Ontwikkeling OilSaver door GW-tje
Auteur |
Bericht |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13873 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: Ontwikkeling OilSaver door GW-tje
je bent rond de pot aan het draaien zijn aan deze eisen allemaal voldaan http://www.onlineolie.be/blog/post/2-we ... everbruik/daar heb je nog geen antwoord aan gegeven , je hebt maar 1ding voor ogen ik zeg het nogmaals ik ken niemand die zegt mijn wagen verbruikt veel olie die mensen die zeggen dat de motor veel olie verbruik was dat van km 0 als dat van km 0 was heb je recht van spreken , en als het nu is , is er slecht onderhoud van de motor een Nederlander rijd wel veel km met dezelfde motor , wat is dan de reden dat de motor olie pakt dat wil zeggen dat er onderdelen slijten GW-tje als je schrijft , doordat er onderdelen slijten en daar door de motor olie neemt ben ik naar een oplossing aan het zoeken ,dan ben ik akkoord
|
11 jan 2016 11:42 |
|
|
Willyb
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 16 feb 2012 01:25 Berichten: 669 Woonplaats: Emmerich am Rhein Dld.
Auto: VW T5.1 multivan
Opties: 8 pers. En extra verwarming.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 150000
Kleur: Rood
Naar boven
|
Re: Ontwikkeling OilSaver door GW-tje
@ willy4, je hebt gelijk dat er wat mis is met de motor, dat heb ik ook diverse keren gezegd. Maar dat een Nederlander te lang met de zelfde motor rijdt is natuurlijk onzin er zullen ook Belgen , Duitsers en andere nationaliteiten zijn . GW probeerd een oplossing te vinden voor deze berijders van " oude auto's" en daar nog veel plezier van kunnen hebben. En er zijn oplossingen te over voor dit probleem. Ik heb zelf oldtimers en die probeer ik ook rijdend te houden met de oplossingen die er zijn. En ik zet er dan ook niet een nieuwe motor in. Mijn Engelse taxi had een miljoen km gelopen en met simpele goedkope oplossingen rijdt hij nog steeds ( helaas niet meer bij mij, maar bij mijn neef) Gr. Willy B
_________________ Huidige voertuigen,Volkswagen T5.1 multivan bj 2008 , DKW Hummel (1960), Lomax 2-4 (1973), BMW r25-3 (1952),
|
11 jan 2016 12:02 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13873 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: Ontwikkeling OilSaver door GW-tje
@ willy4, je hebt gelijk dat er wat mis is met de motor, dat heb ik ook diverse keren gezegd. dat is ook zo , dat probeer ik ook al lang te zeggen en hier ook viewtopic.php?f=5&t=16551&start=225als het zo erg is zoals sommige zeggen , en als het van km nul is springt hier wel test aankoop en de groen mannen en nog andere verenigen op en verschijnd het wel in kranten en tijdschriften als er iets mis is met de motor en het kost veel geld voor het te herstellen en je zoekt naar een oplossing , en die kan gevonden word ben ik volledig akkoord en daar sta ik ook achter maar bij hoog en laag blijven beweren dat er niets mis is met de motor , tegen zulke dingen kan ik niet tegen
|
11 jan 2016 12:25 |
|
|
Willyb
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 16 feb 2012 01:25 Berichten: 669 Woonplaats: Emmerich am Rhein Dld.
Auto: VW T5.1 multivan
Opties: 8 pers. En extra verwarming.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 150000
Kleur: Rood
Naar boven
|
Re: Ontwikkeling OilSaver door GW-tje
de Willy's zijn het dus met elkaar eens. Ik hoop dat GW het er ook mee eens is. @GW nog even gezocht op internet ? Wat betreft olieafscheiders wat er zoal in de handel is?
_________________ Huidige voertuigen,Volkswagen T5.1 multivan bj 2008 , DKW Hummel (1960), Lomax 2-4 (1973), BMW r25-3 (1952),
|
11 jan 2016 12:37 |
|
|
goudfrank
V.I.P.
