Auteur |
Bericht |
marcel suchan
C5club Rookie
Geregistreerd: 14 mei 2018 11:51 Berichten: 17
Auto: break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 195650
Kleur: zwart
Naar boven
|
slecht schakelen
Ik heb sinds vandaag dat in moeilijk terug kan schakelen naar zijn 3e versnelling moet echt een paar keer duwen voor hij echt in de vertanding wilt vallen. Op schakelen gaat ook niet echt soepel maar dat gaat nog zonder irritatie en bij zijn 5e versnelling is het net of hij ergens tegen aan loopt tijdens schakelen. Bak maakt geen rare geluiden ook niet tijdens schakelen , koppeling slipt niet kraakt niet ook hoor ik mijn druklager niet.Wel grijpt de koppeling erg hoog aan en ook heb ik last van een glazuurde koppelingsplaat deze gaf bij wat schokken met overschakelen nooit geen problemen.
Nu heb ik volgens mij hier ooit op het forum gelezen dat er van het schakel mechanisme op de bak wel eens een bout of een moer wilt los lopen maar kan dit nergens meer vinden. Klopt dit en waar zit dit zodat ik dat als eerste kan uitsluiten. Of zou het gewoon een koppeling zijn die op is.
|
26 mei 2018 21:02 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: slecht schakelen
Dat loslopen van een moer gebeurt soms in de BE bak, dat is de moer van het 5e versnellingstandwiel. Dan schiet de bak uit die versnelling. Maar dat staat los van wat ik hier lees...…..
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
27 mei 2018 13:42 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 16:58 Berichten: 13866 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor
Naar boven
|
Re: slecht schakelen
wat doet hij in zijn achteruit?
|
27 mei 2018 13:48 |
|
|
marcel suchan
C5club Rookie
Geregistreerd: 14 mei 2018 11:51 Berichten: 17
Auto: break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 195650
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: slecht schakelen
Nu je het zegt Willy is het eigenlijk begonnen met slecht in zijn achteruit te krijgen regelmatig even terug in zijn 1 en dan pas in zijn achteruit te krijgen.
|
27 mei 2018 15:21 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 16:58 Berichten: 13866 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor
Naar boven
|
Re: slecht schakelen
dan zal het de koppeling zijn die stuk is . dan komt de primaire as van de bak niet tot stilstand.
|
27 mei 2018 15:25 |
|
|
marcel suchan
C5club Rookie
Geregistreerd: 14 mei 2018 11:51 Berichten: 17
Auto: break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 195650
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: slecht schakelen
Bedankt dan weet ik wat me te doen staat dinsdag maar even een afspraak maken voor een koppelings wissel.
|
27 mei 2018 18:11 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 16:58 Berichten: 13866 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor
Naar boven
|
Re: slecht schakelen
nu is te zien hoe lang je er mee gereden hebt , de synchromesh in de versnellingsbak heeft nu ook veel moeten werken , het zou kunnen dat die nu ook versleten zijn.
|
27 mei 2018 21:33 |
|
|
|