C5 Ph3 2.0 16v ervaringen
Auteur |
Bericht |
jjbstolk
C5club Bikkel
Geregistreerd: 11 jul 2015 23:03 Berichten: 492 Woonplaats: Musselkanaal
Auto: Break Ph2 Ligne Business
Opties: Ligne Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 11103
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 170000
Kleur: Rouge Profond KKQD
Naar boven
|
C5 Ph3 2.0 16v ervaringen
Op dit moment bevalt mijn C4 Gp niet en zit ik te denken aan een C5 Ph3 ( ) maar wel met een 2.0 16v, daarmee vermijd ik volgens mij de thp / vti problemen. Hoe zijn de ervaringen met de C5 Ph3 2.0 16v? Hoe is de betrouwbaarheid van dit motorblok? Is dit dezelfde als in de C5 Ph2?
_________________ Citroen C5 Break 2.0 16v 2007 Citroen Xantia 3.0 v6 1999 Citroen C3 Origins 2020
Auto historie: Citroen Visa Leader 1.1 RE 1986 Citroen C4 Grand Picasso 1.6VTI Citroen C5 Ph2 Break 2.0 16V LPG-G3 Peugeot 307 Break Navteq 2005, 1.6 16v LPG-G3 Citroen Xsara Break 2000, 1.4 LPG-G3 Citroen Xantia Berline Tentation 1995, 1.6 8v Rover 620Si e2 1994, 2.0 16v Seat Ibiza CLX 1994 1.9D
|
10 okt 2019 10:37 |
|
|
Stinger01
C5club Bikkel
Geregistreerd: 30 mei 2016 18:18 Berichten: 359 Woonplaats: Nieuwe Pekela
Auto: BMW 320d Touring M Edition (184 Pk / 380Nm)
Opties: Vol Leder, Harman/Kardon Audio, M sportonderstel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 310000
Kleur: Space Grey Metallic
Naar boven
|
Re: C5 Ph3 2.0 16v ervaringen
Voor zover ik weet is het hetzelfde blok. Ik heb een Ph 2 met dit blok op LPG en dat bevalt prima. Enige wat ik tot nu toe echt aan de motor heb gehad is een lekkende krukaskeerring, die is vervangen met een db en koppelingswissel, en ik heb lekkende kleppendekselpakkingen gehad. De pakkingen heb ik vervangen met pakkingen van Aliexpress voor nog geen 20 euro en een uurtje steultelen. Verder geen problemen mee gehad in de 80 kkm die ik er mee gereden heb.
_________________ Groet, Hans
|
10 okt 2019 10:42 |
|
|
jjbstolk
C5club Bikkel
Geregistreerd: 11 jul 2015 23:03 Berichten: 492 Woonplaats: Musselkanaal
Auto: Break Ph2 Ligne Business
Opties: Ligne Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 11103
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 170000
Kleur: Rouge Profond KKQD
Naar boven
|
Re: C5 Ph3 2.0 16v ervaringen
Mooi, de LPG twijfel ik nog over, bij mijn C5 heeft de Vialle installatie toch wat vaker gedoe gegeven. Nu nog een zien te vinden, er zijn er steeds minder over Bij mijn C5 heb ik de klepdekselpakking moeten vervangen en dit weekend ga ik ze van mijn C4 GP vervangen.
_________________ Citroen C5 Break 2.0 16v 2007 Citroen Xantia 3.0 v6 1999 Citroen C3 Origins 2020
Auto historie: Citroen Visa Leader 1.1 RE 1986 Citroen C4 Grand Picasso 1.6VTI Citroen C5 Ph2 Break 2.0 16V LPG-G3 Peugeot 307 Break Navteq 2005, 1.6 16v LPG-G3 Citroen Xsara Break 2000, 1.4 LPG-G3 Citroen Xantia Berline Tentation 1995, 1.6 8v Rover 620Si e2 1994, 2.0 16v Seat Ibiza CLX 1994 1.9D
|
10 okt 2019 22:00 |
|
|
arendonk
C5club Executive
Geregistreerd: 29 mei 2006 08:59 Berichten: 1751
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Naar boven
|
Re: C5 Ph3 2.0 16v ervaringen
Best betrouwbaar blok. In basis werd dit blok al in de Xantia gehangen. Mijn ervaring na een aantal xantia’s en C5-en met dit blok: Klepstoters in de gaten houden en ze kunnen soms wat olie verbruiken. Verder heb ik 2x een lekkage gehad aan de oliepomp; daar is een gemodificeerd pompbuis voor beschikbaar die het beter doet. Verder moet je met dit blok best veel toeren maken om 120 te rijden waardoor het zeker geen stille motor is. Verwacht qua prestaties geen topper; zeker in een zware ph3. Reken op een verbruik van 1:10 - 1:11.
