Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 







Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
 Wie ben ik? 
Auteur Bericht
C5club Newbie
C5club Newbie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2023 11:28
Berichten: 7
Auto: C5 Aircross PT180 Shine
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 76000
Kleur: Platinum Grey


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Wie ben ik?
Even voorstellen om te beginnen,
Mijn naam is, niet verrassend, :-) Hans en woon heerlijk rustig in Westland.
Sinds 2 weken in bezit van een C5 Aircross als opvolger van een Mercedes E250.
Die zou nog jaren mogen blijven, alleen mijn knieën maakte het uitstappen en lange ritten steeds lastiger. Er moest dus een hogere zit komen. En die types met ster vind ik gewoon te duur.
De laatste 25 jaar heb ik 8 Mercedessen en 7 Citroëns gehad. Hoog tijd om de score gelijk te trekken dus.
Nu woon ik recht tegenover een Citroën dealer en zie dus dagelijks veel moois voorbij komen.
Proefrit gemaakt en ik was verkocht: comfort, ruimte, leer, veel gadgets etc, en hij mag 1500 kilo trekken.
Om prijstechnische redenen daar niet gekocht. toeval wil dat de dealer waar de Benz in onderhoud was er een inruilde, daar is de deal toen snel gesloten.
Heb best wat vraagjes en zal jullie daar best gedoseerd mee lastig vallen.

Met hartelijke groet,
Hans

_________________
Citroën historie:
GS Break; CX 2400 C-Matic; BX Sport en Toulouse; Xantia 2.0 8V en 1.9 TD Break en XM TcT


21 jul 2023 15:28
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33387
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Wie ben ik?
Welkom op de site …
Veel plezier met de C5 :smt193

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


21 jul 2023 16:37
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 feb 2013 16:44
Berichten: 3022
Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Wie ben ik?
Welkom naamgenoot !

Heel benieuwd hoe de double chevrons bevallen tov de Duitse ster! (Klinkt akelig maar ik bedoel echt gewoon de twee merken ;) )

_________________
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline


21 jul 2023 17:36
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2023 11:28
Berichten: 7
Auto: C5 Aircross PT180 Shine
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 76000
Kleur: Platinum Grey


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Wie ben ik?
De eerste 1000 km zitten erop, in antwoord op H_H de eerste ervaringen.
Comfort, super. Totaal andere zithouding dan de Benz, maar top. Kan weer normaal uitstappen en 2 uur doorrijden zonder een stop om de knietjes weer aan te slingeren. Het meisje is ondertussen al verslingerd aan massagestandje Cat Paw :lol:
Motorisch valt het me niet tegen. Onvergelijkbaar natuurlijk, terug van 250PK en 450NM. (Maar eens op zoek of er wat meer verantwoord uit te peuteren is) Heb zeker niet het gevoel dat ik nu underpowered rij, gewicht is ook 200kg minder, maar toch. Eerst maar eens met de sleurhut erachter kijken hoe dat gaat.
Verbruik, wat minder, dus beter :-), doe nu 1:14 to 1:12.
Automaat, komt op de bestemde plaats een vraag over.
Audio, geen Harman Kardon kwaliteit, maar niet slecht, hier zal nog wel eens een winterklusje uit voorkomen. Interieur is wel minstens vergelijkbaar stil.
De snelheid van het infotainmentsysteem valt me niet tegen gezien de vele opmerkingen hierover in tests. Zit ook op de juiste plek.
Het meeste wennen, na jaren de automaat aan de stuurkolom, bij parkeren zet ik zeer regelmatig de ruitenwissers op automatisch :)
Elektrische parkeerrem. Irritant en bij een automaat zelden nodig.
Conclusie tot nu toe :smt023 , anders maar zeker niet minder in dagelijks gebruik, plus veel meer laadruimte. Gezien het prijsverschil toch zeker een compliment aan de AC waard.

_________________
Citroën historie:
GS Break; CX 2400 C-Matic; BX Sport en Toulouse; Xantia 2.0 8V en 1.9 TD Break en XM TcT


23 jul 2023 10:50
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2023 11:28
Berichten: 7
Auto: C5 Aircross PT180 Shine
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 76000
Kleur: Platinum Grey


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Wie ben ik?
Gooi er hier nog maar even een update na 10.000 KM op.
Op een paar dingetjes na nog steeds zeer tevreden met de auto.
Caravan van 1500 kilo erachter gaat probleemloos, verbruik 1:11, gewoon netjes. Hou wel de kogeldruk tegen de 70 kg. 64 vind ik te tricky.
Leerpunt, schakel de voetbediening van de achterklep uit als je de trekhaak bevestigd :lol:
Comfort top, auto tot nu toe probleemloos, hoor nu alleen een rammeltje ergens voorin. Gok op een stabilisatiestang, maar dat mag de garage bekijken.
Android auto draadloos gaat perfect via een AA Wireless module.
Het meisje is helemaal gevallen voor de stoelmassagestand Cat Paws
De verlichting is top, dimt een veel beter dan de Benz deed, krijg nu nauwelijks nog een seintje van afstand
Wennen (toch): het stevig moeten indrukken van schakelaars en touchscreen, dat is tov de Benz gewoon slecht.
Wat er absoluut per direct uit mag, dat adaptieve gedoe. Is denk ik niet Citroën specifiek, maar het harde afremmen als er weer een een audi of tesla vlak voor je schiet vind ik gevaarlijk, zeker als er iemand achter je rijd die daar niet op zal rekenen. Afstand staat al op kort, persoonlijk vind ik dat nog veel te ver. CC wordt dus heel weinig gebruikt.
Conclusie dus nog steeds tevreden op de genoemde zaken na, waarvan de schakelaars ooit wel zullen wennen.
Als het zo doorgaat binnen een jaar op de 100.000 km

_________________
Citroën historie:
GS Break; CX 2400 C-Matic; BX Sport en Toulouse; Xantia 2.0 8V en 1.9 TD Break en XM TcT


18 apr 2024 11:12
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 44 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.