Auteur |
Bericht |
stevie
|
aankooptips
Goedenavond allemaal,
Ik ben nieuw hier maar nog geen C5 rijder.
Ik ben nu aan het onderhandelen met een autobedrijf en hopelijk komen we eruit.
Hij is voor mij nu de onderhouds historie aan het opvragen en er zit uiteraard een nap pas bij maar wat mij aan het twijfelen brengt is de hoge km stand die is nml 160000 hoe lang kan hij nog mee bv zonder problemen en ik begrijp dat je dat nooit helemaal zeker weet.
Uitvoering is de C5 break 2.0 16V exclusive automaat van 2002.
Hebben jullie voor mij wat advies en evt aaankooptips waar ik op moet letten als ik ga proefrijden.
Als ik hem koop neem ik hem zonder de 6 mnd garantie scheelt mij 1000 euro.
Nou in iedergeval vast bij voorbaat bedankt.
|
30 aug 2006 22:19 |
|
|
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Naar boven
|
Pak van die 1000 euro ongeveer 200 euro en laat een aankoop keuring uitvoeren door bijvoorbeeld Dekra. Dat levert een onafhankelijke mening op van de auto en kan een hoop problemen in de toekomst voorkomen...
En natuurlijk zelf rijden en je gevoel mee laten spreken. Dan rij je straks in een heerlijke auto
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
30 aug 2006 23:00 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33403 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Hoi , lees ook dit eens door : klik ...
Persoonlijk zou ik niet echt wakker liggen van die 160K , wel belangrijk is inderdaad de onderhoudshistorie na te gaan
Suc6 , ...
Groet , Menno.
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
31 aug 2006 07:53 |
|
|
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Er zijn er bij die een ton meer hebben draaien, en dat zonder problemen.
Alvast welkom
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
31 aug 2006 10:20 |
|
|
stevie
|
Bedant voor de al gegeven antwoorden maar ik vergat er bij te zetten dat het een benzine versie is.
Ik denk wel dat ik een aankoop keuring laat doen.
Die link waar nog meer info staat die had ik al gelezen daar kwam ik achter nadat ik mijn vraag voor de aankooptips had gestuurd.
Hoe kom ik er achter of dat hij al zijn updates heeft gehad staat dat in de onderhouds historie ?
|
31 aug 2006 12:14 |
|
|
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10664
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart
Naar boven
|
bij mij wordt aan de binnenkant van het klepje links van de bestuurder
(waar de zekeringen en de lexia aansluiting achter zit) een sticker met de code geplakt.
|
31 aug 2006 12:16 |
|
|
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
Re: aankooptips
stevie schreef: Goedenavond allemaal,
Ik ben nieuw hier maar nog geen C5 rijder. Ik ben nu aan het onderhandelen met een autobedrijf en hopelijk komen we eruit. Hij is voor mij nu de onderhouds historie aan het opvragen en er zit uiteraard een nap pas bij maar wat mij aan het twijfelen brengt is de hoge km stand die is nml 160000 hoe lang kan hij nog mee bv zonder problemen en ik begrijp dat je dat nooit helemaal zeker weet. Uitvoering is de C5 break 2.0 16V exclusive automaat van 2002. Hebben jullie voor mij wat advies en evt aaankooptips waar ik op moet letten als ik ga proefrijden. Als ik hem koop neem ik hem zonder de 6 mnd garantie scheelt mij 1000 euro. Nou in iedergeval vast bij voorbaat bedankt.
De V6 en de 2.0 op gas gekocht op 150.000. Hoeft geen enkel probleem te zijn.
Je zou moeten kiezen of kopen met garantie en zonder keuring, let dan wel op wat er in de garantie zit. Bij handelaren heb je alleen garantie op dingen die niet kapot gaan, dus GEEN garantie op koppeling, airco, waterpomp, etc, etc.
Alternatief is garantie laten lopen en een keuring laten doen bij Decra/ANWB of C-dealer die je vertrouwd.
Allebei niet doen lijkt me niet slim, voor geen enkele auto.
Prijs voor een 2002 Exclusive, rond de 10. Zitten er veel opties op als leer, schuifdak, CD-wisselaar, navigatie, dan mag het iets hoger. Geen enkele optie aanwezig dan moet het toch wel dik onder de 10 blijven.
Gr. Ronald
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
31 aug 2006 17:16 |
|
|
rob
|
Ook ik ben nieuw op jullie forum en ben van plan om een c5 ( op gas ) aan te schaffen. Zijn er bepaalde zaken waar je bij een aanschaf extra op moet letten....bv orginele g3 inbouw bij ter naam stelling?? ( ivm kleppen) Ook las ik het probleem van het reseten van de brandstofnivometer, en het (wel of niet ) verschil in cilinder inhoud tussen de 1.8 en 2.0, waar gaat jullie voorkeur naar uit ???
Ben benieuwd naar jullie reakties
grt rob.
|
01 sep 2006 22:12 |
|
|
fengels
C5club Bikkel
Geregistreerd: 26 jul 2006 22:19 Berichten: 264 Woonplaats: Venlo
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen
Naar boven
|
Ik geloof niet dat er ander kleppen in gezet worden als hij op gas wordt omgebouw, franse auto's hebben daar eigenlijk ook geen last van en zeker nu de auto's op lood vrij rijden.
Mijn vorige auto wel dat was een ford mondeo en daar had een klep het begeven bij 300.000 km. Mijn broer heeft weer over de 400.000km gereden met een peugeot 405 en geen problemen gehad.
benzine meter zou ik me helemaal niet druk om maken, wat maakt het uit als hij niet helemaal juist werk.
_________________ C5 break 1.8 ligne prestige (LPG) 2002
|
01 sep 2006 22:24 |
|
|
rob
|
Nou , orginele gas inbouw vanaf de fabriek lijkt mij beter dan dat het naderhand wordt ingebouwd....ivm de harding van de kleppen etc. Of zit ik er effe naast en is dit verschil bij een c5 niet zo????
|
01 sep 2006 22:40 |
|
|
|