Citroen C5 club forum
https://c5club.nl/c5forum/

Afkeur te hoge CO
https://c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=4&t=21225
Pagina 5 van 6

Auteur:  martinc5 [ 14 okt 2019 13:13 ]
Berichttitel:  Re: Afkeur te hoge CO

Ik kom uit het hoge noorden en hier zeggen ze dan dat je met je boeren verstand zou zeggen dat die te weinig lucht krijgt maar iets meer lucht bij een rijk mengsel zou denk ik de toeren stationair ook verhogen.
Of hij krijgt wel voldoende lucht maar teveel benzine ingespoten door of een te lange inspuittijd of te veel druk op de injectorrail. :roll:

Auteur:  c5jan [ 14 okt 2019 13:27 ]
Berichttitel:  Re: Afkeur te hoge CO

Die laatste twee zijn mogelijk uit te lezen met een lexia?

Auteur:  JanSr [ 14 okt 2019 15:59 ]
Berichttitel:  Re: Afkeur te hoge CO

Ben je al eens bij Lijzenga in Damwoude geweest?
Handige, nette mensen met er veel Citroenbloed.

Auteur:  Zeevijver [ 14 okt 2019 16:09 ]
Berichttitel:  Afkeur te hoge CO

Daar komt mijn huidige voiture vandaan.
Zijn idd bereidwillige mensen.

Auteur:  BJG [ 14 okt 2019 22:17 ]
Berichttitel:  Re: Afkeur te hoge CO

c5jan schreef:
Conclusie kan dan zijn dat de sondes werken en er een probleem is met de regeling van lucht?

Dat wisten we al. Want de sonde vertelde rijk en dat was ook zo getuige de 4 gaswaarden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Auteur:  martinc5 [ 17 okt 2019 13:19 ]
Berichttitel:  Re: Afkeur te hoge CO

Vanmorgen nog eens weer wezen kijken met de obd en zag het volgende waar iemand mij uitleg over kan geven.
Bij koude start zie ik mijn eerste sonde netjes heen en weer schommelen en mijn tweede net onder de 0,45v, als de motor warmer begint te worden zie ik de waardes van alle twee ook mee omhoog gaan tot 0,85-0,9v.

Auteur:  BJG [ 17 okt 2019 14:34 ]
Berichttitel:  Re: Afkeur te hoge CO

0,45 is tegenspanning MM in open loop, normaal voor de tweede sonde koud.

Wat bedoel je met netjes heen en weer schommelen?

Welke frequentie en spanning?

Auteur:  martinc5 [ 17 okt 2019 23:32 ]
Berichttitel:  Re: Afkeur te hoge CO

De eerste pendeld dan tussen 0,3v en 0,7v.

Auteur:  BJG [ 18 okt 2019 18:45 ]
Berichttitel:  Re: Afkeur te hoge CO

Ok hij is op dat moment wel aan het verrijken en verarmen. De mengselregeling werkt dus wel. De spanningen kloppen niet helemaal, rijk is niet rijk genoeg en arm niet arm genoeg maar dat kan komen omdat de boel nog niet warm genoeg is.

Nu verder.
- SFT en LFT
- sondespanningen
- 4 gas

Tegelijk en dan laten draaien, dan weet je wat er gebeurt.

Het lijkt adhv wat je schreef dat hij op een gegeven moment in open loop gaat. Maar blijft lastig op afstand als je niet zelf kunt kijken en meten.

Auteur:  martinc5 [ 19 okt 2019 09:46 ]
Berichttitel:  Re: Afkeur te hoge CO

Bij koude start zie ik ol en zie de stft op en om en nabij de -20% staan en springt vervolgens op 0,0 de ltft blijft op 0,0%. Als de de temperatuur van de motor begint te stijgen omstreeks 40 graden gaat die in cl en gelijk daarna rond de 50 graden geeft die een OL-fault.
De lambdasondes zie ik in het begin nog reageren tot dat die een ol-fault aangeeft en de waardes rond de 0,8-0,85v blijven schommelen.

Auteur:  BJG [ 19 okt 2019 10:33 ]
Berichttitel:  Re: Afkeur te hoge CO

Ik begrijp niet wat je precies bedoelt met ol fout.
Is er een foutcode?

of zie je iets in meetwaarden?
en waar?

Auteur:  martinc5 [ 19 okt 2019 10:53 ]
Berichttitel:  Re: Afkeur te hoge CO

Als ik mijn obd op live data zet zie ik bij fuel system 1 de gegevens staan van wat die doet, open loop daarna closed loop en daarna geeft die aan open loop fault.

Auteur:  martinc5 [ 19 okt 2019 10:57 ]
Berichttitel:  Re: Afkeur te hoge CO

Het lijkt wel of de computer hem in een soort van noodloop zet met een rijker mengsel.

Auteur:  BJG [ 19 okt 2019 11:04 ]
Berichttitel:  Re: Afkeur te hoge CO

Ja hij gaat in open loop op dat moment.

Er is dus een foutcode. Daar moet je naar op zoek. Het motormanagement schakelt gewoon de regeling uit.

Auteur:  martinc5 [ 19 okt 2019 12:59 ]
Berichttitel:  Re: Afkeur te hoge CO

De enige foutcode die ik heb is p0413 en geeft uitlaatgas storing op het dashboard. Als ik de P code wis is de uitlaatgas storing ook weg en alle 2 komen terug na 2 x starten.

Pagina 5 van 6 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/