Eindelijk een ph2 break v6 maar, gelijk problemen.
Auteur |
Bericht |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Eindelijk een ph2 break v6 maar, gelijk problemen.
...en kijk daarna heeeeel goed waar die olie vandaan komt.
Van GJO begrijp ik dat, waar het lijkt bij de klepdeksels vandaan te komen, veelal de pakking tussen het nokkenashuis en de kop die lekkage veroorzaakt. Ook op dit forum is dat al langs gekomen, helaas...…
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
29 sep 2019 23:27 |
|
|
toeter20
C5club Bikkel
Geregistreerd: 05 jul 2017 18:12 Berichten: 401 Woonplaats: omgeving enkhuizen
Auto: C5 3.0 v6 Exclusive break
Opties: leder, jbl, navigatie
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10402
kilometerstand: 175000
Kleur: licht blauw
Naar boven
|
Re: Eindelijk een ph2 break v6 maar, gelijk problemen.
Dan maar 5 busjes oil leak stop erin. Is die motorsteun gelijk aan die van de ph1?
|
30 sep 2019 11:49 |
|
|
toeter20
C5club Bikkel
Geregistreerd: 05 jul 2017 18:12 Berichten: 401 Woonplaats: omgeving enkhuizen
Auto: C5 3.0 v6 Exclusive break
Opties: leder, jbl, navigatie
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10402
kilometerstand: 175000
Kleur: licht blauw
Naar boven
|
Re: Eindelijk een ph2 break v6 maar, gelijk problemen.
Ik kan aan de motorsteun eigenlijk niets geks zien. Ook niet in vergelijking met die van mijn ph1.
Het achterste groene monster is toch ook wel erg nat. Misschien dat ik hem even uitwissel met een sloper. Ik wil er eigenlijk pas echt geld in stoppen, als ik alles op een rijtje heb.
|
30 sep 2019 13:03 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Eindelijk een ph2 break v6 maar, gelijk problemen.
Wat zijn de eerste twee cijfers die daarop staan? Daaraan kun je zien in welk jaar dat groene monster geproduceerd is, dat geeft een indicatie.
En uit welk jaar is dat voorste exemplaar?
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
30 sep 2019 13:40 |
|
|
toeter20
C5club Bikkel
Geregistreerd: 05 jul 2017 18:12 Berichten: 401 Woonplaats: omgeving enkhuizen
Auto: C5 3.0 v6 Exclusive break
Opties: leder, jbl, navigatie
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10402
kilometerstand: 175000
Kleur: licht blauw
Naar boven
|
Re: Eindelijk een ph2 break v6 maar, gelijk problemen.
Op de voorste (schone) staat 15342 en daaronder 13260. De achterste zal ik eerst moeten verwijderen, daar kan ik zo niets op zien.
Is daar ook een oem nr. van?
|
30 sep 2019 13:57 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Eindelijk een ph2 break v6 maar, gelijk problemen.
Die voorste is uit 2015, nog redelijk vers dus. Blijft wel de vraag hoeveel daar intussen mee gereden is, weet je daar iets van?
Het OEM nummer is 1920 HE.
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
30 sep 2019 14:05 |
|
|
toeter20
C5club Bikkel
Geregistreerd: 05 jul 2017 18:12 Berichten: 401 Woonplaats: omgeving enkhuizen
Auto: C5 3.0 v6 Exclusive break
Opties: leder, jbl, navigatie
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10402
kilometerstand: 175000
Kleur: licht blauw
Naar boven
|
Re: Eindelijk een ph2 break v6 maar, gelijk problemen.
Helaas is van de historie van de auto niets bekend.
Ik zag in een tekening in jouw topic, het nr. 1920 AX. Is dat veranderd?
|
30 sep 2019 14:45 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Eindelijk een ph2 break v6 maar, gelijk problemen.
Dat stond in het begin van dat draadje, even later is vastgesteld dat die bij de PH1 ES9J4S hoort. De ES9A van de PH2 is voorzien van de nokkenasversteller 1920HE, is ook daar te lezen.
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
30 sep 2019 14:57 |
|
|
toeter20
C5club Bikkel
Geregistreerd: 05 jul 2017 18:12 Berichten: 401 Woonplaats: omgeving enkhuizen
Auto: C5 3.0 v6 Exclusive break
Opties: leder, jbl, navigatie
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10402
kilometerstand: 175000
Kleur: licht blauw
Naar boven
|
Re: Eindelijk een ph2 break v6 maar, gelijk problemen.
Ik waardeer je hulp enorm, bedankt daarvoor.
|
30 sep 2019 15:05 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Eindelijk een ph2 break v6 maar, gelijk problemen.
