Auteur |
Bericht |
mrvroos
V.I.P.
Geregistreerd: 24 aug 2008 20:03 Berichten: 595 Woonplaats: 0318
Auto: Tourer Ligne Business
Opties: Panoramadak, metallic, getinte ruiten rondom, inklapbare spiegels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12021CJ
Productienummer: 10251
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 235345
Kleur: Blauw
KPH: Achter
Naar boven
|
Aan alle HPi-rijders
Ben bezig met het uitvogelen hoeveel HPi’s er nog in Nederland geregistreerd staan. In de data van het RDW staan er in totaal 188, waarvan 119 Breaks, geregistreerd. Daartussen zijn er met een - pas of allang - verlopen APK, die zijn waarschijnlijk al niet meer in gebruik.
Maar voor de C5-club en het forum lijkt het mij wel interessant te weten wie van ons er nog een HPi bezit, al dan niet in gebruik. Ik weet er in ieder geval één, en dan bedoel ik niet de mijne. Nee, naast die van mij is er minstens nog een.
Dus HPi-bezitters/rijders, meld je eens in dit draadje, met: - jouw forumnaam - uitvoering (Break of Berline), - bouwjaar - kleur - sinds wanneer je hem (haar) hebt - km-stand - evt. overwonnen motorische problemen (waardoor dit type berucht werd) en hoe die is/zijn opgelost.
Hierbij mijn aandeel: mrvroos, Break, 2001/registratie 2002, Bleu Mauritius, 24-2-2006, 168K+, hikjes bij gas geven; andere bobine.
_________________ C5 II X7 Ligne Business Bleu 2009 Vorige Citroens (vanaf 1980): GSA Club (bruin), VISA II (rood), Visa 1.4 TRS (wit), ZX Avantage 1.4 (rood), Xantia 1.8i 16V PhI (groen), Xantia 1.8i 16V PhII, C5 Break HPi Exclusive (Bleu Mauritius) (groen),
9,9 l/100 km
|
06 sep 2019 09:09 |
|
|
ZieTroen
V.I.P.
Geregistreerd: 07 jun 2012 20:49 Berichten: 271 Woonplaats: Deventer
Auto: C5 Break 2.0 Difference
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 175550
Kleur: Gris Orageux Metallic
Naar boven
|
Re: Aan alle HPi-rijders
Hi mrvroos,
Nadat mijn oog nogmaals viel op b.s. onderwerp, dacht ik toch iets gezien te hebben wat in de lijn ligt.... . En dat was een (dacht ik) HPI, die te koop staat bij mijn onderhoudsgarage. De letters staan als zodanig niet vermeld, maar een Exclusive, die op benzine rijdt, komt toch knap in de buurt, dacht ik zo. Zie de aangeboden C5 Break 2.0 van 2004 bij Wagemans in Lettele.
Dit zal één van de nog rondrijdende HPI's zijn. Ik dacht, ik meld het maar even.
Gr., Zietroen
|
17 okt 2019 20:45 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7418 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: Aan alle HPi-rijders
De hpi is tot 2003 geleverd, en er staat altijd expliciet hpi op de achterklep.
|
17 okt 2019 22:24 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33483 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Aan alle HPi-rijders
Dat zijn natuurlijk slechts plakletters , maar een 2004 zal gewoon een 2.0i-16v zijn idd
_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera
|
17 okt 2019 22:58 |
|
|
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3590 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré
Naar boven
|
Re: Aan alle HPi-rijders
Snap de aantrekkingskracht ook niet? Bijna net zoiets als een THP fanclub
|
17 okt 2019 23:03 |
|
|
ZieTroen
V.I.P.
