in ieder geval iets minder op wordt. Misschien ook eens een stukje in Duitsland op de autobahn op zeer hoge snelheid? Ik hoop dat het probleem in ieder geval iets verminderd want schaam me er gewoon voor om deze auto in deze staat in te leveren.


18 jun 2016 13:12
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 aug 2014 12:59
Berichten: 1236
Woonplaats: De Stad Klundert
Auto: Break 2 liter LP
Opties: Pack André en Toverknopje
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09261
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 335404
Kleur: EZRC**
KPH: Achter


Naar boven
Bericht Re: Inhouden 1.6 HDI bij acceleratie in lagere versnellingen
@citroenfan39:

Citaat cf39 van 16 juni
Als ik 150km/h rijdt wat ik trouwens regelmatig doe in Duitsland...

Citaat cf39 van 18 juni
De auto is alleen maar in het vlakke Nederland gebruikt...

Hoe serieus moeten wij u nemen?


Groet, Jan :citrofiel


18 jun 2016 13:28
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 01 jan 2013 22:40
Berichten: 326
Auto: Citroën C5 1.6 E-HDI Tendance
Opties: Navigatie Myway
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12777CJ
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 274.000
Kleur: gris aluminium


Naar boven
Bericht Re: Inhouden 1.6 HDI bij acceleratie in lagere versnellingen
Elk woord wordt hier wel op een weegschaaltje gelegd zeg!
Vlak Nederland, vlak Duitsland wat maakt het uit. In het Noordwesten van Duitsland kom je niet veel bergen tegen :lol:
In ieder geval heeft deze wagen sinds hij bij mij in het bezit is nog nooit geen serieuze helling hoeven te nemen.


18 jun 2016 18:02
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 aug 2014 12:59
Berichten: 1236
Woonplaats: De Stad Klundert
Auto: Break 2 liter LP
Opties: Pack André en Toverknopje
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09261
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 335404
Kleur: EZRC**
KPH: Achter


Naar boven
Bericht Re: Inhouden 1.6 HDI bij acceleratie in lagere versnellingen
Citroenfan39 schreef:
In ieder geval heeft deze wagen sinds hij bij mij in het bezit is nog nooit geen serieuze helling hoeven te nemen.
Dus altijd klimmen geblazen. :smt017

Groet, Jan :citrofiel


18 jun 2016 18:18
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 mei 2009 19:42
Berichten: 5090
Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine


Naar boven
Bericht Re: Inhouden 1.6 HDI bij acceleratie in lagere versnellingen
Jongens... hou eens op met elkaar de maat te nemen.
Beide kanten hebben hun visie, en beide kanten hebben hun argumenten; en de nuance is dat voor beide kanten wat te zeggen valt.

_________________
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)


18 jun 2016 18:29
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Bericht Re: Inhouden 1.6 HDI bij acceleratie in lagere versnellingen
Ik heb meer dan eens aangegeven dat ik je frustratie snap. Dat moet volgens mij duidelijk zijn.

Over de technische verklaring :
Deze discussie gaat in feite al lang niet meer over de techniek. Ik zie dan ook geen reden om dit uitgebreid uit de doeken te doen. Ik ben bang dat er dan weer een voorspelbare tegenreactie komt.

Je vertrouwen is beschaamd. Dat is in mijn optiek je punt. Begrip hiervoor heb je.
Een oplossing denk je gevonden te hebben in het aanschaffen van een andere auto.
Wat kunnen wij hierin nog voor je betekenen?

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


18 jun 2016 23:03
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 17:32
Berichten: 4468
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Bericht Re: Inhouden 1.6 HDI bij acceleratie in lagere versnellingen
goudfrank schreef:
Citroenfan39 schreef:
In ieder geval heeft deze wagen sinds hij bij mij in het bezit is nog nooit geen serieuze helling hoeven te nemen.
Dus altijd klimmen geblazen. :smt017


Met een Honda kun je wel serieuze hellingen nemen, zelfs met een caravan ;)

Afbeelding


19 jun 2016 03:40
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 01 jan 2013 22:40
Berichten: 326
Auto: Citroën C5 1.6 E-HDI Tendance
Opties: Navigatie Myway
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12777CJ
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 274.000
Kleur: gris aluminium