…..ES9A lotgenoten, dan krijg je dat Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
30 sep 2019 15:08 |
|
|
toeter20
C5club Bikkel
Geregistreerd: 05 jul 2017 18:12 Berichten: 401 Woonplaats: omgeving enkhuizen
Auto: C5 3.0 v6 Exclusive break
Opties: leder, jbl, navigatie
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10402
kilometerstand: 175000
Kleur: licht blauw
Naar boven
|
Re: Eindelijk een ph2 break v6 maar, gelijk problemen.
Lotgenoten tsja, het is ook echt een straf om in zo'n ding te rijden. Inmiddels weer wat bekeken, en ik kan er nog niet echt een vinger op leggen, waar nu de grootste lekkage vandaan komt. Ik heb de auto even op de brug gehad, en verder kan ik aan de auto geen minpunten ontdekken. Wel is rechts het retour slangetje van de veercilinder afgebroken. Boven wijst het zich vanzelf, maar aan de onderkant kon ik zo snel niet ontdekken, hoe het slangetje aan de veercilinder vastzit. Ik heb wel even de hogedrukspuit over de motor heen gehaald, om wat zicht te krijgen op de lekkage.
|
01 okt 2019 14:14 |
|
|
JanSr
C5club Veteraan
Geregistreerd: 29 jan 2013 18:13 Berichten: 1214 Woonplaats: Soestdijk
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat PhII
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 160.000
Kleur: Donkergrijs
Naar boven
|
Re: Eindelijk een ph2 break v6 maar, gelijk problemen.
Dat retourslangetje is een "standaard" probleempje bij alle hydraulische McPherson Citroenen. Gezien de km stand zal er al wel een keer een stukje van afgesneden zijn. Een nieuwe is zo gemonteerd en kost weinig.
Olielekkage op de kop is een heftige klus. Voornamelijk omdat je de motorzijde van de D-riem kappen moet demonteren omdat de boutjes aan de verkeerde kant zitten. Ik heb dat omzeild door die zooi er af te laten en de gaten van de binnenkappen open te snijden. Bij een V6 met die km stand maakt dat toch niets meer uit. Het rijdt leuk, maar haalt het m.i. toch niet bij een HDi, door het grote verschil in aanloopkoppel.
_________________ Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
|
01 okt 2019 16:43 |
|
|
toeter20
C5club Bikkel
Geregistreerd: 05 jul 2017 18:12 Berichten: 401 Woonplaats: omgeving enkhuizen
Auto: C5 3.0 v6 Exclusive break
Opties: leder, jbl, navigatie
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10402
kilometerstand: 175000
Kleur: licht blauw
Naar boven
|
Re: Eindelijk een ph2 break v6 maar, gelijk problemen.
Inmiddels weer een uurtje aan het barrel gespendeerd.
De pakkingen van het nokkenas huis, en kleppendeksels staan op de to do list.
Het achterste groene monster houdt het niet droog, dus die staat ook op de nominatie. Iemand daar misschien nog een leuk geprijsd adresje voor? Of heeft iemand misschien nog een goede liggen?
Ik heb even de lexia eraan gehad, om de bobines te bekijken. Er staan er 5 strak op 1.71ms, maar bobine 3 springt steeds van 1.71 naar 1.54 ms. Dat blijft hij doen. Is dat verschil te groot?
|
10 okt 2019 12:35 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Eindelijk een ph2 break v6 maar, gelijk problemen.
Nieuw kosten de groene monsters tegenwoordig meer dan €200 bij de dealer. HIER kost 'ie dan iets minder dan €150, incl. verzendkosten. Die afwijking bij de bobine heb ik destijds ook geconstateerd, bij meerdere bobines. Dat lijkt normaal te zijn. Ik had er ooit een die bij het starten op 2.39 stond, dat was maar tijdelijk. Daar heb ik toen niks mee gedaan..... Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
10 okt 2019 12:59 |
|
|
toeter20
C5club Bikkel
Geregistreerd: 05 jul 2017 18:12 Berichten: 401 Woonplaats: omgeving enkhuizen
Auto: C5 3.0 v6 Exclusive break
Opties: leder, jbl, navigatie
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10402
kilometerstand: 175000
Kleur: licht blauw
Naar boven
|
Re: Eindelijk een ph2 break v6 maar, gelijk problemen.
Ik kon het groene monster bij Ebben bestellen voor 180 euro. Maar het adresje van Jw, daar kost hij 134.95. Daar komt dan 12.95 verzendkosten bij.
Ik aarzel nu of ik hem zal bestellen, of eerst even kijk voor een gebruikte. Nieuw is natuurlijk beter, maar ik weet nog niet wat het totale kostenplaatje van de auto wordt.
Qua olielekkage zit ik dan aardig op de rit, en ben ik voor zo'n 200 euro en een bakje werk klaar.
Dan rest nog het hevige trillen bij accelereren en de bonk van zijn 4 naar zijn 5. Misschien komt het trillen door ruime tripods?
|
10 okt 2019 13:09 |
|
|
|