Auteur |
Bericht |
martslaats
C5club Bikkel
Geregistreerd: 25 feb 2016 01:03 Berichten: 382 Woonplaats: Roermond
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Naar boven
|
electrische thermostaat
vandaag een weerstand van 10 k ohm met een kroonsteen tussen de twee draden van de thermostaat geplaatst en weg is de beruchte melding eindelijk van die vervelende piep af wat steeds terug kwam en dat met een paar minuutjes werk en weerstandje van een paar cent met dank van een goede tip van een forumlid gr mart
|
10 maart 2020 21:29 |
|
|
Vin
C5club Fan
Geregistreerd: 12 apr 2016 11:23 Berichten: 83
Auto: C5 2.0 Berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 2
Organummer: 10049
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 232.000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
Re: electrische thermostaat
Hallo Mart, Zou je een foto kunnen plaatsen van die weerstand en de plaats waar die zit, de 2 draden etc..?. Krijg ik een beetje beeld van hoe dat zit. Mvg.
|
10 maart 2020 21:51 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: electrische thermostaat
In je eigen draadje schreef je: Vin schreef: JW-C5 schreef: heb jij er nog een gestuurde thermostaat in zitten? Of is die ooit vervangen door een 89 graden exemplaar, zonder stekker aansluiting? Als dat laatste het geval is, ligt het kabeltje los, en is het "circuit onderbroken".
Heb je nog wél de originele 105 graden thermostaat, met aansturing dus, moet je er wel wat aan doen. Om oververhitting van de motor te voorkómen Ik heb geen idee JW. Ik heb m zelf net 2 maanden.................. Ik zal vragen of ie die thermostaat ook mee kan nemen. Altijd handig lijkt mij. Alhoewel de meters niet aangeven dat ie te warm wordt. ...... Heb je dan al gecheckt welke thermostaat er in zit? Als dat nog de originele 105 graden thermostaat is, zit de stekker daarop aangesloten. Bij een 89 graden thermostaat die daar de vervanger van kan zijn, hangt die stekker los. Daarop moet je dan die weerstand van 10 kOhm aansluiten. Oftewel: duik onder de motorkap en check hoe dat zit. Overigens zou ik zelf dat weerstandje erin solderen en af isoleren. Van kroonsteentjes hou ik niet, zeker niet onder de motorkap.... Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
10 maart 2020 22:01 |
|
|
Genem
|
Re: electrische thermostaat
martslaats schreef: vandaag een weerstand van 10 k ohm met een kroonsteen tussen de twee draden van de thermostaat geplaatst en weg is de beruchte melding eindelijk van die vervelende piep af wat steeds terug kwam en dat met een paar minuutjes werk en weerstandje van een paar cent met dank van een goede tip van een forumlid gr mart 10k en 0.5w voldoende?
|
27 apr 2020 10:38 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7286 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: electrische thermostaat
Meer dan genoeg.
|
27 apr 2020 10:58 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: electrische thermostaat
Je bedoelt die ½W? Dat is meer dan voldoende. Zelfs al zou er 14V op dat weerstandje van 10 kOhm komen te staan, dan nog wordt daarin maar 0,02 W warmte opgewekt Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
27 apr 2020 11:00 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13886 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: electrische thermostaat
|
27 apr 2020 11:57 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7286 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: electrische thermostaat
Ik heb die weerstand overigens gewoon in de stekker geprikt en omwikkeld met tape.
|
27 apr 2020 11:59 |
|
|
jantje1948
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 04 aug 2017 11:44 Berichten: 2181 Woonplaats: Breda
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Naar boven
|
Re: electrische thermostaat
P=VxV/R=14x14/10000=0,0196 Watt.
_________________ Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
|
27 apr 2020 12:47 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7286 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: electrische thermostaat
Gewoon wat je hebt liggen en kunt beetpakken dus. 1/8e watt is al zatt ...
|
27 apr 2020 12:56 |
|
|
Vin
C5club Fan
Geregistreerd: 12 apr 2016 11:23 Berichten: 83
Auto: C5 2.0 Berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 2
Organummer: 10049
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 232.000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
Re: electrische thermostaat
Ik heb ook een 10 kOhm weerstand in de stekker gestoken en met tape omwikkelt. In eerste instantie niets aan de hand. Kreeg ik laatst toch weer een storing, piepje. Heb m afgelopen zondag aan de computer gehangen en geprobeerd de storing te wissen maar kreeg m niet weg terwijl dat eerder wél ging. Toen bedacht ik om de laatste verandering die is aangebracht weer ongedaan te maken; heb dus de weerstand er weer uitgetrokken. Nu kreeg ik de storing wel weg...? Vreemd Nu moet ik erbij vermelden dat er naast de storing van de thermostaat nog een 2de storing staat vermeld. Die van de katalysator. Schijnt vol te zitten..? Is dat heel prangend? Of zeg je; daar kun je nog wel even mee rijden. Mvg Beun de Haas
|
09 jun 2020 17:20 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: electrische thermostaat
Wat is de exacte foutcode en omschrijving?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
10 jun 2020 20:05 |
|
|
Vin
C5club Fan
Geregistreerd: 12 apr 2016 11:23 Berichten: 83
Auto: C5 2.0 Berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 2
Organummer: 10049
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 232.000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
Re: electrische thermostaat
Hallo BJG, Ik heb de voiture weer even aan de computer gehangen om het op te zoeken maar de katalysator storing was niet meer te vinden. Blijkbaar is dat de storing die het incidentele piepje geeft. Die komt nog wel een keer terug. Dan zal ik hem op het forum plaatsen.
Andere storingen die permanent zijn, zijn die van de: 1. bediening gestuurde thermostaat, onderbroken circuit. Code P0597 Open loopregeling (omstandigheden om over te gaan op closed loop niet bereikt.
2. Geen waarde met de stuurhoeksensor niet ontvangen. Waarde niet correct. Code P05D2
3. Airco storing. Vochtigheidssensor niet bepaald. Code F702
Mvg Vin
|
11 jun 2020 20:52 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: electrische thermostaat
1 is al besproken. 2 kan je negeren 3 lijkt op een configuratie probleem.
Ik vermoed dat je niet alle fouten in motormanagement hebt uitgelezen? 3 lijkt mij uit de BSI te komen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
14 jun 2020 00:22 |
|
|
|