Owja, laat de automaat versies gaan; dat is nog de antieke AL4 (eveneens) uit de Xantia. Ik heb in best wat auto’s de 2 liter met deze automaat gereden (phase 1, 2 en 3 zowel nieuw als gebruikt en zowel gas als benzine). In een Tourer (nieuw) was het niet echt een feestje meer; de tijd had deze bak al ruimschoots ingehaald en het is echt jammer dat citroen die keuze heeft gemaakt.
Leuke V6?
|
12 okt 2019 09:19 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33403 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Re: C5 Ph3 2.0 16v ervaringen
Mee eens , icm de automaat een beetje antiek, dat was al antiek in de Xantia II , laat staan 3 modellen verder
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
12 okt 2019 09:39 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7286 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: C5 Ph3 2.0 16v ervaringen
De ew10 motor zelf is pas in 1998 geïntroduceerd, dus in de nadagen van de xantia. Beetje hoog in toeren rijdt het best goed, voor een dieselfan.
|
12 okt 2019 10:51 |
|
|
jjbstolk
C5club Bikkel
Geregistreerd: 11 jul 2015 23:03 Berichten: 492 Woonplaats: Musselkanaal
Auto: Break Ph2 Ligne Business
Opties: Ligne Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 11103
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 170000
Kleur: Rouge Profond KKQD
Naar boven
|
Re: C5 Ph3 2.0 16v ervaringen
Goed om deze ervaringen te horen, vooral ook over de automaat, mijn vrouw had de voorkeur voor een automaat maar die heeft nu pech En verder ben ik nu een trage auto gewend, met op toeren heel veel herrie. Die VTI is gewoon geen vlotte plezierig motor, als ik dan terugdenk aan de C5 is een wereld van verschil. En niet alleen qua motor ook qua vering, een wokkel heeft niet echt de voorkeur zullen we zeggen. Maar ja het is ook maar net waar je tegenaan loopt. Nu nog eens rekenen of LPG wel of geen voorkeur heeft. Vroeger reden we rond de 20.000 per jaar maar inmiddels is dat wel teruggezakt naar 15.000 en soms nog wat lager.
_________________ Citroen C5 Break 2.0 16v 2007 Citroen Xantia 3.0 v6 1999 Citroen C3 Origins 2020
Auto historie: Citroen Visa Leader 1.1 RE 1986 Citroen C4 Grand Picasso 1.6VTI Citroen C5 Ph2 Break 2.0 16V LPG-G3 Peugeot 307 Break Navteq 2005, 1.6 16v LPG-G3 Citroen Xsara Break 2000, 1.4 LPG-G3 Citroen Xantia Berline Tentation 1995, 1.6 8v Rover 620Si e2 1994, 2.0 16v Seat Ibiza CLX 1994 1.9D
|
12 okt 2019 21:09 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33403 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Re: C5 Ph3 2.0 16v ervaringen
Tov een Vti is een 2.0 16v zeker een veel fijnere motor ...
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
13 okt 2019 09:07 |
|
|
Zeevijver
C5club Bikkel
Geregistreerd: 03 dec 2016 10:54 Berichten: 375 Woonplaats: 030
Auto: Tourer 1.6 THP
Opties: Een decadent elektrisch bedienbare achterklep
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 275000
Kleur: Gris fulminator
Naar boven
|
Re: C5 Ph3 2.0 16v ervaringen
De 2 liter is wat lastiger te vinden icm hydrauliek vering.
|
13 okt 2019 09:55 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: C5 Ph3 2.0 16v ervaringen
De 2 liter automaat heeft altijd HA3+. Dat heeft de 2 liter handbak niet, alleen de Comfort en de Exclusive hebben HA3+, de Dynamique heeft dat niet. Overigens, er is ook nog de 3 liter V6 met Aisin AM6 bak geleverd in de PH3. Die moet je wel met een lantaarntje zoeken Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
13 okt 2019 11:06 |
|
|
arendonk
C5club Executive
Geregistreerd: 29 mei 2006 08:59 Berichten: 1751
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Naar boven
|
Re: C5 Ph3 2.0 16v ervaringen
|
13 okt 2019 11:12 |
|
|
garfield
C5club Fan
Geregistreerd: 06 jul 2010 16:03 Berichten: 72 Woonplaats: Nieuwegein
Auto: 2.0 Break Difference 2
Opties: trekhaak (vast)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10083
Productienummer: 10201
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 330000
Kleur: Gris Iceland
Naar boven
|
Re: C5 Ph3 2.0 16v ervaringen
Ik ga even tegen de stroom in roeien Ik rijd al 9 jaar in een Ph.1 2 liter met de AL4 automaat, en ik hoop oprecht dat ie het nog 9 jaar volhoudt. Naar mijn mening rijdt het heerlijk, niet sportief, wel comfortabel. De AL4 is best wel een beetje verouderd, maar hij houdt het toerental lekker laag (tenzij je veel gas geeft) en schakelt redelijk soepel. Dus mijn advies zou zijn om het eerst eens te proberen. Misschien behoor je (net als ik) tot die kleine minderheid die een 2.0 AL4 wel prettig vindt . Ik moet wel toegeven dat mijn ervaringen een Ph.1 betreffen, niet de zwaadere Ph.3.
