Eindelijk een ph2 break v6 maar, gelijk problemen.
Auteur |
Bericht |
toeter20
C5club Bikkel
Geregistreerd: 05 jul 2017 18:12 Berichten: 401 Woonplaats: omgeving enkhuizen
Auto: C5 3.0 v6 Exclusive break
Opties: leder, jbl, navigatie
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10402
kilometerstand: 175000
Kleur: licht blauw
Naar boven
|
Eindelijk een ph2 break v6 maar, gelijk problemen.
Na een lange zoektocht toch een v6 ph2 break weten te scoren. En ja, de auto is met 270K behoorlijk ingereden, maar het is een nette complete wagen, en hij mocht voor weinig mee. Het gaat om 3 problemen, nl: Olielekkage. Toen ik de auto gisteren opgehaald heb, en hem later weer pakte, lag er een klein plasje olie aan de rechterzijde onder de auto. Vanwege het slechte weer heb ik nog niet kunnen traceren waar het vandaan komt. De auto schakelt met een bonk in de vijfde versnelling. (Automaat) En de vervelendste, bij het accelereren begint hij vanaf ongeveer 80 km/h behoorlijk te trillen. (alsof je alle loodjes van de banden mist) als hij dan op de gewenste snelheid is, dan is er niets meer aan de hand. Ook als ik even terugschakel naar de 5 is het trillen een stuk minder. Verder rijdt de auto heerlijk.
|
29 sep 2019 09:56 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13870 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor
Naar boven
|
Re: Eindelijk een ph2 break v6 maar, gelijk problemen.
Citaat: Olielekkage. Toen ik de auto gisteren opgehaald heb, en hem later weer pakte, lag er een klein plasje olie aan de rechterzijde onder de auto. Vanwege het slechte weer heb ik nog niet kunnen traceren waar het vandaan komt. is het ter hoogte van het wiel
|
29 sep 2019 10:01 |
|
|
H_H
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 12 feb 2013 16:44 Berichten: 3021 Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Naar boven
|
Re: Eindelijk een ph2 break v6 maar, gelijk problemen.
Heb je garantie?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
_________________ Toen: Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4 C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
|
29 sep 2019 10:03 |
|
|
toeter20
C5club Bikkel
Geregistreerd: 05 jul 2017 18:12 Berichten: 401 Woonplaats: omgeving enkhuizen
Auto: C5 3.0 v6 Exclusive break
Opties: leder, jbl, navigatie
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10402
kilometerstand: 175000
Kleur: licht blauw
Naar boven
|
Re: Eindelijk een ph2 break v6 maar, gelijk problemen.
Op de auto zit geen garantie, kon ook niet met 270K op de teller, en een klein meeneemprijsje. De lekkage lijkt inderdaad een beetje bij het wiel te zitten, beetje achter de as. Hoop niet dat het de krukas kering is.
|
29 sep 2019 10:14 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Eindelijk een ph2 break v6 maar, gelijk problemen.
Als het LDS lekkage is van de veerpoot retour, zie je dat bij het wiel. Dat wordt dan ook vettig... Olielekkage bij een V6 kan verschillende oorzaken hebben: -- "groene monsters" die aan het eind van de levensduur zijn. Haal daarvoor even de afdekkap van de motor eraf, dan kun je dat wel zien, zeker als de motor loopt. -- nokkenastandwielen waarvan de pakking lek begint te raken. Dat kun je veel moeilijker zien, als het veel lekt zie je dat op de naad van de afdekking van de D-riem. -- lekkage op de kop, tussen het nokkenasgedeelte en de kop daaronder. Ook dat kun je wel zien als de afdekkap van de motor er af is. -- lekkage op de klepdekselpakking(en) Krukaskeerringen die lekken komt eigenlijk niet voor bij deze V6. Maar ja, je zal de eerste maar zijn. Bonk bij overschakelen komt meestal door een niet goed werkend brein. Soms helpt spoelen dan, maar vaak is een breinwissel nodig. GJO heeft daar veel ervaring mee. Vraag: had je een redelijke proefrit gemaakt met deze auto? If so, toen niks geconstateerd Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
29 sep 2019 10:42 |
|
|
toeter20
C5club Bikkel
Geregistreerd: 05 jul 2017 18:12 Berichten: 401 Woonplaats: omgeving enkhuizen
Auto: C5 3.0 v6 Exclusive break
Opties: leder, jbl, navigatie
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10402
kilometerstand: 175000
Kleur: licht blauw
Naar boven
|
Re: Eindelijk een ph2 break v6 maar, gelijk problemen.
Ik heb tijdens de proefrit wel de bonk gemerkt, maar dacht ook aan een spoeling.
De proefrit was een drama, ontzettend veel regen, file rijden en weinig tijd. Na een half uur nog niet op de snelweg, dus terug gereden. Daarom heb ik van het trillen niets gemerkt.
Maar, gezien de aanschafprijs, is er wel wat ruimte om het een en ander aan te pakken. Mocht het allemaal toch te gek worden, de ph1 is er nog als reserve.
|
29 sep 2019 11:01 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Eindelijk een ph2 break v6 maar, gelijk problemen.
