Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
 service en motor lampje is gaan branden ? 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 feb 2018 12:50
Berichten: 14
Woonplaats: Almere
Auto: C5 Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 190046
Kleur: grijs metalic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: service en motor lampje is gaan branden ?
Ja daar is ie weer , lampjes zijn een tijdje uit geweest na het resette van de comp. ik heb samen met
mijn maatje de bobines vernieuwd en gelijk de bougies motor olie en filter vervangen en de comp. gereset ,
maar ja helaas gister op weg naar Hoofddorp begon de lichtshow weer met de melding dat er een uitlaatgas probleem is.
De C5 start gelijk en loopt keurig op 4 cil.
Wat zou ik nu nog kunnen doen aan het probleem van de melding. :smt198
Mvg. Fred-15


22 apr 2018 22:43
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: service en motor lampje is gaan branden ?
Het enige juiste dat je nu kunt doen is uitlezen.

De foutcode geeft aan wat de regeleenheid aan afwijking heeft gezien. Aan de hand daarvan kan er de volgende stap worden gemaakt.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


24 apr 2018 19:38
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 feb 2018 12:50
Berichten: 14
Woonplaats: Almere
Auto: C5 Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 190046
Kleur: grijs metalic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: service en motor lampje is gaan branden ?
Zo daar ben ik weer even , na enige kilometers te hebben gegleden met mun C5 zijn spontaan de lichtjes weer aan gegaan, deze heb ik nu zelf maar uit gezet met de Professionele Full Protocoll Diagnosecomputer Type Autel AL519 en dat werkt subliem en dat voor 129.00 euries kan nu alle storingen zelf bekijken en resetten de auto rijd fantastieq tot 2e pingsterdag toen had zij geen zin om ons van uit IJmuiden terug te brengen naar Almere 123 in godesnaam de ANWB maar gebeld en lid geworden , de monteur bevestigde mijn vermoede dat de accu stuk was deze vervangen en 340 euro lichter kon ik weer naar huis glijden.Hopelijk blijft zij het nu voorlopig doen zonder problemen.

Gr. Fred-15. :mrgreen:


25 mei 2018 20:38
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: service en motor lampje is gaan branden ?
Het blijft zo dat de regeleenheid iets afwijkends heeft gezien en daarom een nieuwe foutcode heeft opgeslagen.

Jij focust op het wegkrijgen van de melding, dat snap ik. Maar eigenlijk is dat symptoombestrijding.

Wil je het probleem echt oplossen dan moet je kijken welke foutcode is opgeslagen. En aan de hand daarvan proberen te begrijpen wat er speelt.
Heb je dat helder dan kun je de oorzaak aanpakken. Dat is eigenlijk zoals het werkt.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


28 mei 2018 08:03
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: sico en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.