Geregistreerd: 16 aug 2014 13:59 Berichten: 1236 Woonplaats: De Stad Klundert
Auto: Break 2 liter LP
Opties: Pack André en Toverknopje
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09261
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 335404
Kleur: EZRC**
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Ontwikkeling OilSaver door GW-tje
@GW-tje: Laat je niet opjagen, ga rustig door met je gewaardeerde onderzoek en zet een plaatje op van Henk Wijngaard. Stille Willy bijvoorbeeld. Groet, Jan
|
11 jan 2016 13:22 |
|
|
Willyb
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 16 feb 2012 01:25 Berichten: 669 Woonplaats: Emmerich am Rhein Dld.
Auto: VW T5.1 multivan
Opties: 8 pers. En extra verwarming.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 150000
Kleur: Rood
Naar boven
|
Re: Ontwikkeling OilSaver door GW-tje
Ik wil de discussie splitsen in twee dingen. 1e , wat mijn naamgenoot en ik elke keer proberen duidelijk te maken , Dat er met de motor iets mis is, is duidelijk. Of dat komt door ouderdom, slijtage , of behandeling van de motor . Zal mij worst zijn. 2e , het probleem goedkoop oplossen is wat anders. Maar die oplossingen zijn er ten overvloede in de handel, per merk en universeel. Zie in vorige post de links enz. GW laat je niet ontmoedigen , vind het wiel opnieuw uit. Over dit onderwerp is de discussie voormij verder over. En heb ik mijn mening gezegd en heeft U geen last meer van mij
_________________ Huidige voertuigen,Volkswagen T5.1 multivan bj 2008 , DKW Hummel (1960), Lomax 2-4 (1973), BMW r25-3 (1952),
|
11 jan 2016 13:56 |
|
|
Jay Jay
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 25 feb 2012 22:04 Berichten: 208 Woonplaats: Uden
Auto: C5 Berline Difference II 2.0 16v
Opties: CC, PDC, Schuif/kanteldak, Audio, Regensensor.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 244.000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: Ontwikkeling OilSaver door GW-tje
Ik kan uit ervaring zeggen dat het olieverbruik NIET aan de carterventilatie ligt. Natuurlijk is het theoretisch goed mogelijk dat er een minimale hoeveelheid olie met de carteronluchting mee komt en vervolgens wordt verbrand, maar het werkelijke probleem zit bij deze motoren bij de zuigerveren. Ik heb op mijn werk regelmatig te maken gehad met olieverbruik van diverse PSA auto's. Met grote regelmaat hebben wij met een endoscoop in de cilinder gekeken. Daarbij is meestal te zien dat er olieresten achterblijven op de cilinderwand. Oorzaak: Een vervuilde olieschraapveer. In dat geval wil een goede reiniging van de motor middels het flushen van de motorolie. Wij hebben goede ervaringen met de producten van Forté. Bij motoren met wat meer km's zien we ook vaak slijtplekken op de cilinderwand. In dat geval is er niet heel veel wat je kunt doen. (tenminste wat economisch verantwoord is)
Bij de THP en VTi motoren zien we regelmatig al slijtplekken in de cilinderwand bij lagere km standen. .
Hoe dan ook is het voor de 16v motoren en THP/VTi motoren van levensbelang de juiste olie te gebruiken. En nee, de olie van bijvoorbeeld de Aldi of Action hebben niet de zelfde specificaties als de olie die er wel in hoort (nee echt niet, en het is GEEN commercieel complot van de oliefabrikanten)
Maar hoe dan ook ben ik nog wel heel erg benieuwd naar het idee, de uitvoering en uiteindelijk het resultaat van GW-tje zijn oplossing! Dus ik ga deze volgen!