Dat trillen kan komen door een versleten/kapot motor ophangrubber. Ik had dat destijds ook, in eerste instantie dacht ik aan een aandrijfas, maar dat bleek het niet te zijn.
Daarna de motorrubbers gecontroleerd, die aan de rechterkant was meer dan 10 mm ingezakt en had geen demping meer. In mijn draadje heb ik daar destijds plaatjes van gepost Die is toen vervangen, waarna het probleem zo goed als opgelost was.
Na vervanging van het ophangrubber aan de linkerkant was het helemaal verdwenen. Ook het motorgeluid dat naar binnen doordrong was daarmee heeeeel veel minder geworden.
Vorig jaar heb ik ook nog het rubber onder de bak vervangen.
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
29 sep 2019 13:41 |
|
|
toeter20
C5club Bikkel
Geregistreerd: 05 jul 2017 18:12 Berichten: 401 Woonplaats: omgeving enkhuizen
Auto: C5 3.0 v6 Exclusive break
Opties: leder, jbl, navigatie
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10402
kilometerstand: 175000
Kleur: licht blauw
Naar boven
|
Re: Eindelijk een ph2 break v6 maar, gelijk problemen.
Bedankt JW, ik ga die rubbers allemaal controleren.
|
29 sep 2019 14:11 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Eindelijk een ph2 break v6 maar, gelijk problemen.
Hier zie je het verschil tussen een nieuwe, en het oude ophangrubber zoals dat er bij mij uitkwam: Dat verschil was 13mm, en de vloeistof die erin zat was eruit gelopen. Groet, JW
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
29 sep 2019 14:47 |
|
|
toeter20
C5club Bikkel
Geregistreerd: 05 jul 2017 18:12 Berichten: 401 Woonplaats: omgeving enkhuizen
Auto: C5 3.0 v6 Exclusive break
Opties: leder, jbl, navigatie
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10402
kilometerstand: 175000
Kleur: licht blauw
Naar boven
|
Re: Eindelijk een ph2 break v6 maar, gelijk problemen.
Het zal denk ik lastig worden deze onder de auto te controleren.
|
29 sep 2019 15:08 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Eindelijk een ph2 break v6 maar, gelijk problemen.
Dit rubber zit aan de rechterkant van de motor, vrij hoog. Daarvoor hoef je niet onder de auto te kruipen.
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
29 sep 2019 15:12 |
|
|
toeter20
C5club Bikkel
Geregistreerd: 05 jul 2017 18:12 Berichten: 401 Woonplaats: omgeving enkhuizen
Auto: C5 3.0 v6 Exclusive break
Opties: leder, jbl, navigatie
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10402
kilometerstand: 175000
Kleur: licht blauw
Naar boven
|
Re: Eindelijk een ph2 break v6 maar, gelijk problemen.
Tussen de buien door even snel gekeken. Ik heb de afdekplaat verwijdert. het voorste groene monster lijkt al eens vervangen, de achterste ziet er niet superfris uit, maar lijkt wel droog. Wel denk ik dat in ieder geval het kleppendeksel pakking van de voorkant lekt, er ligt behoorlijk wat olie rond de bobines.
Zijn die pakkingen gewoon te bestellen?
|
29 sep 2019 17:53 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Eindelijk een ph2 break v6 maar, gelijk problemen.
Bij mijn weten niet. In de CitDocs is daarover te lezen: Citaat: OPMERKING : De kleppendeksels zijn voorzien van een kunststof pakking die meerdere malen kan worden gebruikt. Als de pakking beschadigd is, kan deze worden gerepareerd m.b.v. AUTOJOINT OR pasta.
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
29 sep 2019 18:48 |
|
|
rene hoekstra
C5club Veteraan
Geregistreerd: 08 nov 2015 12:50 Berichten: 1258 Woonplaats: 0181
Auto: Citroen C4 Picasso Exclusive.
Opties: Vol automaat, Panoramisch dak, Pdc, BiXenon en een Magneti Marelli RT5.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Organummer: 11623
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200.000
Kleur: Gris Aluminium
Naar boven
|
Re: Eindelijk een ph2 break v6 maar, gelijk problemen.
Die van de EW10A zijn hier ook niet te bestellen, maar wel via AlieExpress, misschien daar eens kijken op motortype, tis het proberen waard.
_________________ Citroën C4 Picasso Exclusive. Lexia/Diagbox (7.60). ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
|
29 sep 2019 18:52 |
|
|
toeter20
C5club Bikkel
Geregistreerd: 05 jul 2017 18:12 Berichten: 401 Woonplaats: omgeving enkhuizen
Auto: C5 3.0 v6 Exclusive break
Opties: leder, jbl, navigatie
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10402
kilometerstand: 175000
Kleur: licht blauw
Naar boven
|
Re: Eindelijk een ph2 break v6 maar, gelijk problemen.
Paar weken terug een 407 bekeken. Daar zat ook alles onder gekliederd met een soort van vloeibare pakking. Die heb ik toen maar laten staan. Maar, als ik geen keus heb ..... Ik had toevallig bij de verkoper de olie nog gepeild, en nu thuis nog een keer. Ik heb niet het idee dat er een noemenswaardige hoeveelheid verdwenen is. Eerst alles van de week maar een keer goed schoonmaken.
|
29 sep 2019 19:15 |
|
|
|