Motor of turbo storing C5 HDI 2.0 automaat break 2004
Auteur |
Bericht |
JanSr
C5club Veteraan
Geregistreerd: 29 jan 2013 18:13 Berichten: 1220 Woonplaats: Soestdijk
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat PhII
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 160.000
Kleur: Donkergrijs
Naar boven
|
Re: Motor of turbo storing C5 HDI 2.0 automaat break 2004
Benieuwd
_________________ Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
|
12 feb 2020 11:22 |
|
|
Schippers
C5club Newbie
Geregistreerd: 22 maart 2018 12:33 Berichten: 8 Woonplaats: Arnhem
Auto: Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 295678
Kleur: Grijs
Naar boven
|
Re: Motor of turbo storing C5 HDI 2.0 automaat break 2004
Beste C5 leden, Hierbij nog even een terugkoppeling van mijn storing vraag in de clubleden groep. Zoals aangegeven heb ik de C5 in onderzoek gegeven bij Citroen garage Ebben te Malden i.v.m. de verstoring van het motorvermogen en geen kickstart. De monteur(s) hebben het volgende gevonden en gerepareerd: • De vacuüm slang (14) • Slang lucht inlaat turbo (poreus) • Luchthoeveelheidsmeter was kapot (hoofdoorzaak) en is vervangen. Het is onvoorstelbaar wat dit het verschil maakt, de kickstart functioneert weer volledig en de C5 accelereert weer als een beest (zoals een 2.0 is ontworpen vanuit Citroen)!!!!. Mijn dank voor jullie tips. Ronald Schippers.
|
12 feb 2020 18:18 |
|
|
H_H
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 12 feb 2013 16:44 Berichten: 3030 Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Naar boven
|
Re: Motor of turbo storing C5 HDI 2.0 automaat break 2004
Dus de twee tips hier in het draadje waren de juiste; vacuum en LMM. Ik neem aan dat je met kickstart trouwens kickdown bedoelt?
_________________ Toen: Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4 C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
|
12 feb 2020 18:38 |
|
|
JanSr
C5club Veteraan
Geregistreerd: 29 jan 2013 18:13 Berichten: 1220 Woonplaats: Soestdijk
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat PhII
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 160.000
Kleur: Donkergrijs
Naar boven
|
Re: Motor of turbo storing C5 HDI 2.0 automaat break 2004
Waarmee de waarde van zo’n forum maar weer eens is aangetoond
_________________ Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
|
12 feb 2020 20:02 |
|
|
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3558 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré
Naar boven
|
Re: Motor of turbo storing C5 HDI 2.0 automaat break 2004
H_H schreef: :smt023
Dus de twee tips hier in het draadje waren de juiste; vacuum en LMM.
Ik neem aan dat je met kickstart trouwens kickdown bedoelt? Correctie: 3. Niet om op de borst te kloppen maar ook de slang tussen de turbo en inlaat was geopperd. Overigens vind ik het nogal wiedes dat de garage het heeft opgelost. Ze hebben gewoon alle mogelijke oorzaken opgelost door ze te vervangen
|
12 feb 2020 20:25 |
|
|
JanSr
C5club Veteraan
Geregistreerd: 29 jan 2013 18:13 Berichten: 1220 Woonplaats: Soestdijk
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat PhII
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 160.000
Kleur: Donkergrijs
Naar boven
|
Re: Motor of turbo storing C5 HDI 2.0 automaat break 2004
Toch best interessant. Het vervangen van zo'n vacuumslangetje kost vrijwel niets Een lek in de intercoolerslang geeft enig vermogensverlies, maar laat de turbo niet uitvallen. De LMM vervangen verbaast mij, maar ook dat gaat niet over geld, Belangrijk is, lijkt mij dat TS er af is gekomen zonder nieuwe turbo, want dan heb je het zomaar over 800+ €
_________________ Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
|
12 feb 2020 21:32 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7286 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: Motor of turbo storing C5 HDI 2.0 automaat break 2004
Wat kost een nieuwe lmm?
|
12 feb 2020 21:49 |
|
|
H_H
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 12 feb 2013 16:44 Berichten: 3030 Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Naar boven
|
Re: Motor of turbo storing C5 HDI 2.0 automaat break 2004
40€
_________________ Toen: Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4 C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
|
13 feb 2020 00:11 |
|
|
H_H
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 12 feb 2013 16:44 Berichten: 3030 Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Naar boven
|
Re: Motor of turbo storing C5 HDI 2.0 automaat break 2004
boes schreef: H_H schreef: :smt023
Dus de twee tips hier in het draadje waren de juiste; vacuum en LMM.
Ik neem aan dat je met kickstart trouwens kickdown bedoelt? Correctie: 3. Niet om op de borst te kloppen maar ook de slang tussen de turbo en inlaat was geopperd. Overigens vind ik het nogal wiedes dat de garage het heeft opgelost. Ze hebben gewoon alle mogelijke oorzaken opgelost door ze te vervangen Sorry Boes! Die had ik inderdaad over het hoofd gezien. Wel grappig trouwens dat die drie opties exact de drie problemen waren.
_________________ Toen: Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4 C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
|
13 feb 2020 00:14 |
|
|
|