Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
RIP of Revisie? Sic mocht niet mee op vakantie...
Auteur |
Bericht |
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Naar boven
|
Re: RIP of Revisie? Sic mocht niet mee op vakantie...
De thermostaat is als laatste vervangen en de radiator geeft een goed IR beeld.
Een inventarisatie van wat er vervangen moet worden kan natuurlijk pas als het probleem bekend is. Blijft een beetje het punt waar alles omheen blijft draaien: hoe krijg ik helder wat het probleem veroorzaakt?
Mijn ervaring met meerdere garages is dat juist het stellen van een diagnose voor een wat ongrijpbaarder probleem erg lastig is.
Ik snap dat je zonder een complete demontage en controle op Formule1 niveau het lastig is om alles te vinden maar het voelt zo onwerkelijk dat er steeds vaker proefondervindelijk gewerkt wordt...
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
04 aug 2023 07:29 |
|
|
Frans 99
V.I.P.
Geregistreerd: 18 nov 2008 21:58 Berichten: 964 Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: H
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11692 CJ
Productienummer: 10264
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 390002,09
Kleur: zwart KTVD
Naar boven
|
Re: RIP of Revisie? Sic mocht niet mee op vakantie...
In bericht 4 schrijf je dat het meetwerk is gedaan. Maar in vind nog steeds niet precies wat de oorzaak is na het meetwerk. Cilinderlektester gebruikt? die verteld je alles. Het is arbeidsintensief, maar dan weet je wat. In/uitlaat kleppen/ koppakking/ zuigerveren/thermostaat. Toen mijn waterbuis kapot was 3x een oververhitte motor gehad op weg naar huis. Na reparatie in eigen beheer geen problemen met de koppakking gehad, en dat is inmiddels 8 jaar geleden. Grüß Het koelsysteem is makkelijk buizen/ slangen/ radiator/ en waterpomp/thermostaat. water pomp vernieuwen schakelt al een hoop dingen uit. Ik hoor je ook niet meer over de oliedruk.
_________________ De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
|
04 aug 2023 16:02 |
|
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|