Geregistreerd: 07 jun 2012 20:49 Berichten: 271 Woonplaats: Deventer
Auto: C5 Break 2.0 Difference
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 175550
Kleur: Gris Orageux Metallic
Naar boven
|
Re: Aan alle HPi-rijders
Menno schreef: Dat zijn natuurlijk slechts plakletters , maar een 2004 zal gewoon een 2.0i-16v zijn idd Nou Menno, dat was mijn twijfel ook een beetje, want als ik naar de frontfoto kijk, zie ik de aanwezigheid van die ruitenwisser-klepjes. Of dit (naast de HPI) ook een optie was bij andere modellen, is mij niet bekend. Letters zijn voorts leuk, om op papier mee te stoeien. Groet, Zietroen
|
18 okt 2019 11:24 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33483 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Re: Aan alle HPi-rijders
De exclusive was er ook als " gewone " 2.0i-16v Verschil was aan de buitenkant dus enkel te zien aan de plakletters HPi ... Maar de HPi is maar t/m 2002 geproduceerd. Die jij bedoelt uit 2004 is een "gewone" 2.0 , geen HPi ( 22-pb-zj )
_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera
|
18 okt 2019 11:33 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Aan alle HPi-rijders
Gaat het om deze C5? Dat is toch een gewone 2 liter, geen HPi? Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
18 okt 2019 11:39 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33483 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Re: Aan alle HPi-rijders
Ja die, nee dat is geen HPi
_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera
|
18 okt 2019 11:40 |
|
|
cieterman
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 25 apr 2009 17:29 Berichten: 818 Woonplaats: Den Haag
Auto: C5 Tourer 1.6 THP 16V 156 Exclusive
Opties: Wegdraaib. trekhaak Thule
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12912
Productienummer: 10188
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 132500
Kleur: KTVD Zwart Perla Nera
Naar boven
|
Re: Aan alle HPi-rijders
Onder de motorkap is de HPI onmiskenbaar te herkennen aan de plastic kap met HPI er op en aan het veel mooiere inlaatspruitstuk dan van de gewone 2.0i 16V. Dus in geval van twijfel even de motorkap open. Groeten, Cieterman
_________________
NSU 1000C '67, NSU 1000C '70 Citroën GS Br 1015 '77, GS Br 1130 '79 , BX 14 Leader '85, BX 16 TRI '87, XM D12 '90 / AX 1.1
C5 HPI '01-'04 orga 08948 (tot 52000km), C5 2.0 16V Break Diff II '04 -'16 orga 10018 (tot 165000 km) C5 Tourer 1.6 THP 16V Exclusive '12 v.a. 11-02-2016 (34000km) tot heden
|
18 okt 2019 14:45 |
|
|
ZieTroen
V.I.P.
Geregistreerd: 07 jun 2012 20:49 Berichten: 271 Woonplaats: Deventer
Auto: C5 Break 2.0 Difference
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 175550
Kleur: Gris Orageux Metallic
Naar boven
|
Re: Aan alle HPi-rijders
Jij ziet, jij ziet wat ik niet zie, en da's een exclusieve dame zonder een letturre of drie Excusè moi, je suis un petit bébête zal voortaan béturre oplettuh
|
18 okt 2019 14:51 |
|
|
C5HDI110
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32 Berichten: 4706 Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
Re: Aan alle HPi-rijders
Het is jammer dat een HPI niets geworden is, was een mooi stukje techniek, heel stiekem zou ik er één willen Ik snap best dat er HPI knuffelaars rondlopen
|
18 okt 2019 15:15 |
|
|
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
Re: Aan alle HPi-rijders
In de allereerste testen was ook de autoweek er enthousiast over. Zeker tov de PH1 2l16v was de HPI zuiniger, sterker en stiller (tenminste de eerste 20000 kms). Maar ja, de 2l16V's rijden nog itt de HPI's.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
18 okt 2019 15:35 |
|
|
H_H
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 12 feb 2013 16:44 Berichten: 3058 Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Naar boven
|
Re: Aan alle HPi-rijders
Als die goed doorontwikkeld was had het wat kunnen worden misschien
_________________ Toen: Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4 C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
|
18 okt 2019 15:36 |
|
|
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
Re: Aan alle HPi-rijders
Uiteindelijk was de intrinsieke hoge uitstoot van NOx de doodsteek van alle lean burn motoren. De HPI had een speciale NOx opslag kat die geregenereerd werd door tijdelijk rijk te gaan rijden. Maar die kon weer niet tegen zwavel. Mogelijk zou men tegenwoordig voor adblue toevoegen kiezen? Directe injectie is natuurlijk wel gebleven en wordt nu vrij universeel toegepast. Met zijn geheel eigen issues, die de HPI ook al had.... Hier een artikeltje over de hpi vol lof... https://d3heg8p4kr6m9p.cloudfront.net/app/uploads/2015/04/attachment-001_2000_7_8_34_motoren.pdfLeuk dat er iets over de benzine pomp genoemd wordt als hoogstandje, terwijl dat ding altijd kapot gaat en juist de reden dat de HPI's van de weg zijn.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
18 okt 2019 16:48 |
|
|
|