_________________ Lexia 3 en Diagbox (v7.52) aanwezig!
|
11 jan 2016 14:27 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: Ontwikkeling OilSaver door GW-tje
Laat mij maar lekker om de pot draaien. Mijn beide C5-en zopen olie en omdat ik die gedeeltelijk terugvond in het inlaatspruitstuk, is mij wel duidelijk waar de meeste olie verbruikt wordt. Mijn vorige dame heb ik stevig met Forté geflushed en dat heeft niets gebracht. Vandaar dat ik de oplossing in de carterventilatie zoek. Daarnaast heb ik ook nog wel ergens wat lekkage langs de één of andere pakking die ik nog niet heb kunnen traceren. C5-Ph1 - 1:2500-3000 km stand 355.000 C5-Ph1 - 1:3500-4000 km stand 255:000
Wat me opvalt is dat praktisch alle dieselmotoren een olieafscheider aan boord hebben en geen olieverbruik. Praktisch alle benzinemotoren hebben er geen en die verbruiken olie. Conclusie......
Ik ga in China een olieafscheider bestellen voor 40 euro inclusief verzending en dan de rest van het systeem opbouwen, daar zit nog uitdaging voldoende in. Het wiel opnieuw uitvinden hoeft niet en ik heb ook nog niet het idee dat ik zo even een afscheider ontwerp met een beter rendement dan wat er te koop is. Daarna gaan we gewoon weer testen.
Ik denk dat de VTI en THP motoren van nieuw af aan wel teveel olie verbruiken via de carterventilatie Willy4, waar komen anders die dichtgekoekte inlaatpoorten vandaan?
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
11 jan 2016 14:39 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Ontwikkeling OilSaver door GW-tje
GW-tje schreef: .....Wat me opvalt is dat praktisch alle dieselmotoren een olieafscheider aan boord hebben en geen olieverbruik. Praktisch alle benzinemotoren hebben er geen en die verbruiken olie. Conclusie.......... Heeft mijn V6 een olieafscheider? Verbruik is nihil. Ververst wordt er om de 30 kkm, en tussendoor gaat er één keer een litertje bij. Dat is op zich niet eens echt nodig, immers er zit tussen minimum en maximum niveau bij deze motor 2 liter, maar ik hou 'm graag tegen het maximum aan Er zit nu INEO 5W30 in, in een vroeger leven is er vermoedelijk 5W40 in gegaan. Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
11 jan 2016 14:59 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13873 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: Ontwikkeling OilSaver door GW-tje
voor die mensen die geloven dat het olie verbruik volledig is opgelost is ,zet dan maar is 1l op vuur en laat die dan maar uitkoken , dan staat er op de wagen nog een olie koeler op ik denk niet dat je op 100 graden komt
|
11 jan 2016 15:21 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7268 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: Ontwikkeling OilSaver door GW-tje
De laatste keer dat ik een obd scanner aansloot was de temperatuur geloof ik 114 graden. Kan er 2 naast zitten, 116. Dat was voor mij ook een aanleiding om het in de afzuiging te gaan zoeken. Natuurlijk hebben de zuigerveren van deze motoren issues. Dat oplossen is niet eenvoudig of kosteneffectief. Iedere liter die een restrictor spaart is er weer een... De illusie dat dit het verbruik naar 0 terug brengt heb ik niet of nooit gehad.
|
11 jan 2016 16:02 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13873 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: Ontwikkeling OilSaver door GW-tje
ik weet het niet ik heb er nog niet opgelet doe het dan maar is op 116 graden
|
11 jan 2016 16:08 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7268 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: Ontwikkeling OilSaver door GW-tje
Je ziet 1 dingetje over het hoofd volgens mij: Onder het kleppendeksel sproeit en spattert de olie in het rond; die nevel hoeft helemaal niet warm te zijn.
|
11 jan 2016 16:13 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13873 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: Ontwikkeling OilSaver door GW-tje
normaal zit daar een plaatje in om de druppels tegen te houden
|
11 jan 2016 16:31 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7268 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: Ontwikkeling OilSaver door GW-tje
Volgens mij en anderen dus niet bij de ew10a. Vandaar ook het initiatief van GWtje.
|
11 jan 2016 16:49 |
|
|
|