Welke benzine en rijgedrag met een THP 1.6 ervaring
Auteur |
Bericht |
H_H
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 12 feb 2013 16:44 Berichten: 3030 Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Naar boven
|
Re: Welke benzine en rijgedrag met een THP 1.6 ervaring
Citaat: ... Er bouwt zich echter ook vervuiling op binnen de cylinders en daar helpt die premium brandstof wel tegen (zeker icm stevig doortrappen). En daar zou ik nu wel eens wetenschappelijk bewijs voor willen zien!
_________________ Toen: Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4 C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
|
12 feb 2019 13:43 |
|
|
C5HDI110
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32 Berichten: 4569 Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
Re: Welke benzine en rijgedrag met een THP 1.6 ervaring
Niet zo heel lang geleden deed ik met regelmaat een koppakking vervangen. Het viel mij op dat motoren die premium brandstof verstoken, nauwelijks tot geen koolresten op de zuigers en kleppen hebben. Dit in tegenstelling tot de witte pomp tankers, die motoren waren erg vuil van binnen. Dit is geen wetenschappelijk bewijs, maar mijn persoonlijke ervaring uit de praktijk.
|
12 feb 2019 15:21 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7286 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: Welke benzine en rijgedrag met een THP 1.6 ervaring
Ook de mijne, dwz slecht lopende of roetende motoren door slechte brandstof. Veel water in de brandstof, slechte kwaliteit, etc.
|
12 feb 2019 15:35 |
|
|
P+M
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 09 aug 2012 21:00 Berichten: 106 Woonplaats: Geldrop
Auto: C5 Tourer 1.6THP Exclusive
Opties: Pack Protection, Bi-Xenon, Reservewiel, wegdraaiende trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 155000
Kleur: Bleu Bourrasque Met.
Naar boven
|
Re: Welke benzine en rijgedrag met een THP 1.6 ervaring
<klok en klepel verhaal> Heb ik niet ergens gelezen dat uitrollen (dus afremmen op de motor) ook voor extra olieverbruik en vervuiling zorgt doordat op bepaalde plaatsen in de motor onderdruk ontstaat?
|
12 feb 2019 20:49 |
|
|
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
Re: Welke benzine en rijgedrag met een THP 1.6 ervaring
H_H schreef: Citaat: ... Er bouwt zich echter ook vervuiling op binnen de cylinders en daar helpt die premium brandstof wel tegen (zeker icm stevig doortrappen). En daar zou ik nu wel eens wetenschappelijk bewijs voor willen zien! Volgens mij is er zat onderzoek gedaan naar additieven die vervuiling voorkomen of opruimen. AMT staat er vol mee. Het issue ligt echter in of dit ook daadwerkelijk een voordeel oplevert in dagelijks gebruik. Dan kom je in de vage marketing claims.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
13 feb 2019 11:27 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7286 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: Welke benzine en rijgedrag met een THP 1.6 ervaring
Grootste voordeel vooralsnog is dat de premium benzines nog vrij zouden zijn van ethanol. Daardoor zijn ze beter houdbaar, en dat is met name van belang voor auto's die langere tijd stilstaan.
Uit eigen ervaring weet ik dat mijn BX die een inmiddels 2 jaar oude vulling VPower benzine heeft nog feilloos starte en moeiteloos reed. Dat is me met een andere auto met 3 maanden oude normale benzine al moeilijker komen te staan.
Voor mijn gestalde BX turbodiesel idem: toegegeven, dat was wel VPower diesel van voor 2017. Maar die staat al sinds 2009 in de tank, en de auto liep er zonder narigheid mooi rond en roetarm op. Normale diesel laat het sneller afweten, of anders het brandstofsysteem wel. De GTL component die hier nog in zat (nu niet meer kennelijk) werkt als een soort kruipolie.
|
13 feb 2019 11:50 |
|
|
H_H
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 12 feb 2013 16:44 Berichten: 3030 Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Naar boven
|
Re: Welke benzine en rijgedrag met een THP 1.6 ervaring
Volgens mij klopt dat niet. Het komt namelijk uit exact dezelfde silo als “gewone” brandstoffen. Het verschil is dat de tankwagen die het ophaalt er na afvullen van zijn tank er een symbolische hoeveelheid additief aan toevoegt en dat er daarom een ander stickertje en prijskaartje op geplakt mag worden.
Dat het de motor minder vervuilt is bij mijn weten nog nooit wetenschappelijk aangetoond. Vooral de producerende bedrijven als Shel & co doen daar heel schimmig over.
_________________ Toen: Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4 C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
|
13 feb 2019 16:26 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7286 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: Welke benzine en rijgedrag met een THP 1.6 ervaring
Voor 2017 was de samenstelling anders. Ik kan je garanderen dat het toen wel klopte. Ik geef een beschrijving op basis van observatie, niet op basis van aannames.
Het verhaal over die silo zegt niet alles , het gaat om wat erbij gemengd wordt.
Dat de oude vpower diesel motoren schoonbrandt staat vast. Ik heb het zien gebeuren met mijn diesels. Dat het als kruipolie werkt, idem. Een perfect werkende diesel lekte aan alle kanten op vpower, niet op gewone diesel. Je kunt tegenwoordig pure gtl tanken overigens.
|
13 feb 2019 18:11 |
|
|
|