Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 159 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
 verlies vermogen 2.0hdif 2005 
Auteur Bericht
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2015 11:50
Berichten: 1258
Woonplaats: 0181
Auto: Citroen C4 Picasso Exclusive.
Opties: Vol automaat, Panoramisch dak, Pdc, BiXenon en een Magneti Marelli RT5.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Organummer: 11623
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200.000
Kleur: Gris Aluminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
Zo zie je maar, heel klein onderdeeltje stuk met grote gevolgen, top dat je het gevonden hebt :smt023

_________________
Citroën C4 Picasso Exclusive.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).


13 aug 2018 08:20
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 16:58
Berichten: 13866
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
op blz 1, had ik al een vermoeden.


13 aug 2018 08:33
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
Hierdoor komt de vacuum voorraad tank nooit onder de gewenste druk. Dit heeft gevolgen voor alles wat met vacuum werkt.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


13 aug 2018 08:52
Profiel
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 jan 2013 17:13
Berichten: 1211
Woonplaats: Soestdijk
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat PhII
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 160.000
Kleur: Donkergrijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
Vermoedelijk heb je nu gevonden waar ik in het allereerste begin op wees.

Het is een merkwaardig verschijnsel: Als er een groot probleem optreedt lijkt het wel of men niet wil accepteren dat het een zeer kleine oorzaak kan hebben.
Ook ik heb wekenlang rondgereden met een turbo die het niet deed, met allerlei theorieën, totdat Brian bij GJO ff die bochtstukjes verving. Probleem over.

Weer opnieuw de aanwijzing dat je steeds "van onderaf" een probleem moet benaderen: het simpelste ding eerst. Meestal ook verreweg het goedkoopst.

_________________
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop


13 aug 2018 10:30
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 24 jun 2013 17:26
Berichten: 192
Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: C5X7 2.0 HDiF automaat break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 225000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
Ik ben vooral op het verkeerde spoor beland omdat ik in eerste instantie wel voldoende vacuüm had bij de turbo, als dat er niet was geweest had ik wel verder naar het vacuüm gekeken. Ik kijk altijd naar de goedkoopste en simpelste oplossing!

Mijn vermoede is dat het scheurtje zo minimaal was dat bij voldoende vacuüm het als het ware dicht getrokken werd, het begon ook met dan wel power en dan weer niet.

Maar kennelijk is er nu voldoende vacuüm om alles correct te laten werken, ik ervaar ten minste geen problemen meer.

Het systeem is best wel goed maar de uitvoering van Citroen is gewoon slecht, zo'n t-stukje echt zo fragiel belachelijk en het zit ook zo rommelig in elkaar van rubber naar kunststof weer naar rubber dan metaal weer rubber en kunststof dan nylon enz

Ik ga nog wel verder zoeken waarom de tank geen constant vacuüm vasthoud.

Is het niet gewoon zo dat zodra de vacuümpomp niet meer draait er dus ook geen vacuüm meer kan zijn, of is de constructie hermetisch dicht met een terugslagklep of zo?

_________________
Dspecial 1971
C5 2.0HDIF break automaat 2006
C3 1.4 automaat 2003


13 aug 2018 13:26
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
Het voorstel van JanSr is begrijpelijk, maar komt feitelijk wel neer op het vervangen van onderdelen in plaats van diagnose stellen.

Ik ben meer van de diagnose, het nemen van stappen, trekken van een conclusie en vervolgens de volgende stap nemen.
De TS heeft ook de juiste stappen genomen. Dat daarbij iets mis is gegaan kan gebeuren en zij hem vergeven. Hij is tenslotte geen diagnose expert. En "achteraf kiek ie een koe in de kont" zeggen ze bij ons in Twente.

Het vacuüm systeem is in principe gewoon dicht. Het vacuüm blijft staan als de motor stopt. Wel zal er na enige tijd wat verlies optreden als de auto al stil staat, dat is geen probleem.
Met de vacuüm pomp die je inmiddels hebt kun je deel voor deel testen op lekkage of verlies.
Succes!

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


13 aug 2018 15:53
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 24 jun 2013 17:26
Berichten: 192
Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: C5X7 2.0 HDiF automaat break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 225000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
Voor de duidelijkheid ik ben zelf verantwoordelijk voor de manier waarop ik dit heb proberen op te lossen ik zou niet durven om iemand iets kwalijk te nemen of zo en inderdaad ben ik een beetje te snel (eigenwijs :cit16 ) geweest met het vervangen van dingen maar gelukkig zijn de kosten binnen de perken gebleven.

Ik ben jullie dankbaar voor het meedenken en het aandragen van mogelijke oplossingen, was weer een mooi leerproces.
Geeft toch een kick als je als amateur dit soort dingen 'zelf' kan oplossen.

groet, Tom

_________________
Dspecial 1971
C5 2.0HDIF break automaat 2006
C3 1.4 automaat 2003


13 aug 2018 16:57
Profiel
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 jan 2013 17:13
Berichten: 1211
Woonplaats: Soestdijk
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat PhII
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 160.000
Kleur: Donkergrijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
@BJG: uiteraard is het wetenschappelijk verdedigbaar om te beginnen met een degelijke analyse. Dat is voor velen niet te betalen. Op dit forum dank zij BJG gratis. Grote kans dat het langer duurt dan de botte oplossingsmethode.
Aantrekkelijk is namelijk de "wegenwachtmethode": gebruik maken van uiterst praktische praktijkoplossingen van zeer ervaren sleutelaars, zoals je die ook bij GJO vindt.

Zo ben ik nog steeds de wegenwacht dankbaar, die mij een spuitbus remmenreiniger meegaf om met mijn XM V6 thuis te komen van de Zeeburgertunnel. Ik stond daar stil, hij vroeg wat er gebeurd was. "alsof iemand het contact afzette" zei ik.
"Bijna altijd de eindtrap van de ontsteking bij deze auto's." Met de remmenreiniger koelde hij het dingetje af en de auto startte meteen. Na vier keer spuiten was ik thuis.

_________________
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop


13 aug 2018 18:24
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
:smt023
Soms kun je inderdaad beter beginnen met eenvoudige voor de hand liggende zaken alvorens aan een analyse te beginnen.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


13 aug 2018 19:22
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 159 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 44 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.