Naar boven
Bericht Re: Inhouden 1.6 HDI bij acceleratie in lagere versnellingen
Heb inmiddels een tijdje lang op de Duitse autobahn de wagen regelmatig op de motor laten afremmen van zo'n 2500tpm naar 1600tpm. Dit verbeterde in het begin inderdaad het schokken en inhouden. Zo goed zelfs dat het inhouden soms compleet leek te zijn verdwenen. Echter, de laatste weken kwam het probleem bij warm rijden van de motor terug. Vreemd genoeg trad het probleem nu niet meer op in de derde versnelling (BMP6 bak) maar in de tweede bij accelereren. Ook weer zo om de 1700tpm.
Ik zit nu met vakantie in Duitsland en het probleem werd steeds maar weer erger. Zo erg zelfs dat ik soms het idee had dat ik hiermee de hele motor sloopte. Zo erg schokte en bokte de motor soms.
Kortom, ik was het helemaal zat en ben maar ééns naar een Duitse Citroën dealer gegaan.
Nou, ik moet zeggen, wat een openbaring wat betreft klantvriendelijkheid daar tov. mijn eigen dealer. Ik heb hun het probleem uitgelegd. Deze dealer vond het niet nodig om eerst een uitgebreide diagnose te stellen à 100 euro! Volgens mij hadden ze het probleem al vaker aan de hand gehad en wisten gelijk wat ik bedoelde.
Kortom, andere dag even langskomen, auto aan de testkast en de verstuivers opnieuw ingeleerd.
Dit alles koste mij, ja, en dit is dus wel echt lachen :D :lol: het lieve sommetje van 30 euro!!!! Daar wilde mijn eigen Citroën dealer dus even 350 euro voor hebben zonder dat ze de garantie konden geven dat het probleem daarmee opgelost zou worden!!! Nou, ik kan jullie vertellen, mijn auto rijdt zo goed als nooit tevoren. Het bokken en inhouden is volledig weg en trekt veel vloeiender op. Lijkt ook veel meer trekkracht te hebben nu en rustiger te lopen. Ik wist niet wat me overkwam en ben de volgende dag naar de plaatselijke Bäckerei hier gereden en heb een lekkere taart gekocht en afgeleverd bij deze Citroën dealer. :citrofiel . Haha....daar waren ze erg blij mee en in de middagpauze hebben de monteurs er lekker van genoten!
Tja, zo kan het dus ook hè. Gewoon de klant fatsoenlijk behandelen en een probleem oplossen zonder daarvoor de klant onnodig op torenhoge onkosten te jagen. Deze kleine plaatselijke Citroën dealer werkt niet met peperdure managers, heeft geen grote showroom, 10 verschillende receptionistes en chique geklede verkopers maar weet nog wel wat klantvriendelijkheid is. Hier is de klant nog koning :smt023


25 jul 2016 18:07
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Bericht Re: Inhouden 1.6 HDI bij acceleratie in lagere versnellingen
Leuk verhaal om te lezen, ik sluit me graag aan bij je complimenten aan hun adres :smt193

En jij bent van je probleem af, da's wel een verrassende ontwikkeling moet ik zeggen :idea:

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


25 jul 2016 18:43
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 20:21
Berichten: 6198
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Bericht Re: Inhouden 1.6 HDI bij acceleratie in lagere versnellingen
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de meeste Duitse onderhoudsdiensten en garagebedrijven voor vakantie vierende Nederlanders graag een tandje harder lopen. Je wordt er altijd keurig geholpen en men zorgt dat je tevreden het pand kunt verlaten. Kostte wat het kost en die zijn inderdaad vaak erg laag. Ook mijn dochter is in Duitsland, dit jaar voor het eerst alleen op vakantie met haar vriend, uitermate goed geholpen. In Nederland vind je dit soort service echt maar zelden.

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


25 jul 2016 19:14
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 aug 2014 12:59
Berichten: 1236
Woonplaats: De Stad Klundert
Auto: Break 2 liter LP
Opties: Pack André en Toverknopje
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09261
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 335404
Kleur: EZRC**
KPH: Achter


Naar boven
Bericht Re: Inhouden 1.6 HDI bij acceleratie in lagere versnellingen
Beste Citroenfan39, fijn dat het probleem is opgelost. :smt038

Citroenfan39 schreef:
Heb inmiddels een tijdje lang op de Duitse autobahn de wagen regelmatig op de motor laten afremmen van zo'n 2500tpm naar 1600tpm.


Op dit forum is je geadviseerd dit te doen TUSSEN 3500 en 1600 tpm. Van bijvoorbeeld 2500 naar 2000 tpm is ook tussen. Waarom volgde jij die raad nou niet eens een keertje op. Dan had je zelf al rijdend de verstuivers weer ingeleerd.

Dat dit nu door de door jou terecht geprezen dealer in zijn werkplaats is gedaan is leuk, maar als je je rijstijl niet aanpast zal het euvel terug keren.

Goede reizen gewenst, Jan :citrofiel


25 jul 2016 19:23
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 20:21
Berichten: 6198
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Bericht Re: Inhouden 1.6 HDI bij acceleratie in lagere versnellingen
Werkt dat echt op deze wijze?

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


25 jul 2016 21:12
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Bericht Re: Inhouden 1.6 HDI bij acceleratie in lagere versnellingen
Goed dat je deze info met ons deelt.
Wat ze hebben gedaan is het resetten van de adaptiewaarden.
Daarbij hoorde in het verleden proefrit waarbij door afremmen op de motor de verstuivers correct worden ingeleerd.

Jij zorgt zelf nu voor het inleren.
Het blijft een beetje een knullig iets.

In alle eerlijkheid : Mijn volvo met hetzelfde inspuitsysteem heeft hetzelfde probleem af en toe. Ik krijg het er niet 100% uit. Het zit echter alleen in het lage toeren gebied. Bij lage belasting. Dus irritant in de file.