_________________ Vriendelijke groet, Eddie. Autoroute: Renault 14TL/TS, Citroen BX19GT, NSU Ro80, Citroen DS21H, Saab 900GLi, Citroen C5
|
13 okt 2019 11:22 |
|
|
Zeevijver
C5club Bikkel
Geregistreerd: 03 dec 2016 10:54 Berichten: 375 Woonplaats: 030
Auto: Tourer 1.6 THP
Opties: Een decadent elektrisch bedienbare achterklep
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 275000
Kleur: Gris fulminator
Naar boven
|
Re: C5 Ph3 2.0 16v ervaringen
Is zeker een optie. De bak is wel van weleer en heeft een aandachtspunt maar dat aandachtspunt is mijn inzien niet onoverkomelijk. Wellicht is de automaat al vervangen door de verbeterde selenoids.
Als je rekening houdt met wat er aan kan mankeren dan is de tegenvaller minder groot. En zie boven zelfs een meevaller.
|
13 okt 2019 11:35 |
|
|
Kapitein Rob
V.I.P.
Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44 Berichten: 2874 Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Naar boven
|
Re: C5 Ph3 2.0 16v ervaringen
garfield schreef: Ik ga even tegen de stroom in roeien Ik roei even mee. Ik ben ook een tevreden gebruiker van een 2-liter (Ph 2) in combinatie met de AL4. Gekocht met 198.000 op de teller, na 20.000km moesten de solenoïden /klepjes vervangen worden. Sindsdien geen problemen (nu 340.000km) en een voor mij prettige combinatie. Moet er wel bij zeggen dat het mijn eerste automaat in 43 jaar autoleven is, dus geen langdurige vergelijkingservaring. Ik heb recent in een Audi A5 cabrio automaat van een kennis gereden, die 7-traps automaat is wel superieur aan de AL4 (maar ook geen reëele vergelijking). Maar de enige die kan zeggen of die AL4 voor jou 'goed' is ben je zelf . Succes met de zoektocht.
_________________ Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive
|
13 okt 2019 20:51 |
|
|
jjbstolk
C5club Bikkel
Geregistreerd: 11 jul 2015 23:03 Berichten: 492 Woonplaats: Musselkanaal
Auto: Break Ph2 Ligne Business
Opties: Ligne Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 11103
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 170000
Kleur: Rouge Profond KKQD
Naar boven
|
Re: C5 Ph3 2.0 16v ervaringen
Ik ben even gaan denken, af en toe leen ik een P307 van vrienden van ons. Als ik denk specs daarvan kijk dan zit daar ook een AL4 in, en daarin is het geen soepele rijders auto, voor mijn gevoel niet fijn. Die slaan we dus maar over. @Zeevijver Dat zou wel jammer zijn, liever geen stalen veren maar ja het moet ook beschikbaar zijn. @JW-C5 3liter V6 is wel erg leuk maar ik ben bang financieel niet helemaal verstandig , is het niet qua verbruik dan wel kan qua sponsor briefjes van het CJIB @arendonk Mooie C5, alleen moet ik een Tourer hebben. Voorlopig eerst komende week maar kijken waar de C4 olie lekt. Alsof ze gehoord heeft dat ze vervangen gaat worden, zag vandaag ineens olie liggen op de oprit Daarna maar eens een voorkeurs lijstje gaan samenstellen en opzoek gaan. Scheelt wel dat ik nu geen directe haast heb. Toen de C5 het 1,5 jaar geleden begaf had ik haast en dan zoek je toch anders en maak je dus toch keuzes waar je later wat spijt van kan hebben.
_________________ Citroen C5 Break 2.0 16v 2007 Citroen Xantia 3.0 v6 1999 Citroen C3 Origins 2020
Auto historie: Citroen Visa Leader 1.1 RE 1986 Citroen C4 Grand Picasso 1.6VTI Citroen C5 Ph2 Break 2.0 16V LPG-G3 Peugeot 307 Break Navteq 2005, 1.6 16v LPG-G3 Citroen Xsara Break 2000, 1.4 LPG-G3 Citroen Xantia Berline Tentation 1995, 1.6 8v Rover 620Si e2 1994, 2.0 16v Seat Ibiza CLX 1994 1.9D
|
13 okt 2019 21:28 |
|
|
|