waarom is de C5 zo zwaar?
Auteur |
Bericht |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Re: waarom is de C5 zo zwaar?
Mijn C5 staat voor 1549 geregistreerd.... Krijg er denk ik niet zomaar 100kg af
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
23 dec 2009 11:03 |
|
|
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: waarom is de C5 zo zwaar?
Die truc ken ik vooral de andere kant op: om rijbewijs E voor de caravan te vermijden. Dus om de auto zwaarder te krijgen (ik mocht met de Legacy van mijn vader (1290 leeg geloof ik) zijn caravan namelijk ook niet trekken omdat die MTM 1300 kg had.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
23 dec 2009 11:05 |
|
|
Ivo
|
Re: waarom is de C5 zo zwaar?
Weet iemand of de kilometertarieven van rekeningrijden ook afhankelijk zijn van het gewicht van de auto?
Want als de tarieven worden losgekoppeld van het gewicht, zou dat voor de zware C5 wel eens (een beetje) voordelig kunnen uitpakken.
|
23 dec 2009 11:09 |
|
|
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Re: waarom is de C5 zo zwaar?
In het off topic gedeelte staat een draadje over de km-heffing met een link naar een rekenprogrammaatje...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
23 dec 2009 11:10 |
|
|
roelbouwman
C5club Bikkel
Geregistreerd: 30 okt 2007 16:25 Berichten: 413 Woonplaats: Berlicum (+diagbox)
Auto: C5 1.6THP Exclusive
Opties: Pack Buss. Excl, Protection, Leder Claudia Matinal
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12051
Productienummer: 0446
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: gris thorium
Naar boven
|
Re: waarom is de C5 zo zwaar?
Ivo schreef: Weet iemand of de kilometertarieven van rekeningrijden ook afhankelijk zijn van het gewicht van de auto?
Want als de tarieven worden losgekoppeld van het gewicht, zou dat voor de zware C5 wel eens (een beetje) voordelig kunnen uitpakken. Neen, het gewicht heeft geen invloed, alleen de geregistreerde CO2 uitstoot. Maar bedenk je wel dat je tegen de tijd dat dit ingaat waarschijnlijk al lang een andere auto rijdt. Het zal, zoals het nu gepland is, ergens tussen 2013 en 2018 worden ingevoerd. Roel.
|
23 dec 2009 11:51 |
|
|
Huijsing
C5club Rookie
Geregistreerd: 20 dec 2013 13:08 Berichten: 26
Auto: C5 sedan Business 1.6THP 155
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: donkergrijs
Naar boven
|
Re: waarom is de C5 zo zwaar?
Ik lees een en ander met daarbij het idee dat o.a.de motor zwaarder is waardoor de auto ook meer weegt. Ik bestrijd dit. Ik heb 6 jaar met een C5 PH1 Hatchback gereden (2004) met een 2.0 motor 100 pk. De auto woog slechts 1293 kg. Dus relatief veel vermogen voor een redelijk lichte auto. Hij was dan ook ideaal als caravantrekker. Probleemloos nam hij bergtrajecten met een 1450 kg zware caravan er achter. Ik heb dan ook bewust de volgende serie overgeslagen en heb net een C5 PH3 sedan van 2010 aangeschaft. Meer vermogen (20pk) en ruim 100 kg lichter dan de PH2 serie. Ik hoop er net zo veel plezier aan te beleven als mijn vorige C5.
|
20 dec 2013 21:27 |
|
|
Iceman
V.I.P.
Geregistreerd: 11 jul 2008 14:44 Berichten: 1619 Woonplaats: Breda
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
Re: waarom is de C5 zo zwaar?
Huijsing schreef: IC5 PH1 Hatchback gereden (2004) met een 2.0 motor 100 pk. Correctie: 100Kw (140 pk) Greetz Iceman
_________________ Foto's
De reparatiewet: Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
|
20 dec 2013 21:31 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33396 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Re: waarom is de C5 zo zwaar?
De C5 ph1 met 2.0 benzine was dan ook lichter dan zijn voorganger de Xantia ...
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
20 dec 2013 22:49 |
|
|
Huijsing
C5club Rookie
Geregistreerd: 20 dec 2013 13:08 Berichten: 26
Auto: C5 sedan Business 1.6THP 155
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: donkergrijs
Naar boven
|
Re: waarom is de C5 zo zwaar?
Ik zat nog even alle reacties door te nemen en zag dat ik zelf verkeerde informatie heb geplaatst. Mijn C5 PH1 was niet 100 PK maar 100Kw, dat is ongeveer 136PK. Mijn Huidige C5 de PH3 levert 115Kw, dat is 163 PK en weegt 1446 kg. Bij een typekeuring is het gewicht van de auto dacht ik berekend, inclusief een bepaald aantal liters brandstof en de standaard uitrusting. Mijn auto , uitgerust met een 1.6 THP motor, heeft geen reservewiel maar een reparatieset. Deze twee items dragen waarschijnlijk bij om tot een lager kentekengewicht te komen.
|
16 feb 2017 17:42 |
|
|
morjos
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 21 jul 2009 07:15 Berichten: 511 Woonplaats: neerpelt
Auto: Tourer 2.0HDI Exclusive
Opties: panoramadak-automaat-stoelverwarming en massage-meedraaiende xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: VF7RWRH
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220.000
Kleur: Gris Fuminated
Naar boven
|
Re: waarom is de C5 zo zwaar?
Ik bezie het zo : Eik of beuk is ook zwaarder als waaibomenhout .....
|
16 feb 2017 18:26 |
|
|
H_H
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 12 feb 2013 16:44 Berichten: 3024 Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Naar boven
|
Re: waarom is de C5 zo zwaar?
Niet helemaal, Eik heeft een hogere soortelijke massa en is daarom per gelijke volume eenheid zwaarder. En dat is precies de kwestie hier, een C5 is eenvoudigweg zwaarder omdat er meer in zit. Maar dat bedoelde je ook
_________________ Toen: Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4 C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
|
17 feb 2017 11:41 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33396 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Re: waarom is de C5 zo zwaar?
Een C5-3 is zwaar, de ph1 is lichter dan zijn voorganger ( Xantia )
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
17 feb 2017 11:51 |
|
|
Willyb
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 16 feb 2012 01:25 Berichten: 669 Woonplaats: Emmerich am Rhein Dld.
Auto: VW T5.1 multivan
Opties: 8 pers. En extra verwarming.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 150000
Kleur: Rood
Naar boven
|
Re: waarom is de C5 zo zwaar?
morjos schreef: Ik bezie het zo : Eik of beuk is ook zwaarder als waaibomenhout ..... Wat is zwaarder, een kilo lood of een kilo veren
_________________ Huidige voertuigen,Volkswagen T5.1 multivan bj 2008 , DKW Hummel (1960), Lomax 2-4 (1973), BMW r25-3 (1952),
|
17 feb 2017 11:59 |
|
|
morjos
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 21 jul 2009 07:15 Berichten: 511 Woonplaats: neerpelt
Auto: Tourer 2.0HDI Exclusive
Opties: panoramadak-automaat-stoelverwarming en massage-meedraaiende xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: VF7RWRH
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220.000
Kleur: Gris Fuminated
Naar boven
|
waarom is de C5 zo zwaar?
Zal het anders zeggen : kwaliteit weegt door
|
18 feb 2017 02:08 |
|
|
H_H
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 12 feb 2013 16:44 Berichten: 3024 Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Naar boven
|
Re: waarom is de C5 zo zwaar?
_________________ Toen: Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4 C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
|
18 feb 2017 13:38 |
|
|
|