Ik zal een vida moeten regelen denk ik.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


25 jul 2016 21:33
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 17:32
Berichten: 4468
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Bericht Re: Inhouden 1.6 HDI bij acceleratie in lagere versnellingen
Het programma Vida heb ik wel voor je, het uitleeskastje helaas niet :?


25 jul 2016 22:51
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 01 jan 2013 22:40
Berichten: 326
Auto: Citroën C5 1.6 E-HDI Tendance
Opties: Navigatie Myway
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12777CJ
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 274.000
Kleur: gris aluminium


Naar boven
Bericht Re: Inhouden 1.6 HDI bij acceleratie in lagere versnellingen
@BJG. De D2 motor in jouw Volvo V50 is dan ook exact dezelfde motor als de mijne. De 112pk 1.6 HDI. Volgens de Franse Peugeot/Citroën/Ford/Mazda/Volvo fora, want in alle genoemde merken is deze motor geleverd, is het juist deze 112PK versie van de 1.6 HDI die problemen vertonen met de injectoren. Ook is hierover ooit een artikel verschenen in de AutoPlus: https://www.youtube.com/watch?v=iYAsf0gVAzw AutoPlus beweert zelfs dat een defecte injector (in het geval deze constant open blijft staan) kan leiden tot het totaal vastlopen van de motor. Nou, laten we dat niet hopen toch? In ieder geval zijn er in Frankrijk massa's mensen die op het internet klagen over "à-coups moteur" bij de 1.6 HDI 112PK versie. Google er maar ééns op: https://www.google.de/?gws_rd=ssl#q=%C3 ... .6+hdi+112
In Frankrijk worden defecte injectoren in de regel wel op coulance vervangen.
Bij ons probeert men het probleem onder de duim te houden door de boel steeds maar weer opnieuw in te leren. Naja, als dit het probleem oplost en het kost niet meer dan zo'n 30 euro vind ik het niet zo'n probleem. De voorlaatste keer dat mijn wagen deze verschijnselen vertoonde is nu alweer bijna 2 jaar geleden. Pas een paar maanden geleden vertoonde het probleem zich weer. Dus 30 euro in 2 jaar tijd zijn niet de kosten als het probleem daarmee weer (tijdelijk) is opgelost. Echter, mijn Nederlandse Citroën dealer vroeg voor dit grapje 350 euro!!!. En dat was dan nog exclusief de diagnose die bestond uit een proefritje en even de boel uitlezen op foutcodes à 100 euro. Dus in feite zou ik dus iedere keer als het probleem zich weer voordoet 450 euro kwijt zijn bij deze dealer die mij trouwens niet kon garanderen dat het probleem daarna verdwenen zou zijn.
Tja, dat inleren probeer ik te doen door 's avonds als het rustig is op de autobahn een stukje te gaan rijden en regelmatig op de motor af te remmen tussen de 3000 en 1600tpm. Overdag is dit een beetje moeilijk te doen ivm. de verkeersdrukte.

Citaat:
Dat dit nu door de door jou terecht geprezen dealer in zijn werkplaats is gedaan is leuk, maar als je je rijstijl niet aanpast zal het euvel terug keren.


@Goudfrank; in hoeverre zou ik dan mijn rijstijl moeten aanpassen? Zo'n rare rijstijl heb ik niet hoor en pas mij gewoon aan bij het overige verkeer. In de praktijk is het puur laten afremmen op de motor alleen tussen de 3500 en 1600tpm bijna niet mogelijk. Vaak is het zo druk dat je altijd wel gedeeltelijk moet afremmen met de voetrem. En, veiligheid van mijzelf en mijn passagiers gaat nog altijd voor. Overigens, zo'n rare rijstijl heb ik niet aangezien het op het internet regent van klachten over de injectoren bij deze motoren. Schijnbaar ben ik dus niet de enige die last heeft van bokken/stoten bij deze motor! Maar, zoals gezegd probeer ik na deze "reset" van de injectoren de boel 's avonds op de Autobahn als het rustig is opnieuw goed in te leren.

Tja, ben echt netjes geholpen door deze dealer tegen een zeer schappelijke prijs. Zeer vriendelijke mensen ook waar de klant nog koning is. Als je het bedrijfje binnenkomt lijkt het alsof je 25 jaar teruggaat in de tijd. :D In een hoek van de werkplaats staat nog een XM onder een doek, in het halletje (wat als showroom :smt017 door moet gaan) vond ik in het folderrek notabene nog een verstofte folder van een C5 PhaseI :lol: met bijbehorende prijslijst uit 2004 :).
Maar ze weten klaarblijkelijk dus wel wat ze doen daar aangezien het probleem verdwenen is als sneeuw voor de zon. Mijn eigen gelikte hi-tech dealer met een receptiebalie die zo'n beetje alleen al zo groot is als dit hele bedrijfje bij elkaar kreeg het niet voor elkaar. In ieder geval niet zonder mij eerst 450 euro armer te moeten maken. De rekening van de diagnose à 100 werd mij echter wel direct gepresenteerd bij het ophalen van de auto en diende direct met pin voldaan te worden :| Onnodig te zeggen dat ik dus daar nooit meer terug ga komen en zij een (goede) klant armer zijn!


26 jul 2016 20:50
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.